אחרי 5 חודשים לקחו לנו את הילד - ידיעות אחרונות - אור הלר - 26.10.2000

אחרי 5 חודשים לקחו לנו את הילד - ידיעות אחרונות - אור הלר - 26.10.2000

"עטפנו את בננו באהבה, והם פשוט קרעו אותו מזרועותינו". האב קצין לשעבר בצנחנים, והאם, מורה המסיימת תואר שני, הוכרזו "בלתי כשירים להיות הורים". כיוון שאושפזו בעבר בבית חולים פסיכיאטרי. משרד הרווחה: ההחלטה מבוססת על חוות דעת מקצועית, שופט דחה את ערעורם וקיבל את עמדתנו.

טיפולי ההפריה של בני הזוג, היום בשנות החמישים לחייהם, לא הצליחו. השירות למען הילד פסל אותם בשל "עברם הפסיכיאטרי": האב אושפז לפני 30 שנה בשל משבר בחייו והאם לפני שלוש שנים, לאחר שהתברר לה כי לא תוכל להרות.

"אנחנו קוראים לשירות למען הילד להחזיר את התינוק שלנו. הלב שלנו קרוע. אנחנו אוהבים אותו ודאגנו לו היטב. להורים אחרים שעשו אותו דבר לא לקחו את התינוק. גם לנו מגיע ילד - ואנחנו רוצים את הילד הזה."

כך מתחנן זוג הורים מצפון הארץ, שאימץ ילד מפונדקאית שהגיעה ארצה במסגרת הסכם פונדקאות.

ביום חמישי הגיעו פקידי סעד לבית הזוג בישוב קטן בצפון הארץ, ולאחר חמישה חודשים שבהם גידלו את בנם התינוק, הוא נלקח מהם על ידי השירות למען הילד. התינוק ימסר למשפחה אחרת לאימוץ בהליך חוקי.

"קשה לנו לישון בלילה. אנחנו מאוד מתגעגעים אליו. קשה לנו להיכנס לחדר שלו שבו כל הצעצועים והבגדים. כל החיים כיבדנו את החוק. אנחנו אנשים ישרים והגיע הזמן שיילכו גם לקראתנו. אנחנו לא עבריינים. בסך הכל גם אנחנו רצינו תינוק", אמרו אמש בני הזוג השבורים.

האב והאם נמצאים בתחילת שנות החמישים לחייהם. האב, קצין צנחנים לשעבר, עובד כעת במפעל, האם מורה המסיימת תואר שני.

אמש סיפרה: "זה היה החלום שלי, שיהיה לי ילד. עברתי טיפולי פוריות הרבה שנים ולא הצלחתי להרות, וכשאתה רוצה להיות הורה, אתה מוכן לעשות הכל בשביל זה". לאחר שלא הצליחו להרות, ניגשו בני הזוג לשירות למען הילד, וביקשו לאמץ, אולם השירות קבע שהם פסולי אימוץ בשל "עברם הפסיכיאטרי".

האב אושפז בביה"ח הפסיכיאטרי לפני 30 שנה בשל משבר בחייו והאם אושפזה לפני שלוש שנים לאחר שהתברר לה כי לא תוכל ללדת.

בצר להם, פנו בני הזוג לעו"ד העוסקת בנושא פונדקאות. עו"ד כעת החשודה העיקרית במשטרה בפרשת ייבוא צעירות מרוסיה ואוקראינה לשם פונדקאות, שנחשפה. בטרם הסכימה עו"ד לשדך לזוג צעירה רוסיה שתוליד להם ילד, הפנתה אותם עו"ד לעובדת סוציאלית, שקבעה כי הם כשירים להיות הורים, ולמשטרה שהעניקה להורים תעודת יושר.

האב: "אני מבקש שיגלו איתנו רוחב לב וינסו לבטל את האיסור שחל עלינו לאמץ. הוכחנו בחמשת החודשים האחרונים שבהם אנחנו מגדלים את הילד שאנחנו מתאימים להיות הורים. השירות למען הילד טירפד לנו את המסלול החוקי, ונאלצנו לפנות למסלול פונדקאות".

לפני חצי שנה שכרו את שירותיה של רוסיה בת 23 לביתם, ולפני חמישה חודשים נולד התינוק. בני הזוג, בני משפחתם וחבריהם שמחו מאוד. אך השמחה הגדולה הסתיימה באיבה ביום חמישי. האב: "הפונדקאית נכנסה הביתה חצי בוכיה ובקושי אמרה שלום. החזקתי את התינוק על הידיים, גמרתי להחליף לו חיתול. פתאום נכנסו לבית שתי נשים. הם שאלו אותנו 'מי אתם?', אחת מהן הזדהתה כפקידת סעד ואמרה 'באנו לקחת את הילד'. מיד אמרתי לאשתי שאין טעם לנסות למנוע מהם לקחת את הילד, כי הן יחזרו עם המשטרה. משרד הרווחה החתים את הפונדקאית על טופס ויתור על הילד, למרות שהיא אמרה להם שהיא רוצה להשאיר אותו אצלנו. היא אמרה להם שהיא מכירה אותנו, שאנחנו מטפלים בילד היטב ושהיא רוצה להשאיר אותו אצלנו, אבל פשוט קרעו אותו מזרועותינו".

ההורים מיוצגים על ידי עוה"ד, אינם יודעים מה מה בגורלו של התינוק שגידלו. הם נמצאים בחרדה עמוקה.

"אנחנו קשורים לתינוק עמוקות. אנחנו אוהבים אותו, והוא אוהב אותנו. עטפנו אותו באהבה. אנחנו ממש באבל. אבל גדול. הכל נשאר כשהיה. המיטה, הצעצועים, הטיטולים. לא סידרנו שום דבר", אומרת האם. צריך לשבור את הסטיגמה שמי שהיה מאושפז פעם, פסול לכל החיים. זה נורא וזה גם לא אנושי".

משרד הפנים גירש את הפונדקאית והתינוק יועבר לאימוץ.

לדברי משרד הרווחה השירות למען הילד בדק את כשירותם של שני בני זוג ומצא שהם אינם כשירים כלל להיות הורים. השירות הסתמך על חוות דעת מקצועית של משרד הרווחה וכן על תסקיר העו"ס בישוב שבו הם מתגוררים. בנוסף לכך, ערעור שהגישו לבית המשפט לא התקבל.

Share this:


לקריאת המאמר השלם הקלק כאן



אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים