יוסי הרוש לאם חד הורית: "כפרה, יש לך שתי אופציות: או שתורידי את הפוסט או שניקח לך את הילד"

 ינואר 2016 - התנהלות בריונית פסיכופטית של יוסי הרוש סגן ראש העיר לוד - מאיים על אם חד הורית כי אם לא תציית לו ותסיר מהפייסבוק פרסום הוא יתלוש את בנה ממנה ויסחור בו במוסדות משרד הרווחה.

סערת יוסי הרוש - "כפרה, יש לך שתי אופציות: או שתורידי את הפוסט או שניקח לך את הילד" -  , חדשות מקומיות לוד , סערת יוסף חיים הרוש ,  07.01.16



כל כלי התקשורת במדינה רעשו וגעשו שלשום, בעקבות שיחת הטלפון שיזם סגן ראש העיר עם אם-חד הורית, תושבת העיר, בה איים עליה:

"אם לא תורידי פוסט שפרסמת בפייסבוק נגיש נגדך תלונה, ונתחיל עוד פעם לפעול כדי להוציא לך את הילד מהבית"

סגן ראש עיריית לוד והממונה על תיק החינוך, טלפן לתושבת העיר פאני וקנין, אם חד-הורית, לאחר שפרסמה פוסט בפייסבוק על מורה שלדבריה הכתה את בנה בן ה-6. הוא דרש ממנה להוריד את הפוסט, שלדבריו היה שקרי ופוגעני. לאחר שסירבה, הוא השיב באיום המצמרר שבכותרת.

האם הקליטה את השיחה, ולאחר פרסומה הרוש התנצל: "לא התכוונתי לאיים עליה".

האם המבועתת: "לבני בן ה-6 מנת משכל 130, הממוצע לגילו הנו 100. מדובר בילד הכי מקסים, מדהים ונפלא שאתם מכירים. הוא הוכה באכזריות ע"י מורתו ונחבל בראשו. מנהלים נגדי מסע נקמה, בגלל שהתלוננתי בעבר על סייעת בגן, המקושרת לבכירה באגף החינוך בעירייה. פעם אחת כבר קרעו ממני את הילד ושרפו לי את הנשמה. התחננתי שיחזירו לי אותו. בפעם הבאה שינסו לקחת ממני את היקר לי מכל, זה כבר יהיה סיפור שונה - 'תמות נפשי עם פלישתים' - אלחם מלחמת חורמה".

הילד: "המורה הכתה אותי וגררה אותי מחוץ לכיתה. הייתי בחוץ כל היום, ולא נתנו לי לאכול כמה שעות. אני רוצה לחזור לבית ספר 'המעפילים', שבו למדתי לפני-כן, למורה האהובה שהייתה לי שם. קוראים לה פזית".

העיתונאי שחשף את הפרשה: "הקלטת שהשמיעה באוזניי האם הותירה אותי פעור-פה. הדברים המזעזעים שסגן ראש העיר והממונה על החינוך אומר לאם בשיחה שיזם, מדברים בעד עצמם. אבל זה לא הסוף: בשיחה איתו, הודיע לי מר הרוש, כי כבר מחר הוא הולך למפקד תחנת משטרת לוד, ובודק את התלונה שהגישה האם. הייתכן שסגן ראש עיר יפעיל קשרים ולחצים במשטרה? מר הרוש הודיע לי, כי 'הם כבר עשו את הבדיקה שלהם', וטענותיה של האם 'שקריות'. איך הוא בדיוק בדק? באמצעות משרד החינוך? שאל את המורה, שהכחישה את הדברים? אולי הוא בכלל צריך להיות חוקר במשטרה. או שופט. כי יוסי חקר, ויוסי החליט. והחמור מכל: גם אחרי המקרה הנורא, לא יאונה כל רע ליוסי הרוש, כי אביחי מנדלבליט, שנבחר לכהן כיועץ המשפטי לממשלה, הנו גיסו". 

"כפרה, יש לך שתי אופציות"


ביום שני שעבר התקיימה ישיבת מועצה של עיריית לוד, בהיכל התרבות בעיר. דנו בה בשאילתה שהגיש חבר המועצה גיל חדד (ליכוד), שנלחם לבדו על ביטול החנייה בתשלום לתושבי העיר. זאת לאחר ששמעו נאום מרגש של ילדה בת העיר, שהפליגה בשבחי ראש העיר. בהמשך, הציג מנכ"ל החברה הכלכלית החדש את ה"אני מאמין שלו" במצגת שהכין. בדבריו לא החמיא, בלשון המעטה, למוניטין שיצא לחינוך בלוד. הוא לא חסך בפרטים אישיים: "אני מרוקאי. אשתי ואנוכי עורכי דין בהכשרתנו. אך מאחר והיא עובדת כעו"ד, ואי אפשר שיהיו שני עורכי דין בבית אחד, התמודדתי על התפקיד..."

בעיצומה של הישיבה, התפרץ יוסי הרוש, נעמד על רגליו, וכמו ילד מתלהב, הדהים את באי הישיבה, כשהכריז על הודעה שקיבל בוואטסאפ שלו. על-פי לשון השמועה הכוזבת שהקריא בקול, המחבל נשאת מלחם, שביצע את הפיגוע בפאב "הסימטא", נלכד בדירת מסתור ברמת אביב. כל הפצרותיהם של ראש העיר וחברי המועצה, בדרישה שיפסיק להפריע, נפלו על אוזניו האטומות של הסגן הממונה על החינוך. הוא המשיך בשלו, עד שקרא את "החדשה המרעישה" עד תומה.

יומיים לאחר הפארסה הזאת, וכשבוע לאחר שהרוש התפרסם בתקשורת הארצית בעניין מינוי גיסו, אביחי מנדלבליט, ליועץ המשפטי של הממשלה, מבלי שדיווח על קרבתו המשפחתית להרוש, המקורב לשרת המשפטים איילת שקד, חשף העיתונאי מוטי לייבל את הפרשה החמורה, שעוררה סערה בתקשורת הארצית.

נדמה כי ביום ד' האחרון, לא היה אתר חדשות, ערוץ טלוויזיה או תכנית רדיו שהרשו לעצמם לפסוח על פרשת סגן ראש עיריית לוד, שאיים על אם כי יפרידו אותה שוב מבנה בן ה-6. וואי-נט, ניוז1, גלי צה"ל ותכנית "הצינור" בערוץ 10, הם רק חלק מכלי התקשורת שסקרו את הפרשה, תוך הבעת זעזוע ותדהמה. אתר האינטרנט של "ידיעות אחרונות" כתב בציניות: "כתבת פוסט נגד מורה? קבלי איום מסגן ראש העיר: בהקלטה שפורסמה אתמול, נשמע סגן ראש העיר של לוד יוסי הרוש מאיים על תושבת העיר לאחר שפרסמה פוסט על מורה, שעובדת מטעם עיריית לוד. לאחר שסירבה אמר הרוש: 'או שאת עכשיו ניגשת למשטרה ומתלוננת או שאת מורידה את הפוסט, אחרת אנחנו נגיש תלונה ונתחיל בהליך הוצאת הבן שלך מהבית'". לכתבה פורסמו מאות תגובות לא מחמיאות של גולשים זועמים: "פרצופה של המדינה", "מושחת חצוף", "תתפטר, לא ראוי לשום תפקיד, בריון", "יוסי הרוש – תזכרו את השם. האדם עבריין!!!" - היו רק חלק מכותרות התגובות המבישות, שלא ברור כיצד עיתון מכובד כ"ידיעות אחרונות" מרשה לעצמו לפרסם.

בניסיון להגיע לחקר האמת, פניתי לגב' פאני וקנין, אם יחידנית לשלושה ילדים: בן נשוי, בת חיילת וילד חמודות בן 6, שעד לפני כשבועיים וחצי חבש את ספסלי "כיתה קטנה" בבית ספר בגני אביב. משיחה עמו, מתברר שמדובר לא רק בילד חמוד, אלא גם בילד חכם, הדובר 3 שפות. כשהיא מדברת על בנה, נעלמים לרגע כל הפחדים והסיוטים של פאני, והיא מספרת לנו בגאווה בלתי מוסתרת על כך שבמבחנים שעבר לאחרונה, נמדדה לו מנת משכל של 130 - 30 מעל הממוצע המקובל לבני גילו.

נ' בן ה-6 מספר לנו בערגה על כך שהוא מתגעגע למורה הקודמת שהייתה לו, פזית מביה"ס "המעפילים". "המורה שלי הרביצה לי, גררה אותי והרעיבה אותי. אני רוצה לחזור לבית הספר הקודם בו למדתי. למה אי אפשר להחזיר אותי ל'המעפילים' למורה פזית?", הוא שואל, ושובר את ליבי.

פאני מתעקשת על כך שמנהלים נגדה מסע נקמה, מאז שהגישה תלונה נגד סייעת בגן, קרובת משפחה של בכירה באגף החינוך בעירייה. "טוענים שבני היכה את המורה. אף אחד לא טוען שהוא היכה ילדים אחרים לדוגמה. איך פצפון כזה יכול להכות מורה? אתם רואים בעיניכם איזה מקסים הוא. ילד כזה יכול להיות אלים כפי שהם מנסים לתאר אותו?" פאני ממשיכה ומספרת: "הילד הגיעה מההסעה בוכה, מוכה וחבול בראשו. הוא הספיק להגיד לי שהמורה הכתה אותו וגררה אותו אל מחוץ לכיתה לפני שהתעלף לי בידיים. לאחר שהתעורר ולאחר הזעזוע שחוויתי, פניתי לעובדת הסוציאלית א', שהורתה לי להגיש תלונה במשטרה ולא לשלוח אותו לביה"ס. עוד בטרם התאוששתי מהמקרה, פנה אליי סגן ראש העיר אותו איני מכירה ואיים כי ייקחו לי שוב את בבת עיני, לאחר שכבר פעם אחת קרעו אותו מזרועותיי. וכל זאת בגלל שהבעתי בפייסבוק תדהמה על כך שמורה הכתה את בני, ולא ננקטו נגדה שום צעדי משמעת. יש לי הקלטה של אב נוסף שטוען כי המורה הזאת מכה את התלמידים כבדרך שגרה. מה ציפה ממני מר הרוש הנכבד, שבני ימשיך לשבת בבית, יפסיד חומר לימודים, ואני אשב בחיבוק ידיים? בפעם הקודמת, בכיתי, זעקתי והתחננתי שיחזירו לחיקי את בני האהוב. אני מודיעה כאן, קבל עם ועדה, שבפעם הבאה יצטרכו להרוג אותי לפני שיצליחו לתלוש אותו ממני. אלחם מלחמת חורמה: תמות נפשי עם פלישתים!"

בשיחה עם מוטי לייבל, העיתונאי שחשף את הפרשה, הוא אומר לי: "אימא פאני שמעה מבנה הקטן שהמורה הכתה אותו והוא אף חזר הביתה עם סימנים בראשו. אימא פאני שכבר איבדה אמון במערכת אשר חטפה לה את בנה בעבר, הכניסה אותו למוסד רווחה, שם הוכה וסומם, החליטה שהיא מוציאה לרשת החברתית פייסבוק את המקרה. בשיחה שקיבלה מסגן ראש העיר, החל האיש הממונה על החינוך בעיר להלך אימים על האם, באומרו בין השאר כי אם פאני לא תמחק את מה שהעלתה לפייסבוק, הם יפעלו שוב להוציא לה את הילד מהבית. למה שוב? מי פעל בפעם הראשונה להוציא את הילד הקטן אשר נמצא בטראומה עד היום מחטיפתו על ידי עובדת סוציאלית ושוטרים, והאם גם בפעם הקודמת זו הייתה נקמה? הפעם מפליג יוסי הרוש על כנפי הדמיון ומחליט לערב את חבריו במחלקת הרווחה להוציא את הילד של פאני מהבית, כי היא פרסמה פוסט בפייסבוק! ותשמעו את יוסי הרוש, איזה גיבור, איך הוא מדבר לאימא: 'תגידי שיוסי הרוש אמר', הוא אומר לה. אבל מה שחמור באמת הוא, שגם אחרי המקרה הנורא, לא יאונה כל רע ליוסי הרוש, כי אביחי מנדלבליט, שנבחר לכהן כיועץ המשפטי לממשלה, הנו גיסו".

נחיה ונראה


תגובת עיריית לוד:

סגן ראש העיר יוסף חיים הרוש מתנצל על הדברים וציין כי לא התכוון לאיים על האם. לדבריו המדובר באישומים שקריים שכתבה האם והוא ראה חובה מוסרית כממונה על החינוך, להגן על המורה ועל שמה הטוב. לגופו של עניין, עיריית לוד בעד חופש הביטוי, עם זאת פרסומים מאשימים ותופעת הביוש הפומבי בפייסבוק, עלולים להיות פוגעניים ולא חסרים מקרים עד כמה מרחיקי לכת הם יכולים להיות. יודגש כי אין מקום לאיום מכל סוג שהוא, וטוב שהוגשה תלונה במשטרה כדי שזו תבדוק האם יש ממש בתלונת האם, בטרם ייחרץ דין בתקשורת ובפייסבוק . העירייה מבטיחה כמובן, כי לא יינקטו שום צעדים כנגד האם ובנה אשר יזכו כבעבר, לטיפול מסור בעניינם.

סערת יוסי הרוש - "כפרה, יש לך שתי אופציות: או שתורידי את הפוסט או שניקח לך את הילד" -  , חדשות מקומיות לוד , סערת יוסף חיים הרוש ,  07.01.16 

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים