שירותי רווחה לנוער בבת ים - קידום, טיפול, הדרכה ומה שביניהם.

מדובר בעובדת ותיקה באגף הרווחה בבת ים אשר נאלצה לתבוע את עיריית בת ים בבית דין לעבודה על מנת לקבל את השכר המגיע לה מזה שנים מהיותה עובדת לקידום נוער. פסק הדין ניתן ביוני 2005 אך ההתדיינות נמשכה שנים.

נציג העירייה טען בבית המשפט כי העובדת אינה עוסקת בקידום נוער אלא: "עוסקת בטיפול בנוער בסיכון ונוער עולה, מדובר בטיפול במובן של הרווחה. והעובדים שלהם הם עובדים סוציאליים. אני לא בקיא בפרטים, אני מכיר את התמונה הכוללת. אין הדרכה ביחידה הזו. כי זה עובדים סוציאליים שעובדים בטיפול. ... אגף תרבות... עוסק בקבוצות נוער למיניהן בהדרכה פרונטלית והעברת חוגים, וקבוצות חברתיות במרכזים קהילתיים. ואגף הרווחה עוסק בטיפול בנושא הרווחה. "

העובדת טענה כי היא: "מטפלת בנערים ונערות, עולים חדשים מגיל 14 עד 18. הפניות שאני מקבלת ושאני מטפלת זה נוער מנותק ונוער בסיכון, עם נטיות. בפועל אני עושה ביקורי בית, ריצ'ינג אאוט, אני נפגשת עם קצינות מבחן, קצינות ביקור סדיר ועם יועצות בבתי ספר ועם פסיכיאטרים בבית חולים ועם פסיכולוגים בשירות פסיכולוגי. אני מטפלת במקרים נסיון אובדני, גילוי עריות, חוסר תפקוד כללי, ניתוק ממסגרת לימודית, שימוש בסמים ושימוש באלכוהול וכו'"

השופטים בדקו ע"פ חוק את הגדרת עבודתה של העובדת וקבעו שהיא עובדת בקידום נוער.
העובדת פוצתה בכ-100,000 שקלים על שכרה שלא שולם לה כנדרש במהלך שנות עבודתה.
נקודות
  • עובדת רווחה ותיקה בלשכת הרווחה בעיריית בת ים נאלצה לפנות לבית דין לעבודה על מנת לקבוע את מהות עבודתה בעירייה.
  • למרות שעברו כארבע שנים מפתיחת בבית דין לעבודה טען נציג העירייה כי אינו בקיא בפרטים והוא מכיר את התמונה הכוללת.
קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים