רשויות הרווחה רצחו את ספיר ליבנת גרין

10.05.2023  - ליבנת גרין (ספיר כהן) לוחמת מג"ב לשעבר בת 26, היא הצעירה היהודייה שנורתה ב- 09.05.2023 למוות במעבר מצודת יהודה שבדרום הר חברון, אחרי שלפי החשד, במטרה להתאבד, היא שלפה נשק מאולתר (אקדח אויר לא אמיתי) לעבר מאבטחי רשות המעברים במשרד הביטחון וצעקה "אללה אכבר".
ליבנת שהייתה ילדה בסיכון ביקשה סיוע מרשויות הרווחה בהם טופלה בפנימיות עד גיל 18, אולם נענתה באטימות.

 


גורם שניסה לסייע לה באותה תקופה אומר: "היא הייתה אצלנו מעט מאוד זמן ו'נחטפה' על ידי גורמים אחרים שרצו אותה בשביל התקשורת. לנוער בסיכון אין שום המשכיות. יותר מ-90% עם רקע כזה לא מתגייסים בכלל. המעט שכן הם חיילים בודדים ומה שקורה להם אחרי השחרור הוא קטסטרופה. איש לא מחכה להם. בשביל הרייטינג ומחיאות הכפיים מנצלים את החבר'ה האלה".


בפוסט שהעלתה ליבנת ב- 03.11.2020 בפייסבוק לאחר שהושלכה על ידי רשויות הרווחה כתבה ליבנת ז"ל: 

"היי, שמי ליבנת גרין, בת 24 מבאר שבע. לפני כשנה וחצי השתחררתי משירות סדיר של שנתיים ו8. הייתי לוחמת במגב. כל שירותי הוכרתי כחיילת בודדה. מגיל קטן אני מוכרת לרווחה בבאר שבע. הייתי בפנימיות עד גיל 18.
פונה אליכם כי לפני שבוע העיפו אותי מהמקום שגרתי בו ושייך לרווחה בבאר שבע, בלי שנתנו לי זמן להתארגן למצוא מקום לגור בו, בגלל שחליתי בקורונה.
הלכתי למרכז הלב שאני מוכרת לו ולרווחה בבאר שבע ולא הסכימו לתת לי שום עזרה וסגרו בפניי את הדלת. כעת מובטלת וחסרת בית. באתי להפגין בירושלים מול משרד הרווחה וישנה פה באוהל. מוזמנים לסקר ולעזור.
מספר הפלאפון שלי: xxxx
.".

האוהל שהציבה ליבנת גרין מול משרד הרווחה (מתוך רשת 13, מתוך פייסבוק) נובמבר 2020.


 

 

ליבנת גרין חיילת לוחמת בודדה , הייתה בפנימיית רווחה עד גיל 18, והעיפו אותה מהמקום שגרה בו ושייך לרווחה בבאר שבע, בלי שנתנו לה זמן להתארגן למצוא מקום לגור בו.
ליבנת גרין חיילת לוחמת בודדה , הייתה בפנימיית רווחה עד גיל 18, והעיפו אותה מהמקום שגרה בו ושייך לרווחה בבאר שבע, בלי שנתנו לה זמן להתארגן למצוא מקום לגור בו.
  

הפוסט שהעלתה ליבנת גרין לפני מותה - (צילום מסך: חיילים מצייצים, 3 בנובמבר 2020)
הפוסט שהעלתה ליבנת גרין לפני מותה - (צילום מסך: חיילים מצייצים, 3 בנובמבר 2020)


אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים