ראשון לציון - המוסר הכפול של מערכות החינוך והרווחה

יוני 2009 - המאמר "עכשיו הגזמת, עכשיו לא" רותם גביש, רונן דמארי , MYNET, על המוסר הכפול של פקידי האגף לשירותים חברתיים, ומערכת החינוך בעיריית ראשון לציון.

לפני שנה התלוננו הורים על אלימות מורה כלפי בנם והמנהלת לא בדקה את התלונה בנימוק שהילד מגזים בתיאוריו. לעומת זאת, כאשר סיפר הילד שבמשפחתו מתנהגים כלפיו באלימות, הגיש בית הספר תלונה במשטרה נגד אביו. מחזיקת תיק החינוך בעיריית ראשל"צ: "כל פנייה נבדקת באופן יסודי"

תלונות כפולות: תלמיד בבית ספר בראשל"צ התלונן בפני הוריו על אלימות לכאורה כלפיו מצד מורתו. בית הספר לא בדק את תלונתו בטענה שייתכן והילד הגזים בתיאוריו. אבל כאשר סיפר הילד על אלימות לכאורה של הוריו כלפיו, לא חשבו בבית הספר שאולי הוא מגזים והגישו תלונה במשטרה על כך שאביו של התלמיד מכה אותו לכאורה.

התלמיד סובל לטענת ההורים מבעיות קשב וריכוז. בתחילת כיתה א' החליטה המורה, בניגוד לבקשת ההורים, להושיב אותו רחוק מהלוח. במהלך השנה, כאשר התקשה בקריאה והמורה ציינה זאת, התרגז התלמיד והטיח את קלמרו בשולחן. לטענת הוריו תגובת המורה הייתה אלימה והיא משכה לכאורה בשיער של בנם. מנהלת בית הספר אמרה להורים שפנו אליה בעקבות המקרה כי ייתכן שהילד מגזים. ההורים החליטו למנוע מהילד עוגמת נפש ולא התלוננו במשטרה על אלימות המורה.

הוריו טוענים, שהילד הוא הנפגע העיקרי מהגשת התלונה במשטרה ושכבר אין לו מוטיבציה ללמוד. "אני אפס, המורה לא אוהבת אותי", הוא אומר. לדברי הוריו, חברים הפסיקו לבלות איתו אחר הצהריים והוא נושא בתחושת אשמה גדולה על פגיעתו כביכול במשפחתו. אם לא די בכך, הוא עדיין יושב רחוק מהלוח ובקביעות לא מספיק להעתיק את כל מה שנכתב עליו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הדיווח הגיע בעקבות תלונת הילד לגורם חינוכי. באמצעות פקידת סעד בוצעה חקירת ילדים מיוחדת, שבעקבותיה נחקר האב באזהרה, בחשד להכאת בנו. התיק עדיין בחקירה".
ממשרד החינוך נמסר: "מבדיקת הנושא עולה, כי מדובר במורה מקצועית ומוערכת בבית הספר. לא הייתה כל פנייה מצד ההורים וכן לא הועלתה כל בעיה בפני ההנהלה".

מחזיקת תיק החינוך בעיריית ראשל"צ, עו"ד ליאל אבן זוהר, מסרה: "אנחנו לא מטייחים דבר. כל פנייה נבדקת באופן יסודי מול משרד החינוך. קיבלתי פנייה מההורים והנושא טופל באופן מיידי מול משרד חינוך".
המורות סרבו להגיב לנושא. מקורב למורה שדיווחה על המקרה מסר: "הייתה חובת דיווח. המורה נאמנה לבית הספר ולתלמידים"

נקודות:
  • עיריית ראשון לציון מטילה אימה על הורים באמצעות שירותי הרווחה.
  • כאשר מורה בבית ספר של עיריית ראשון לציון מתנהג באלימות לילד, נקלה הדבר בעיני העירייה. אולם על כל דווח של אלימות לכאורה של הורים על ילדים, העירייה נוקטת מיד בהליכים פליליים תוך גרימת נזק לתלמיד ומשפחתו.
  • פקידת הסעד בחקירה כיוונה נגד ההורים, אך התעלמה מאלימות המורה.
קישורים:

תגובה 1:

רונית אמר/ה...

מזכיר לי את סיפור נקמת הגננת מראשון לציון בקישור הבא:
http://www.skoop.co.il/article.html?id=6131

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים