ארגון חוננו: השב"כ עינה קטינים קשות ללא עילת הצלת חיים מידית

דצמבר 2015 - ארגון חוננו: "השב"כ עינה את העצורים החשודים בהצתה"

עורכי הדין של הנערים העצורים בהצתה בכפר דומא, חושפים כי השב"כ עינה את החשודים. "תקפו באכזריות באיברים רגישים בגוף".
אפרת קרסנר, כיפה , ה טבת תשע"ו, 17/12/2015



במהלך היממה האחרונה הותר לחלק מעצורי הפרשייה הביטחונית של ההצתה בכפר דומא, לפגוש עורכי דין, חלקם לאחר 21 יום בהם נאסר עליהם המפגש. עורכי הדין של החשודים, בינהם נערים קטינים, הזדעזעו קשות מהפרטים ששמעו אודות חקירתם.

לטענתם של הקטינים בפגישה עם עורכי דינם, החקירה כללה עינויים קשים, דברים שלא נעשו בעבר במדינת ישראל. במסיבת עיתונאים הערב בירושלים אמר עורך הדין עדי קידר כי זה "יום עצוב למערכת המשפט ואכיפת החוק. בחדר החקירות בשב''כ לנחקר אין זכות. אין דין ואין דיין ומותר לעשות הכל כולל בגופו של העצור".

"נפגשתי אתמול עם קטין אחרי 21 יום וראיתי אדם אחר לחלוטין שקרה לו דבר קשה מאוד. קצינים בכירים בשב"כ נכנסו לחדר החקירות והשתמשו בשיטות עינויים ואלימות פיזית בקטין", סיפר קידר.

מוקדם יותר היום, נודע לכיפה כי אמו של אחד הקטינים שנעצרו התמוטטה הבוקר בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בפתח תקווה לאחר שהיא עצמה עברה חקירות והתנכלויות על ידי השב"כ.

קרובי משפחתה מסרו כי "האמא אינה יכולה לעמוד במצב, מצב בנה מדאיג אותה ביותר" עוד הוסיפו כי "אם כך התנהגו כלפייה, בנה בוודאי עובר התעללויות קשות בהרבה. דבר אשר אינו נותן לה מנוח". הערב תתקיים מחאה נוספת של אמהות העצורים מול בית ראש השב"כ בירושלים בשעה 19:00.

מזה כשלושה שבועות מספר עצורים נחקרים במתקני השב"כ, והיו מנועים מפגישה עם עורכי דין לזמן רב, כמו כן לא יכלו ליצור קשר עם בני משפחתם. החשודים שנעצרו לטענת המשטרה והשב"כ קשורים להצתה שאירעה בכפר דומא, בה נשרפו בני משפחת דוואבשה.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים