לשכת הרווחה של עיריית הרצליה פועלת להוצאת ילד בן 13 מביתו ומרשות אמו ולהעבירו לפנימייה. האם ובנה מתחננים: "אל תפרידו בינינו"

הכתבה "אמא שלי היא הכי טובה בעולם" , קרן שלהבת , local , הרצליה , דצמבר 2009

עיריית הרצליה פועלת להוצאת ילד בן 13 מרשות אמו ולהעבירו לפנימייה. האם ובנה מתחננים: "אל תפרידו בינינו"
 
 הכתבה "אמא שלי היא הכי טובה בעולם" , קרן שלהבת , local , הרצליה , דצמבר 2009

רועי (שם בדוי) בן ה-13 תושב הרצליה מתחנן בפני העירייה שלא ייקחו אותו מבית אמו אל אחת הפנימיות בארץ. סיפורו העצוב של רועי החל לפני כשנתיים, אז הוחלט על ידי אגף הרווחה בהרצליה להוציאו מביתו ולהעבירו ללמוד באחת הפנימיות בארץ.

אמו, אם חד הורית, מתגוררת בבית הוריה שנפטרו לאחרונה יחד עם אחותה. לפני כשנתיים רועי הועבר, למרות מחאתה של האם, לפנימייה, אך לא הסתדר שם והגעגועים לאמו ולסביבתו המוכרת הכריעו אותו.

רועי: "בעבר למדתי בבית ספר יסודי ולא הסתדרתי עם המורה. נכשלתי בלימודים ולא הלכתי לבית הספר. הוציאו אותי מהבית ושלחו אותי לפנימייה. לא הסתדרתי שם וילדים אלימים נתנו לי מכות. כל מה שרציתי היה לחזור לבית. באחת החופשות החלטתי שאני לא חוזר לשם יותר. אמא שלי נלחמה שאתקבל לבית ספר אחר בעיר, ואחרי הרבה מאמצים הצלחנו. אני לומד עכשיו בבית ספר אחר, וטוב לי שם מאוד. יש לי הרבה חברים שאוהבים אותי. אני מצליח בלימודים ולא מבין למה רוצים להעביר אותי לפנימייה שוב".

למה לדעתך רוצים להוציא אותך מהבית?

"הם טוענים שיש לי אמא לא טובה. אני זה שגר איתה ויכול להגיד שהיא האמא הכי טובה בעולם. היא דואגת לי לאוכל, מנקה ועושה הכל בשבילי. כשהתקשיתי בלימודים היא דאגה לי לחונך שיעזור לי, ועכשיו הציונים שלי טובים. אני לא מבין איך יכולים לקחת ילד מאמא שלו. אמא שלי היא זו שילדה וגידלה אותי ואני רוצה להיות אתה. אני לא מוכן ללכת לפנימייה, ואם ייקחו אותי לשם אברח שוב. אני רוצה להיות יחד עם המשפחה שלי והחברים שרכשתי בבית הספר".

שרית (שם בדוי) אמו של רועי מספרת בעצב: "אני לא מבינה מה רוצים ממני. אני דואגת לבן שלי ועושה ככל יכולתי ודואגת לו. זה נכון שבעבר היו לו בעיות בבית הספר, אבל עכשיו הוא לומד, יש לו חברים והכל בסדר איתו. אני מרגישה שבמקום באמת לדאוג לעתידו של הילד שלי אני צריכה להילחם בעירייה. מעמידים גם אותי ואת הילד במצב של חרדה ופחד, ללא שום סיבה".

תגובת עיריית הרצליה: "עיריית הרצליה מנועה מלהגיב מטעמי צנעת הפרט והיות ונושאי קטינים הינם חסויים".
קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים