ד"ר יוסי זיידר, מומחה לעבודה סוציאלית, הורשע במעשים מגונים בארבעה גברים

מרץ 2005 - הכתבה: מנחה "קשר משפחתי" לשנתיים לכלא , ynet , מרץ 2005 , והכתבה מנחה "קשר משפחתי" הורשע במעשים מגונים , ynet , ינואר 2005 . העובד הסוציאלי המומחה ד"ר יוסף זיידר, שהינחה בעבר את תוכנית הייעוץ "קשר משפחתי", הורשע בביצוע מעשים מגונים במטופליו ובמעשים מגונים בנסיבות אונס. גזר הדין - שנתיים בכלא.
 
יוסי זיידר
יוסי זיידר
 
ד"ר זיידר, מומחה לעבודה סוציאלית, הורשע במעשים מגונים בארבעה גברים. השופטים הקלו בעונשו בשל העובדה שמשפטו נמשך כחמש שנים. לאחר ששקלו את הנסיבות ואת "הרס עולמו", החליטו לגזור עליו שנתיים וחצי מאסר בפועל, שנתיים וחצי מאסר על תנאי ו-50 אלף שקל פיצוי כספי לאחד המתלוננים בפרשה. . בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ג') את הפסיכולוג, ד"ר יוסף זיידר, מי שהיה מנחה התוכנית "קשר משפחתי" בביצוע מעשים מגונים במטופלים שלו ובמעשים מגונים בנסיבות אונס. ד"ר זיידר, בן 59, זוכה משתי עבירות של מעשה סדום באותם מטופלים וגזר דינו יינתן בשבועות הקרובים.

השופטים שרה סירוטה, אברהם טל וד"ר עמירם בנימיני קבעו כי אין ספק כי זיידר ביצע באחד המתלוננים מעשים מגונים על רקע מיני לשם השגת גירוי וקבעו כי הוא הצליח לשכנע את המטופל לעשות זאת במרמה. וזאת מכיוון שלזיידר לא היתה כל כוונה להכשיר אותו כסרוגייט (מטפל מיני מקצועי).

בנוסף, קובעים השופטים, ברור לחלוטין כי למטופל היה עבר פסיכיאטרי וכי הוא אדם ביישן חסר ביטחון בעל נפש מסוכסכת. עוד קובעים השופטים על סמך חוות דעת שהוגשו להם במהלך המשפט כי הכשרת סרוגייט איננה כוללת נגיעות הדדיות באיברי המין או התערטלות ובוודאי שאינה מגיעה לידי מין אוראלי ומעשים דומים.

השופטים קובעים עוד כי הנאשם ניסה להסתיר את המניע האמיתי לביצוע מעשיו כאשר טען כי הוא איננו הומוסקסואל או דו מיני אך הוא איחל למטופל להיות דו מיני. השופטים חיזקו את החלטתם "בעזרת העובדה שבמהלך הטיפול הגיע זיידר לריגוש מיני ולפורקן מיני".

בנוגע לאישום השני בו זוכה זיידר מביצוע מעשה סדום, הוא הורשע בביצוע מעשה מגונה בנסיבות אונס לאחר שהוכח כי המתלונן פעל תחת הרושם שזיידר מתכוון להכשירו כסרוגייט וכי זיידר ביצע בו מעשים מגונים במרמה וכי לא היתה לו כל כוונה או הכשרה להעסיקו בתפקיד.

על שולחן העדים

הראשון שעלה לדוכן העדים במשפט היה החוקר הפרטי יצחק אפרים, שחשף את הפרשה, בעקבות קשר שניהל עם משפחתו של אחד המתלוננים. אפרים סיפר כי הוא פגש את הצעיר שהתלונן נגד זיידר ואת הוריו כמה שבועות לפני שהפרשה התפוצצה, והעיד כי הוא היה זה שהמליץ להם להקליט את השיחות של הצעיר עם זיידר. "הצעתי למשפחה לפנות מיד למשטרה", סיפר אפרים. "הם מאוד חששו למצבו הנפשי של הצעיר. ואז הצעתי להם כל עזרה אפשרית וחשבתי שכדאי לעשות אימות לעניין".

אפרים סיפר עוד כי, לאחר ששמע את הקלטת, המליץ למשפחתו של הצעיר לפנות לא רק למשטרה, אלא גם לאמצעי התקשורת. "חשבתי שצריך להוציא את זה לתקשורת כי הייתי בטוח שאחר כך יצוצו עוד מתלוננים ועוד מקרים", הסביר אפרים לבית המשפט. "אחרי שקיבלתי את אישורם, פניתי גם למשטרה וגם לתקשורת".

אפרים סיפר עוד כי מצבו של הצעיר שהתלונן ראשון במשטרה היה קשה מאוד, אולם הוא נמצא בשלבי התאוששות. "הוא היה במצב מאוד קשה, נסער, נרעש. הוא גם פחד. הוא לא היה במצב טוב, אבל עכשיו זה מתחיל להשתנות, והוא מתאושש".

בדומה לד"ר יוסי זיידר, התפרסם גם יותם בזכות פעילותו ב"מכון אדלר" - שאת שלוחתו בישראל הקים - ובתוכנית הטלוויזיה "קשר משפחתי". המטפל הנערץ, שנפטר בשנת 94', נחשב לאיש שסייע לילדים ונילחם על ההכרה בזכויותיהם. אולם מהתחקיר התגלתה תמונה אחרת לגמרי: החל מאמצע שנות ה-50' הפך אחי יותם את שלמה, ילד יתום בן 11 בו טיפל, לעבד המין שלו. 

העובד הסוציאלי יוסי זיידר -מנחה קשר משפחתי לשנתיים לכלא

 

העובד הסוציאלי יוסי זיידר הורשע בביצוע מעשים מגונים

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים