נס ציונה - אלמנה ושלושת ילדיה הקטנים גרים במקלט ציבורי

הכתבה אם ושלושת ילדיה גרים במקלט ציבורי , גלעד מורג , 03.02.2010 , mynet
נגה אריה ושלושת ילדיה מתגוררים כבר יותר משבוע במקלט בנס ציונה. היא עובדת, מתפקדת ומטפלת בילדיה, ולא רוצה נדבות כספיות "אני מבקשת רק בית, ארבעה קירות וגג". צפו בתיעוד

מנסים להתמודד: "אני לא רוצה כסף, לא סיוע כלכלי, אני עובדת ומתפרנסת ועושה הכל לבדי למען הילדים שלי. אני מבקשת רק בית, ארבע קירות וגג". כך אומרת נגה אריה, תושבת נס ציונה, שמזה יותר משבוע מתגוררת עם שלושת ילדיה בני ה- 5,7,8, במקלט בעיר.
.

.
נאלצת לגור עם ילדיה במקלט

אריה היא אלמנה, אם חד הורית, שעובדת במשרה חלקית ומטפלת בילדיה לבד. לטענתה היא ממתינה כבר שנתיים לדירה ממשרד השיכון, לה היא זכאית. על פי אריה, לפני שלושה חודשים משרד השיכון אמנם הציע לה דירה לאחר, אבל נאמר לה ש"יש דירות רק בצפת או בקריית שמונה". אריה אומרת שבערים אלה הסיכויים שלה למצוא עבודה ולפרנס את ילדיה הם נמוכים. "החיים שלי פה, אני עובדת במערב ראשל"צ, מצאתי סוף סוף אפשרות לעבוד ולטפל בילדיי, איפה אמצא שם עבודה?

במשך תקופה מסוימת היא התגוררה עם ילדיה בבית אמה החולה והמבוגרת אך זה לא עלה יפה, וכעת היא נאלצת להתגורר במקלט בעיר. עקב תנאי הדיור הבלתי אפשריים, אריה נעדרה בשבוע האחרון מעבודתה, כדי שילדיה לא ישארו לבד במקום.

את אריה פגשנו במקלט שבו התמקמה, המשמש בימים כתיקונם כמקום מפגש לנגמלים מסמים. אריה תלתה במקום חבל כביסה שעליו תלויים הבגדים של ילדיה. התיקים של בני המשפחה מסודרים יפה בצד, והילדים עסוקים בהכנת שיעורי הבית שלהם. את הבגדים מכבסת האם בגיגית, ובני המשפחה משתמשים בשירותים במקום.

מעמידר נמסר בתגובה: "עמידר לא מוסמכת לקבוע באם ניתנת לאזרח זכאות לדיור ציבורי והיכן. עמידר כפופה להנחיות משרד השיכון ופועלת בהתאם לכך. האישה הגישה בשעתו בקשה לסיוע בשכר דירה ובקשתה אושרה. אם תרצה היא תהיה זכאית לסיוע בסך 774 שקל בשכירות. לגבי ההצעה לדירה בצפת או קריית שמונה, לא ידוע לנו על כך. ביום חמישי האחרון היא רק הגישה בקשה לדיור ציבורי והבקשה הועברה השבוע למשרד השיכון".

משירותי הרווחה בנס ציונה נמסר: "אנו עושים כמיטב יכולתנו לסייע בידה למצות את זכויותיה מול משרד השיכון, כדי לאפשר לה ולילדיה חיים עצמאיים".

תגובת משרד השיכון: "בישיבתה לפני כשנה וחצי אישרה ועדת אכלוס עליונה לאריה קבלת דירה בשיכון הציבורי בנס ציונה. למשרדנו מחסור חמור בדירות שיכון ציבורי בכלל, ובערי מרכז הארץ בפרט. אריה עומדת נכון להיום במקום השישי בתור הממתינים לקבלת דירה בשיכון הציבורי. מקדימות אותה משפחות אחרות רב-מצוקתיות".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים