חה"כ פנינה תמנו שטה ויוני שטבון - הצעה לסדר היום - הקלות בה מוצאים ילדים מבתיהם ומופרדים מהוריהם על ידי פקידי הסעד

 להורדת הקובץ PDF הקלק כאן

י"ט בטבת תשע"ד
23 בדצמבר 2013
1946


לכבוד
יו"ר הכנסת, ח"כ אדלשטיין יולי יואל
אדוני היושב ראש,
אבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעה דיון מהיר בנושא:
הקלות בה מוצאים ילדים מבתיהם ומופרדים מהוריהם על ידי פקידי הסעד

דברי הסבר:

בסוף השבוע האחרון פרסמו מיכל יעקב יצחקי ונעמה לנסקי ב "ישראל היום" כתבת תחקיר מקיפה על התנהלות פקידי הסעד בהוצאת ילדים מבתיהם ובהפרדתם מהוריהם. התחקיר מציג תמונת מצב מדאיגה מאוד על האופן בו מתקבלת החלטה גורלית וטראגית כל כך. התחושה היא שישנה קלות בלתי מתקבלת על הדעת שבה מוצאים ילדים מביתם, והדבר המדאיג עוד יותר שניכר שאין גוף ביקורת ראוי לפיקוח אחר התנהלותם של פקידי הסעד. בנוסף, יש לתת דגש והתייחסות להתנהלותם של פקידי הסעד בסכסוכי הגירושין. מהכתבה עולה כי פקידי הסעד נוטים לאמץ לא פעם את עמדת האם תוך הפקעת הורותו של האב ובכך גורמים לליבוי הסכסוך בין ההורים ולניתוק אחד ההורים מחייו של הילד לצמיתות.

השרטוט העולה מן הכתבה הוא שנוכח עומס המקרים המתדפקים על דלתות בתי המשפט לנוער ולמשפחה עיקר כוח ההחלטה מובא לפתחם של פקידי הסעד. אף שנעדרים הידע המקצועי למבחני ראיות ומסוגלות הורית בכל זאת ניתנת להם תוקף ההחלטה שבניתוק ילד מהוריו. מהכתבה עולה כי ישנה קלות כמעט מיידית להכריז על ילד כמצוי בסכנת חיים ממשית, ובמקום לסייע להורים ולהבטיח כל שביכולתם להמשיך את חייו של הילד בסביבת הגידול הטבעית שלו, ממהרים פקידי הסעד
להרחיקו מהוריו. התחושה היא, שהוצאת ילד מביתו במקום שתהיה המוצא האחרון ומדיניות אין ברירה הפכה למוצא ראשון ולהחלטה לכתחילאית.

לפיכך, אבקש לדון בסוגיה בדחיפות בוועדה לשלום הילד. באחריותו של בית המחוקקים לדון בשאלה הקריטית כל כך, מדובר בדיני נפשות של ממש ונראה שמשהו בנוהל התקין יצא מכלל שליטה.

בכבוד רב,
חברת הכנסת תמנו שטה פנינה
חבר הכנסת שטבון יוני 

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים