התעללות בירוקרטית עובדות סוציאליות בניצולי השואה

מאי 2012 - תחקיר חדשות 2 - התעללות בירוקרטית של עובדות סוציאליות בניצולי השואה - צפו בעדויות נוספות על פניות של ניצולים קשישים לפגישות עם עובדים סוציאליים, פגישות שמתעכבות.
התעללות בירוקרטית בניצולי שואה.




מוקדנית במוקד הטלפוני של הרשות לזכויות ניצולי השואה: הכי היה לי קשה זה אנשים שביקשו שתחזור אליהם עובדת סוציאלית פשוט, במשך חודשים היה לו את הטלפון האישי שלה והוא התקשר אליה מלא פעמים והשאיר לה מלא הודעות, וזה וכולי... כן אני גם נתקלתי בעובדת סוציאלית שלא חזרה מעל חודשיים. אבל אני מדברת איתך כאילו יותר, כאילו... יותר מחודשיים?
כן, פשוט... כאילו התעלמו מהם לחלוטין.

רבים מניצולי השואה הם קשישים עריריים, כך שביקור עובד סוציאלי בביתם חשוב במיוחד עבורם. מעדויות של עובדי המוקד הטלפוני לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר עולה כי פניות רבות של קשישים לא נענות כלל, או שהן נענות באיחור משמעותי.

יש ברשות ארבע עובדות סוציאליות בלבד, שהן אמורות לטפל בכל האוכלוסיה של ניצולי השואה בישראל. ניצול מבקש לדבר עם עובדת סוציאלית, רק לדבר בטלפון, מעבירים לה הודעה במערכת - תוך יום, גג יומיים, היא צריכה לחזור. אני אישית, נתקלתי במקרה שמהשבעה בפברואר ניצול או ניצולה ביקשו שעובדת סוציאלית תחזור אליהם, חודשיים וחצי אחרי היא התקשרה בטלפון.

ניצול שואה ערירי ביקש לפגוש עובדת סוציאלית, וכך היא כתבה בתיקו: בכניסה אל ביתו הבנתי כי מצב מחלתו (דמנציה) בשלב הקשה, מקלל, צועק ומאיים, לא נכנסתי לבית.
הקשיש אומר: "אני מוכן לקבל כל אחד, אבל אף אחד לא היה. לא היתה עובדת סוציאלית, לא אף אחד, אני לבד בשמיים".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים