עיריית בת ים לנכה מרותק לכיסא גלגלים: חסרים לך חמישה אחוזים

אשר לניאדו - בקשתו נדחתה - צילום קובי קורנקס
אשר לניאדו - בקשתו נדחתה - צילום קובי קורנקס
עיריית בת ים לנכה: חסרים לך חמישה אחוזים , חזי דרקסלר ואיתמר פליישמן , 18.08.09 , mynet

אשר לניאדו מרותק לכיסא גלגלים, אך העירייה מסרבת להקצות לו מקום חנייה לנכה, מכיוון שאושרו לו רק 75 אחוזי נכות, ולא 80 אחוזים. פנייה למאיר הוני מעלה תקווה לפתרון

המאבק נגד הקריטריון: סדר היום של אשר לניאדו (68), תושב בת ים, כלל עד לפני שנים מספר אימוני ספורט אינטנסיביים. הוא השתתף באופן קבוע בתחרויות מרתון והקפיד לשמור על חיים בריאים. אבל אז החל גופו לבגוד בו. ניתוח מעקפים שעבר הפך אותו נכה ב־34 אחוז, ושלושה ניתוחים בגב שכמעט הותירו אותו משותק, גרמו לו למגבלת תנועה קשה.

כשביקש לניאדו להתייצב בפני ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי כדי לקבל הכרה כנכה, התברר לו כי לא ניתן לגשת לוועדה לאחר גיל הפנסיה (65). לניאדו פנה במקום זאת לוועדה הרפואית של מס ההכנסה, ושם נקבעו לו 75 אחוזי נכות, שבין השאר מזכים אותו בתו נכה למכונית.

מצויד בתו הנכה, ניגש לניאדו לעיריית בת ים וביקש שהיא תסדיר לו חניית נכה על יד ביתו. "הביקוש לחניות בסמוך לביתי עולה על ההיצע, ולעתים אני נאלץ להחנות את מכוניתי בנקודה מרוחקת, ולהשתרך עם הקביים תוך כדי סיכון ממשי לנפילה", כתב לניאדו לעירייה עוד בטרם הידרדר מצבו, והוא החל להיעזר בכסא גלגלים.

כשקיבל את החלטת העירייה בעניינו, הופתע לגלות כי בקשתו נדחתה בטענה שמקומות חנייה מוקצים לנכים בעלי 80 אחוזי נכות ויותר. בערעור שכתב למינהל פניות הציבור, פירט לניאדו את מגבלותיו וביקש לדון בבקשתו בשנית, אך גם ערעורו נדחה.

עיריית בת ים מסרה: "לקבלת עמוד נכה יש קריטריונים ברורים: נכות בשיעור של 80 אחוז בגפיים התחתונות, ואישור הוועדה העירונית לתיאום תנועה. לניאדו אינו עומד בקריטריונים הנדרשים, ועל כן בקשתו נדחתה".

עם קבלת התגובה התקשרנו למחזיק תיק התחבורה בעירייה, מאיר הוני, שביקש שלניאדו יתקשר אליו באופן אישי.

בשיחתם בטלפון הציע הוני ללניאדו להגיש לעירייה בקשה נוספת, ולציין כי הדבר נעשה בידיעתו. לניאדו עשה כן השבוע, ואנו, ביחד עמו, נמתין לתגובת העירייה.

עיריית בת ים לנכה: חסרים לך חמישה אחוזים , חזי דרקסלר ואיתמר פליישמן , 18.08.09 , mynet

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים