10 סיבות לכך ששר הרווחה חיים כץ צריך ללכת הביתה

10 סיבות לכך שחיים כץ צריך ללכת הביתה , טלי חירותי סובר , 20.04.2017 , הארץ

השיחות עם חיים כץ, שר העבודה הרווחה שלכם, מתחילות ומסתיימות תמיד באותה נימה: אכלו לו, שתו לו, מתנכלים לו, הוא בסדר גמור. הנה עשר סיבות מדוע אחד השרים החלשים והרקובים שהיו פה צריך ללכת הביתה: 
 
שר הרווחה חיים כץ - טובת הילד
שר הרווחה חיים כץ - טובת הילד

1. כי המשטרה ביקשה השבוע לחקור אותו תחת אזהרה בעניין השחיתות בתעשייה האווירית. זה קורה אחרי שהבן יקיר לו, יאיר כץ, גם הוא חבר ועד, אלא מה, כבר נחקר, ישב במעצר בית והורחק מהחברה. זה היה רק עניין של זמן עד שתור האבא, מי ששלט בתע"א ביד רמה למעלה מ-20 שנה כיו"ר ועד, יגיע גם הוא לחדר החקירות.

2. כי מעל ראשו מרחפת חקירה נוספת של הרשות לניירות ערך בנושא שימוש במידע פנים. החקירה הזו נמשכת ונמשכת, על אף ששר הרווחה אמר מיד כשהחלה שהעננה תתפוגג במהרה. היא לא.

3. כי דו"חות מבקר המדינה הזכירו אותו יותר מפעם אחת וטענו שכץ ניצל את משאבי התעשייה האווירית כדי לחזק את כוחו במרכז הליכוד. זכורים לרע האוטובוסים שעליהם העמיסו אנשים באמצע יום עבודה כדי להגיע לקלפיות, אחרי שפקדו אותם לליכוד, באמצע ימי עבודה, בתוך המפעל ובניגוד לכל הוראה.

4. כי הוא מגדיר מחדש את המושג נפוטיזם. לא רק הבן עובד בתעשייה האווירית, אלא גם אשתו של הבן וכאמור גם אמא שלו, אשתו של כץ.

5. כי אפשר להוציא את כץ מהתעשייה האווירית אבל לא את תע"א מכץ. מנכ"ל המשרד הקודם שלו (אליעזר יבלון ז"ל) היה כמובן מקורבו ועובד תע"א.לא פחות גרוע – בראש הביטוח הלאומי עומד היום רמי גראור, אדם שלא הצליח להפוך לסמנכ"ל משאבי האנוש בתעשייה האווירית אבל כן שימש שם בתפקיד בכיר. גראור הגיע בעזרת הפטרון לביטוח הלאומי ותוך ארבעה חודשים מונה למנכ"ל בפועל. ככה זה כשיש חברים.


פאני וקנין מבקשת משר הרווחה חיים כץ שיחזיר לה את בנה



6. כי כשיבלון הלך לעולמו הוא מינה את אלין אלול, מקורבתו, לממלאת מקום מנכ"ל, על אף שהנציבות טענה כי אינה עומדת בתנאי הסף, בלשון המעטה. אותה אלול קיבלה ממנו לאחרונה תפקיד בכיר אחר במשרד. מקריאת התצהירים של יוסי סילמן, המנכ"ל שכץ זרק זמן קצר אחרי שהגיע כדי לפנות מקום למקורביו, ונתבע על ידי אלול, היא מצטיירת כאדם, איך נגיד את זה, שאתם לא רוצים לידכם. לא רק אישית, אלא בעיקר מקצועית. כשיש חסות שר, גם זה עובר.


7. כי בחודשים האחרונים, במקום לעסוק בענייני רווחה, הוא היה עסוק במינוי מקורבו יאיר שמיר (האיש שהיה יו"ר התעשייה האווירית הנוח ביותר לוועד שבראשו עמד כץ) לקדנציה נוספת. במסיבת הפרישה של אשתו של כץ מתע"א הודיע כץ כי היא ביקשה מתנת פרידה כמו שחשפתי כאן – את יאיר שמיר כיו"ר. "כשאשתי רוצה משהו – אשתי מקבלת", אמר שר הרווחה וחשף במו פיו במה הוא עסוק באמת. לשמחת הלב עוד יש בארץ רגולטורים ישרים. ועדת גילאור לבחינת מינויים בכירים עצרה את המינוי בפעם הראשונה, אך כץ וחברו ליברמן כופפו את ידי הממשלה כדי שזו תחזיר את המינוי לוועדה. לאחרונה דחתה הוועדה את המינוי סופית בנימוקים שחבל על הזמן. לו הייתי יאיר שמיר הייתי מחפשת שולחן להתחבא תחתיו.


8. כי ממש לאחרונה ניסה כץ לקדם בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שהתכנסה בפגרה ל"דיון בהול", תקנות חדשות לטובת חבריו בהתאחדות התעשיינים, וכמעט הביא עסקים קטנים לשלם תשלום כפול, גם לארגונים שמייצגים אותם וגם לאלה שלא. כשפרסמתי את זה ספגתי מקלחת של חרפות וגידופים מהדוברת שלו, שפתחה כמו תמיד פה ג'ורה. לכץ יש את הרוטוויילרים שלו. למחרת משך השר את התקנות בטענה שהן "עלולות לפגוע בעסקים קטנים". לו היה טורח לבדוק קודם מה הוא מבקש זה לא היה קורה. הדוברת המסורה לא התקשרה להתנצל.


9. כי עובדי משרד הרווחה והעבודה, שלשונם אינה תקועה בעכוזו יום יום, מדווחים על שר שפשוט לא אכפת לו.יש לו עניינים אחרים על סדר היום. "שר העבודה הוא היום שר האוצר משה כחלון", אמר לי איש אחד מהמשרד. "על רווחה בכלל אין מה לדבר". ואכן, כששואלים אותו למה יש במשרד שלו עשרות מליוני שקלים לא מנוצלים לניצולי שואה הוא מסביר ש"מדובר בביורוקרטיה". כששואלים אותו למה קצבאות הקשישים כל כך נמוכות הוא מסביר ש"לא נותנים לו כסף". הלו, אתה שר בממשלת ישראל. כולנו ראינו איך דרשת, וקיבלת, את פירוק משרד הכלכלה כדי שתחום העבודה יעבור אליך, על 3 מיליארד השקלים שלו ו-1,000 עובדיו. תהפוך שולחן, תצעק, תדרוש, כמו שעושים שרים אחרים. אתה הרי אחד האנשים החזקים במרכז הליכוד, והליכוד מנהל את הממשלה הזו. מתי תצליח אם לא עכשיו, ואם אתה לא מצליח – מה בדיוק אתה עושה שם?


10. כי הבעיה האמיתית היא שכץ לא מקבל על עצמו טיפת אחריות. כולם לא בסדר, רק הוא מצוין. הגיע הזמן שהוא, ואנשיו, ילכו הביתה ויתנו למי שבאמת אכפת לו לעשות את העבודה. שר החינוך היה אומר על זה: די כבר.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים