מנהלת בית הספר "קשת" באשדוד, זיוה גרופר, חשודה שדרסה ילדה בת שמונה ונמלטה מהזירה

המאמר "המנהלת שחשודה שדרסה בת 8 שבה לבית הספר" , שמוליק חדד , YNET , אוגוסט 2009

בני משפחתה של יסמין אבו רמדאן לא מבינים מדוע האשה החשודה בדריסתה תשוב מחר לנהל בית ספר. עורכת דינה של המנהלת מתעקשת: "מדובר בעניין תעבורתי פשוט"

מנהלת בית הספר "קשת" באשדוד, זיוה גרופר, חשודה שדרסה ילדה בת שמונה ונמלטה מהזירה. רשיון הנהיגה שלה נשלל ממנה, אך משום שטרם הוגש נגדה כתב אישום - לנהל בית ספר עדיין מותר לה. במשפחתה של הילדה שנדרסה, יסמין אבו רמדאן, הביעו תמיהה על כך שהאשה שעל-פי החשד הפקירה את בתם למות תשוב מחר לעבודתה. "אני לא מבין איך אשה כזו פותחת מחר שנת לימודים, לדעתי ילדי בית הספר שלה בסכנה", אמר דודה של הילדה, בג'ד אבו רמדאן.

מנהלת בית הספר "קשת" באשדוד, זיוה גרופר, חשודה שדרסה ילדה בת שמונה ונמלטה מהזירה
מנהלת בית הספר "קשת" באשדוד, זיוה גרופר, חשודה שדרסה ילדה בת שמונה ונמלטה מהזירההילדה ממזרח ירושלים באה לבלות עם בני משפחתה בחוף לידו באשדוד לפני כשלושה שבועות, וביקשה לחצות את הכביש במעבר חצייה. שם נפגעה על ידי מכונית שבה נהגה לפי החשד גרופר. כתוצאה מהמכה נפגעה הילדה בראשה,

אך קמה והמשיכה בשארית כוחותיה אל עבר בני דודיה בחוף - שם התמוטטה. הקרובים הזעיקו ניידת טיפול נמרץ, שפינתה אותה לבית החולים תל השומר במצב קשה. בהמשך השתפר מצבה.

גרופר טענה כי הילדה היתה זו שפגעה בצידו הימני של רכבה. לדבריה, כאשר קמה לבדוק מה אירע ומה מצבה של הילדה , קמה הילדה ורצה מהמקום. גרופר עזבה את המקום ולטענת המשטרה החליפה בגדים התקלחה לפני שהסגירה את עצמה. עורכת דינה של גרופר, דפנה זאק, מתעקשת כי לא מדובר בתאונת "פגע וברח", אלא ב"עניין תעבורתי פשוט".

המשפחה: איך היא יכולה לחנך?

רשיונה של גרופר נשלל לחודשיים ולאחרונה היא פנתה לבית המשפט באשדוד בדרישה להשיב לה אותו. מחר, כאשר ייכנסו התלמידים בשערי בית הספר, יתקיים דיון בעניין. הגשת כתב האישום מתעכבת, לאחר שהפרקליטות השיבה את חומר החקירה למשטרה לצורך השלמות.

לדברי הפרקליטה זאק עדיין לא ברור אם ומתי הוא יוגש. במערכת החינוך באשדוד לא יודעים איך להתמודד עם הפרשה, בצל העובדה שלא הוגש כתב אישום והחקירה לא הושלמה.

לדברי דודהּ של יסמין בת השמונה, היא אמנם מתאוששת, אך עדיין סובלת מבעיות רבות . "יש לה כאבי ראש והמון פחדים. מחר היא צריכה ללכת לבית הספר וברור שנלווה אותה עד לכיתה. מאז התאונה היא מפחדת ללכת לבד. שמעתי שהמנהלת ממשיכה לנהל ואני המום. אשה כזו שפוגעת בילדה וממשיכה לנסוע לא יכולה להיות מנהלת ולא מורה. אין לה אחריות. איך היא יכולה לחנך עכשיו?"

כתב אישום - באפריל 2010 הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט לתעבורה נגד זיוה גרופר, מנהלת בית הספר היסודי קשת בעיר אשדוד.
גרופר מואשמת בגרימת נזק לאדם ובעזיבת מקום תאונה, זאת לאחר שפגעה ברכבה הפרטי בילדה בת שמונה בחודש אוגוסט האחרון ולא עצרה על מנת להגיש עזרה.
באגף התנועה במרחב לכיש נחקר חשד לתאונת פגע וברח אך בסופו של דבר הוחלט שלא להאשים את המנהלת בכך לאור העובדה שהילדה שנפצעה לא נותרה שרועה על הכביש. על פי כתב האישום, כאשר נהגה גרופר ברכבה החלה הילדה לחצות את הכביש במעבר חצייה אך גרופר פגעה בה בטרם הספיקה להגיע למדרכה

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים