חיים כץ עבריין פוליטי - השתמש במשאבי התעשיה האוירית לקידומו בפריימריז

המבקר: שימוש במשאבי תעשייה אווירית לבחירות  , אסף גולן | 2/12/2015 , nrg

מבקר המדינה מגלה פרטים על אופן ניהול הפריימריז בליכוד בקרב עובדי התעשייה האווירית, שיושב ראש ארגון העובדים שלהם היה חיים כץ. מהביקורת עלה כי יותר מ-4,000 עובדים הגיעו לקלפי בהסעות מאורגנות, ולחלקם רשימת מועמדים מוכנה מהבית


השופט בדימוס יוסף שפירא (מבקר המדינה) כתב על השיטה שבה הגיעו אלפי עובדי התעשייה האווירית לקלפיות ולרוב הצביעו למועמדים על פי רשימה שקיבלו מראש. לפי הדוח, עובדים התעשייה האווירית מגיעים לקלפיות בכלי רכב המוצמדים לעובדי החברה - וכל פעם בקבוצות קטנות של 10-5 עובדים". בעניין זה מזכיר שפירא כי על פי הנחיות מנהל רשות החברות הממשלתיות, אסור להשתמש בנכסי חברות ממשלתיות בקשר לתעמולת בחירות, לרבות איסור שימוש בכלי רכב של החברה.
שר הרווחה חיים כץ - שימוש פסול בנכסי הציבור
שר הרווחה חיים כץ - עבריין - שימוש פסול בנכסי ציבור
 
המבקר ציין עוד כי 10 מתוך 115 קלפיות הפריימריז של הליכוד נחשבו לקלפיות אזוריות, שבהן היה רשאי כל חבר מפלגה להצביע - ללא קשר למקום מגוריו. שתיים מתוך עשר הקלפיות האזוריות, כך התברר, מוקמו סמוך למשרדי התעשייה האווירית ומפעליה.

"בחלק מהקלפיות, ובייחוד בקלפיות האזוריות האמורות, נצפו מצביעים רבים שהם עובדי התעשייה האווירית", נכתב בדוח. "מהתצפיות וכן משיחות עם חלק ממצביעים אלה הועלה כי הגעתם לקלפיות ממקום עבודתם הייתה מתוזמנת, וכי הסעתם לקלפיות והחזרתם לתעשיה אווירית באמצעות כלי הרכב הוסדרו מראש".
 
המבקר מעיר בנוסף כי נצפו בקלפיות עובדים ששימשו "סדרנים" והנחו את המצביעים. עוד הוא גילה כי ביום הפריימריז גדל בצורה משמעותית מספר החופשות שלקחו העובדים בתעשייה האווירית. על פי דוח הרשות, ביום הבחירות המקדימות בליכוד יצאו 4,032 עובדים ונרשמה להם היעדרות של מעל חצי שעה, כאשר ביום רגיל נרשמות כ-250 יציאות. בנוסף, באותו יום יצאו לחופשה 1,010 עובדים, וזאת לעומת יום רגיל שבו כ-670 עובדים שוהים בחופשה. בתום הפריימריז התברר כי כץ זכה במקום ה-17.

מבקר המדינה קרא למחוקק להחיל אחריות פלילית גם על מי שהיה מופקד על נכסי ציבור שבהם נעשה שימוש פסול בבחירות מקדימות, בדומה למה שנקבע לגבי הבחירות לכנסת והבחירות לרשויות המקומיות.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים