לשכת הרווחה יבנה מפקירה אם חד הורית כדי לחטוף ילדיה

"תתמודדי": שבה לביתה אחרי לידה וגילתה שפונתה על ידי בעל הדירה
הלן אנגידה, בת 30 מיבנה, רצתה לחזור לדירתה אך חפציה הוצאו לרחוב בשל חוב של בעלה, שעמו היא מצויה בהליכי גירושין. לדבריה, "פקידות הסעד אמרו לי 'תפסיקי לבכות, אם לא – ניקח לך את התינוק', אמרתי להן שאין לי כלום". משרד הרווחה: מחפשים פתרון.
דנה ירקצי , יום ראשון, 04 בדצמבר 2016,   וואלה 


לצפיה בכתבה בקובץ pdf הקלק כאן

"חזרתי מבית החולים וראיתי את הדברים שלי בחוץ". אנגידה (צילום: ראובן קסטרו)
"חזרתי מבית החולים וראיתי את הדברים שלי בחוץ". אנגידה (צילום: ראובן קסטרו)


"חזרתי מבית החולים וראיתי את הדברים שלי בחוץ". אנגידה (צילום: ראובן קסטרו)

הלן אנגידה, בת 30 מיבנה, חזרה היום (ראשון) לביתה אחרי שילדה את בנה השלישי, אולם גילתה כי בעל הדירה שבה היא מתגוררת נעל אותה מחוץ לדירה והוציא את כל חפציה אל הרחוב. זאת, בשל איחור בתשלום שכר הדירה על ידי בעלה, שעמו היא נמצאת בהליכי גירושין.

"אני מתגרשת מבעלי, אך הוא שוכר לנו את הדירה כי אני לא עובדת ומטפלת בילדים", סיפרה לוואלה! NEWS. "השארתי את שני הילדים אצל בעלי, שישמור עליהם, והלכתי ללדת. כשחזרתי, ראיתי איך כל הדברים שלי בחוץ. רציתי כל כך לחזור הביתה ולהאכיל את התינוק שלי", הוסיפה בדמעות.

בלי בית לחזור אליו, הלכה אנגידה אל שכנתה ושם היא נמצאת בינתיים. "בעלי הסכים לשלם את שכר הדירה עד שאלד את התינוק שלנו. ברגע שהפסיק לשלם, בעל הבית רצה לפנות אותנו. המשטרה אמרה לו שהוא לא יכול לעשות זאת ושעליו לפנות לבית המשפט כדי לפנות אותי", סיפרה.

"אומרים לי 'תתמודדי'". הלן אנגידה עם תינוקה, הערב (צילום: ראובן קסטרו)
"אומרים לי 'תתמודדי'". הלן אנגידה עם תינוקה, הערב (צילום: ראובן קסטרו)
לדבריה, היא פנתה למשרד הרווחה כמה פעמים בעבר בטענה שבעלה לא משלם מזונות. "הם אומרים לי 'אין מה לעשות, תתמודדי'. קיבלתי עורך דין ויש לי דיון רק במרץ, מה אעשה עד מרץ?", שאלה. לטענתה, השוטרים שהזעיקה טענו כי עובדת סוציאלית צריכה לטפל בבעיה. "התקשרתי לעובדת הסוציאלית וסיפרתי לה את פרטי המקרה. אמרתי לה שאין לי לאן ללכת, אבל במקום שהיא תבוא לעזור לי הגיעו שתי פקידות סעד", אמרה. הפקידות, שהגיעו למקום בשעה 13:00, אמרו לה שאין פיתרון כרגע, ושתבוא מחר. "ישבתי מולן ובכיתי, אמרתי להן שאין לי כלום, ואחת מהן אמרה לי 'אל תבכי, אחרת ניקח ממך את התינוק". עוד סיפרה אנגידה כי כשביקשה לראות את שני ילדיה האחרים, היא נענתה כי עדיף שיישארו עם אביהם.

הערב התקיימה שיחה בין הלן ובין פקידת רווחה מטעם עיריית יבנה. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS, נשמעת הפקידה, ילנה, אומרת להלן: "הצענו לך לחזור לבעל שלך ולילדים שלך ואת לא רצית. העדפת להישאר ברחוב, אז מה את רוצה?". הלן ענתה: "את רוצה שאני אחזור לבעל שלי שבגללו גירשו אותי מהבית?"

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "המשרד פועל באופן אינטנסיבי על מנת למצוא פתרונות לאישה ולילדים וביניהם פתרון של לינה בבית מלון. המשרד ילווה את האישה גם מול משרד השיכון למציאת פתרון דיור קבוע".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים