בית חולים אלישע חיפה - המטפלים המתעללים בחסרת ישע הודו והורשעו

לשכת הרווחה חיפה תלושה ממצב החוסים במוסדות בעיר - ההתעללות בבית החולים אלישע: 4 מטפלים הודו והורשעו בתקיפת חסרת ישע
 בארץ | 02/07/2014 - אלי לוי - חדשות 10



הפרשה שנחשפה בסתיו 2013 הגיעה לשלב ההרשעה, כאשר המטפלים הודו בסעיף פחות חמור, של תקיפה במקום התעללות. על פי סעיפי כתב האישום המתוקן, ספגה הבחורה שהיתה במצב צמח מכות, דחיפות ומשיכות בשיער מארבעת המטופלים. "התיק היה חמור ביותר", אומרים בפרקליטות מחוז חיפה, שם מתעקשים על עונש מאסר משמעותי לארבעה

ארבעה מטפלים מבית החולים אלישע הודו והורשעו היום (רביעי) בעבירות של תקיפת חסר ישע בנסיבות מחמירות, בהסדר טיעון אליו הגיעו עם פרקליטות מחוז חיפה. במסגרת הפרשה, שנחשפה באוקטובר האחרון, הוגש כתב האישום המתוקן לזה המקורי שניתן באוקטובר. במסמך החדש שונה סעיף ההודאה - מ"התעללות בחסר ישע" לסעיף "תקיפת חסר ישע בנסיבות מחמירות" החמור פחות. ההסדר, מדגישים בפרקליטות, אינו כולל הסכמה לעניין העונש.

המטפלים - אלכסנדר פנישב, אלכסנדר קגן, דמיטרי סבטיקוב ודמיטרי בלואוס, בני 38 עד 61 מחיפה ומהקריות - הואשמו כי ביצעו את העבירה באותה בחורה בת 23, שהיתה בתרדמת במשך 4 שנים, במסגרת עבודתם בבית החולים הפרטי, במחלקת פגועי ראש.

פנישב מואשם כי פגע בבחורה בעת שמשך את ראשה בכוח רב מצווארה כדי להזיז את גופה במעלה המיטה, וכי משך את שיערה בכוח כדי לשנות את תנוחתה מספר פעמים נוספות, ואף דחף בחוזקה צינורית לתוך צווארה תוך כדי תפיסה בשיערה. קגן טיפל באותה בחורה, אחז בשיערה בכוח אף הוא, ואף נתן לה מכה חזקה בעזרת ידו בצד הימני של פניה.

סבטיקוב מואשם כי אחז בכוח בידיה של הבחורה, שילב אותן בחוזקה על החזה שלה ודחף אותן בכוח, וכי היכה אותה עם ידו הימנית בזרוע שמאל שלה, ונתן לה אגרוף ביד, ומכה בכתף. בלואוס נאשם בכך שאחז בשיערה של הצעירה בידו בכוח.

התביעה: שבית המשפט יצפה בקלטת ההתעללות בטיעונים לעונש

בפרקליטות מציינים כי הם רואים את התיק כ"חמור ביותר", וכי עמדו בקשר רציף עם משפחת הקורבן. הסדר הטיעון הושג לנוכח קשיים ראייתיים שהתגלו וסוגיות הכרוכות בקבילותה של הקלטת שתיעדה את מעשי הנאשמים, בכך שהוריה הציבו מצלמה נסתרת מול מיטתה. התביעה עמדה על כך שבשלב הטיעונים לעונש, יצפה בית המשפט בקלטת, והודיעה כי תדרוש מאסר משמעותי בפועל.

המחלקה לפגועי ראש נסגרה במארס האחרון, בעקבות הפרשה. "לפני כחצי שנה כולנו עברנו אירוע מצער וטראומטי, שבעקבותיו נעשו שינויים משמעותיים ומרחיקי לכת", כתבה באותו חודש הנהלת בית החולים למשפחות. "במסגרת שינויים אלה הוחלף כל צוות המטפלים, תוגבר הצוות הרפואי והסיעודי ונעשו השקעות אמוציונליות וכספיות לא מעטות. לצערנו, לא הצלחנו להגיע למפגש כלשהו בין יכולת הנתינה של הצוות לבין דרישות המשפחות".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים