גדעון במחאה נגד רעות שרותי אפוטרופוסות: כיסחו את אחי עד הסוף מה שיכלו לקחת לקחו

מנגנוני הפשע של רשויות הרווחה ותאגידי אפוטרופסות לגזל חסויים - ביום חמישי 11/8/16 התקיימה מחאת משפחות חסויים בלובי בניין עמותת רעות שרותי אפוטרופוסות, לשעבר ש.פ.ר אפוטרופוסות, כשבפי המשפחות טענות קשות על התנהלות לא תקינה של העמותה.



גדעון אח של חסוי מספר, שעמותת רעות (שפר) מתעללת באחיו 3 שנים. מידי שבוע, מגיע האח למשוך מחשבון הבנק קצבה שבועית בסך 400 ש"ח, המופקדת לחשבונו, והוא ממתין בין שעה עד 4 שעות, כשביום שלישי האחרון המתין 4 שעות ו- 10 דקות לקבלת הקצבה, מאחר והמנכ"ל "יהודה גוהר, לא שלח אישור. כל יום שלישי, הוא צריך להמתין בין שעה עד 4 שעות". עוד מספר ג', שעמותת רעות הייתה צריכה להסיע את אחיו, חולה הדיאליזה מנווה יעקב לבית חולים הדסה עין כרם, הלוך וחזור. הם עושים זאת,

לשאלה, מדוע גדעון אינו מנהל את כספיו של אחיו ומתמנה כאפוטרופוס עליו, השיב שכך החליטה העובדת הסוציאלית ממחלקת הרווחה. המשפחה התנגדה ופנתה לבית המשפט, אולם השופט שלמה אלבז אישר את המינוי.

ר' החסוי, מתנהל ומתנייד באופן עצמאי. הוא הולך לבד לבנק ומנהל את העניינים האישיים שלו בעצמו. יש לו בעיה רפואית של אי ספיקת כליות בלבד. אין לו בעיה נפשית. ג' עבד כמאבטח קרוב ל- 6 שנים, עד שנפצע בתאונת עבודה, התחיל להקיא דם במשמרת, התמוטט והובא לבית החולים, שם איבחנו שהוא סובל מאי ספיקת כליות. 3 שנים, עבר ר' דיאליזה בכל מיני מכונים רפואיים שונים. ר' הפסיק לעבוד והתקיים מקצבת 100% של המוסד לביטוח לאומי. ר' הסתובב במרכז העיר עם מכנסיים קצרות בחורף, ציפורניו לא גזוזות והוא לא היה מגולח. עד אז ר' נהג ברכב והתנהל באופן עצמאי. העובדת הסוציאלית של אגף הרווחה ראתה אותו, התחילה לברר מיהו, ואז החליטה למנות לו את עמותת רעות (שפר) כאפוטרופוס עליו.

אחיו מסביר, שלמרות שאחיו הלך עם מכנסיים קצרות בחורף, לא היה מקום למנות לו אפוטרופוס. הוא שאל את אחיו למה הוא לובש מכנסיים קצרות בחורף, ואחיו השיב כי חם לו. לדבריו, אחיו בחור מתקשר עם כולם, לא אלים, היה מסתובב במרכז העיר, יושב בבית קפה, אוכל ושותה וחוזר הביתה.

האח מספר שהתנגדו למינוי עמותת רעות (שפר), אולם בית המשפט אישר את המינוי.

"אף אחד לא בא"


האח מספר שבית המשפט חייב את עמותת רעות (שפר), לבקר את אחיו פעם בשבוע, כדי לבדוק את מצבו, אולם אף אחד לא מגיע. עד היום לא הגיע אפילו לא פעם נציג לבקר את האח בביתו. בעת שהאח סיפר את הדברים, נאמר לו שלדברי המנכ"ל מגיע נציג מטעם העמותה 4 פעמים בחודש, והנוכחים במחאה אמרו שמדובר בשקר, ואף נציג לא מגיע. "הם חייבים לבוא לבקר את כולם, והם לא עושים את זה. חד משמעית. אף אחד לא מגיע. התקשרו אליו לפני שנתיים בערך ואמרו לו 'שמע, אנחנו לא נבוא אליך, מה שבית המשפט פסק. אנחנו נפתח לך חשבון אצלנו בבנק מזרחי, ואתה תבוא לשם ותיקח את הכסף שלך'. פעם בשבוע 400 שקלים. הוא לא יכול לחיות מזה. אני אישית, כל שבוע מוסיף לו. פעם אני, פעם אחותי, פעם גיסי. כל פעם מישהו אחר מוסיף לו בין 100 ל- 200-300 ש"ח. היתה קיצבה מלאה של 4,800 ש"ח. עמותת שפר מסיעה אותו לדיאליזה, אחרי שאני הבנתי שעמותת שפר אמורה להסיע אותו. אני הייתי מסיע אותו שנתיים חינם, על חשבוני. פתאום מתברר שעמותת שפר מקבלת כסף. אז אני אמרתי להם שאני לא מוכן להסיע אותו כבר. אז הם לקחו את הטענה הזו שאני כאילו סירבתי להסיע אותו. אמרתי 'לא סירבתי'. השופט בתיק היה שלמה אלבז מביהמ"ש לענייני משפחה ירושלים. כל מי שניסה לדבר בדיון, השופט הוציא אותו החוצה. הוציאו את אחותי ליאורה, את אחיין שלי דוד.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים