עדות: ביטוח לאומי משפיל ניצולי שואה בוועדות רפואיות

ערוץ 10 - מאי 2016 - ביטוח לאומי משפיל ניצולי שואה בוועדות רפואיות כדי לקצץ ברנטות להם זכאים הניצולים מגרמניה.
מדיניות הפשע של משרד הרווחה לגזול כספי ניצולי שואה, באמצעות ועדות רפואיות משפילות של ביטוח לאומי מפעיל משרד הרווחה לחץ על ניצולי השואה לקצץ ברנטות ששולמו למדינה עבורם מגרמניה.



ניצול השואה אברהם ננצל מתחנן: "תפסיקו עם ההשפלה בוועדות הרפואיות. תנו למות בכבוד"
  05/05/2016

אור הלר, מיה זיו וולף
בדיון על מצבם של ניצולי השואה בארץ, סיפר אברהם ננצל, יוצא טהרן בן 90, על ההשפלות שעבר: "ישר אומרים לי 'אתה על סעיף זה וזה'. לא מקשיבים. זה לא יכול להימשך". ח"כ אלעזר שטרן: "אנחנו חייבים להגיע לניצולי השואה בעצמנו ולעזור להם"

פחות מ-200 אלף ניצולי שואה נותרו בחיים, כמעט רבע מהם חיים מתחת לקו העוני, ואחד מהם, אברהם ננצל שהגיע הבוקר (חמישי) לאולפן "אור ומיה", התחנן בפני חבר כנסת ונציגת משרד האוצר שישבה באולפן - כנציגי הממשלה והמנגנון הביורוקרטי - להפסיק את ההשפלה בוועדות בהן נקבעת זכאותם של הניצולים.

ננצל, בן 90 כיום, אמר: "כולכם מדברים גבוהה-גבוהה, ולא ראיתי שזה מגיע למשהו מעשי. עד היום יש השפלה בייחוד בוועדות. אנא, תורידו את הדבר הזה. אני ויתרתי על הגעה לוועדות. כי הדבר הראשון שם, אנשים לא שמים לב לזה ותכף זורקים לי לפני שאני מתיישב את ה'אתה נמצא על סעיף זה וזה'. לא רוצים לשמוע מה המצב, איך המצב או דומה לזה. רבותיי, אתם חייבים להוריד את זה. תנו לאנשים עכשיו למות בכבוד. זה לא יכול להימשך בצורה הזו".

הניצול הוסיף: "אחרי סרט בו הופיע חבר שלי, ניצול אחר, השפילו אותו בוועדה והוא ברח מהחיים, היום הוא בבית אבות". עופרה רום, העומדת בראש הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר, הגיבה: "אחד הדברים שצריך להתמקד כיום זה לתת לניצולים לחיות בכבוד. לעשות את המקסימום כדי לבטל כל ביורוקרטיה אפשרית. אנחנו עושים את זה, אבל צריך לעשות יותר".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים