סאדיזם משרד הרווחה: רצה לאשפז אוטיסטית במכות חשמל ללא צורך - השופט גביזון ביקר בחריפות

מאת משה נעים , כאן נעים , נובמבר 2016  - כב’ השופט אלון גביזון; "לא ייתכן, כי במדינה מפותחת שתקציבה השנתי עומד על מאות מיליארדי ₪, יעמדו בכל זמן נתון רק 15 מיטות לטיפול באוטיסטים הזקוקים לאיזון נפשי ותרופתי ובאופן שבשל העדר מקום יאושפז אדם במקום שאינו מתאים לו, ללא טיפול מתאים ובאופן שימנע את חזרתו לקהילה בה שהה. 

לצפיה בהחלטת השופט אלון גביזון הקלק כאן


כבוד השופט אלון גביזון, סגן נשיא לענייני משפחה בבתי משפט השלום במחוז דרום בבית משפט השלום בעיר באר שבע, אשר קיבל את עמדת עורכת הדין מטעם ’הסיוע המשפטי’ בנוגע לחסויה הסובלת מ’אוטיזם’ ושאושפזה בבית חולים לבריאות הנפש בבאר-שבע, מבקר בחריפות טיפול משרד העבודה והרווחה בחוסים עם אוטיזם.

נציגי משרד העבודה והרווחה ביקשו בעניינה הכרזה כ’פסולת דין’ לצורך המשך אשפוז במחלקה פסיכיאטרית ו’מתן טיפולי חשמל’.

כבוד בית המשפט, ביקר בחריפות את התנהלות ’משרד העבודה והרווחה’ ומעלה על סדר היום את סוגיית אנשים הסובלים מאוטיזם (תסמונת קנר), שהיא לקות התפתחותית, מקבוצת תסמונות הספקטרום האוטיסטי. לקות זו, נובעת משונוּת נוירולוגית התפתחותית תורשתית ומולדת - ולמערכת אין כל רצון להתמודד עימם.

כב’ השופט גביזון, מציין, כי; "מינויה של עו"ד קלריס דביר כמייצגת לחסויה מטעם לשכת הסיוע המשפטי, סייע בידי בהבנת המקרה המיוחד שבפני ובהגנה על זכויותיה של החסויה, ואף סייע למבקשת – אמה של החסויה".

כב’ השופט אלון גביזון, כותב בהחלטתו; "לא ייתכן, כי במדינה מפותחת שתקציבה השנתי עומד על מאות מיליארדי ₪, יעמדו בכל זמן נתון רק 15 מיטות לטיפול באוטיסטים הזקוקים לאיזון נפשי ותרופתי ובאופן שבשל העדר מקום יאושפז אדם במקום שאינו מתאים לו, ללא טיפול מתאים ובאופן שימנע את חזרתו לקהילה בה שהה.

אני מתקשה להבין מדוע מדינה יהודית שחרטה על דגלה ערכים יהודיים של עזרה לחלש וערבות הדדית לא תדאג, כי מחלקות דומות וייעודיות לטיפול באוטיזם, ימצאו גם בדרום ובצפון הארץ...". סיכם כב’ השופט אלון גביזון מבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע.

דוברת נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות (נבת"ם) הגב’ רות שמיר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; "דבריו החדים, הברורים והביקורתיים של כב’ השופט גביזון, מבהירים את הליקויים הקשים בנוגע ליישום מחויבותה של המדינה בעניין זה".


 אוטיסטית אושפזה במחלקה פסיכיאטרית, איתמר לוין , news1 , 24.11.2016
 אוטיסטית אושפזה במחלקה פסיכיאטרית, איתמר לוין , news1 , 24.11.2016

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים