עובדי סיעוד זרים מתעללים בקשישים

תיעוד: מטפלת התעללה בקשישה בת 85 ללא רחמים

מול המצלמה, וללא כל בושה, תועדה מטפלת מתעללת בקשישה בת 85 מחדרה אותה סעדה. ככל הנראה, נמשכה ההתעללות כבר שנתיים, כאשר רק ביומיים האחרונים הציבו בני משפחתה של הקשישה את המצלמות שתיעדו את המעשים הקשים, ביניהם בעיטות ומכות בכל חלקי הגוף -
יוסי מזרחי | חדשות 2 | פורסם 10/09/10

לראות ולא להאמין: עובדת סיעוד, בת 31 מנפאל, נעצרה בחשד שהתעללה קשות בקשישה שבה טיפלה. בני משפחתה של הקשישה, בת ה-85 מאזור חדרה, הציבו מצלמות נסתרות בעקבות סימני אלימות שהתגלו על גופה - ואז נחשפו לתמונות המזעזעות של המטפלת תוקפת את הקשישה באלימות קשה.



בינואר 2011 גזר בית המשפט המחוזי בחיפה שנה וחצי מאסר בפועל ועוד שנה וחצי על תנאי על נירמילה שרסטהה, בת 31, עובדת זרה מנפאל. היא הורשעה על פי הודאתה בהתאם לכתב אישום מתוקן שהוגש נגדה, בהתעללות בקשישה כבת 90 תושבת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, בזמן שהועסקה כמטפלת הסיעודית שלה.
מכתב האישום עולה כי המטפלת התעללה בקשישה מספר פעמים במהלך השנה שעברה, ובין השאר השפילה והטרידה אותה, צעקה עליה והכתה אותה.

כמו כן, המטפלת הואשמה שנהגה לתקוף את הקשישה באמצעות ידיה ובחפצים בכל חלקי גופה, לרבות בפניה ובראשה. השופט עודד גרשון לא הסכים עם המלצת שירות המבחן לעניין ענישת המטפלת, וציין כי לאור חומרת העבירות וריבויין, אין מקום להסתפק בארבעה חודשי מאסר וחצי, תקופת מאסרה עד היום, רק מפני שהיא ממילא תגורש מישראל.
"השפילה ופגעה בכבודה"

"סבורני כי העובדות המפורטות בכתב האישום המתוקן צריכות לזעזע כל אדם הגון", אמר השופט גרשון בדיון הבוקר.

"מכתב האישום שבעובדותיו הודתה הנאשמת עולה שבמקום שהנאשמת, שנשכרה כדי לסעוד את הקשישה חסרת הישע, ילידת 1920, הסובלת ממחלות שונות, תהיה למשענת נאמנה לקשישה, תסעד אותה ותענה על צרכיה ותהווה מענה למגבלותיה, היא הפכה לגורם מתעלל בקשישה, נפשית וגופנית, משפיל אותה, פוגע בכבודה, מטריד אותה, צועק עליה ומכה אותה.

"מעשים שכאלה אינם יכולים לעבור בשתיקה ושומה על בית המשפט לענוש את הנאשמת באופן שיביע את החומרה שבה אני רואה את הדברים. בית המשפט יגלה אפס סובלנות להתנהגות פושעת הפוגעת בקשישים חסרי ישע, ממררת את חייהם והופכת אותם לגיהינום", סיכם גרשון.


"אבא כבר לא הולך על רגליו, אבא כבר לא מבקש אוכל, אבא כבר לא מבקש לשתות ואבא כבר לא עושה את צרכיו"

מטפל מסרי לנקה נעצר בחשד שהתעלל בקשיש בן 84 מירושלים שבו טיפל. בני משפחתו של הקשיש גילו זאת אחרי שהציבו מצלמות בביתו. הם העבירו לחדשות 2 את הצילומים, שלא קלים לצפייה, ומפצירים: עקבו אחרי המטפלים כל הזמן. צפו בתיעוד המזעזע
- משה נוסבאום | חדשות 2 | פורסם 29/07/10



אין גבול לאכזריות: כשמצבו הנפשי של קשיש מירושלים החל להידרדר, משפחתו לא הבינה מה קורה. אך כשהם צפו במצלמה נסתרת שהציבו בביתם גילו לתדהמתם כי מטפלו של הקשיש בן ה-84, צעיר מסרי לנקה, התעלל בו קשות תוך כדי שהוא מכה אותו ותוחב בכוח אוכל לפיו. הצעיר נעצר כבר בתחילת השבוע והיום הוארך מעצרו, וכשרואים את הצילומים - הכל כבר ברור.

המטפל החל לטפל בקשיש האומלל לפני פחות מחודש. "אבא אמנם איש חולה, אבל עד אז הוא תיפקד", מספרת חיה, בתו של הקשיש, בראיון לחדשות 2. "אבא הלך לבד. אפילו בלילות הוא היה קם לבד והיה עושה את צרכיו", היא מוסיפה.

עם זאת, המטפל מסרי לנקה החל להתעלל בקשיש ולאט לאט הוביל להידרדרות במצבו. כך למשל כאשר גילה הקשיש סימני התנגדות לאכול, היה תוחב המטפל את האוכל לפיו בכוח ומנער את פניו שוב ושוב, למרות שביקש הקשיש להפסיק לאכול. "המטפל הפך אותו לשבר כלי", אומרת יפה. "אבא שלי גוסס".

"אבא כבר לא הולך על רגליו", מספרת יפה. "אבא כבר לא מבקש אוכל, אבא כבר לא מבקש לשתות ואבא כבר לא עושה את צרכיו", היא אומרת בצער. "הוא איבד את השמחה וכל הזמן רק ישן". כאשר היה הקשיש מסרב לשתף פעולה עם המטפל, הוא קיבל סטירה כעונש".

הכל היה אצלו מחושב, כך אומרת הבת. על רקע הצילומים פונה יפה למשפחות אחרות ומבקשת שילמדו. "אני מבקשת שתשימו לב להורים שלכם, לקשישים. תשימו מצלמות ואל תאמינו למטפלים", היא אומרת בצער.

קישורים:
  • נרדפת - קשישה בורחת ממינהל השירותים החברתיים של עיריית תל אביב - המאמר "סיפורי סבתא" ידיעות אחרונות - 24 שעות , משה רונן , יחזקאל אדירם , 17.06.2009 -שרה כהן בת ה-95, דודתם של חמוטל ודורי בן זאב, מתגוררת כבר חודשיים בדירת מסתור, נמלטת משירותי הרווחה (ת"א). כל מי שפוגש בה כולל ארבעה פסיכיאטרים, שאבחנו אותו לאחרונה, קובע כי מדובר באישה צלולה ומתפקדת. אז למה במחלקת הרווחה של עיריית תל אביב מתעקשים לאשפז אותה במוסד גריאטרי?...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים