מדריך בפנימיית טיפולית "קמר" לקייה של משרד הרווחה בדרום נאשם שהתעלל באחד החניכים

מדריך בפנימייה בדרום נאשם שהתעלל באחד החניכים , גלי צה"ל , רמי שני , 30 ב- מרץ 2014

בן 13 הוכה בשבוע שעבר בידי מדריך בפנימייה בו הוא לומד. הוא נתפס בידי המדריך כשניסה להימלט מהמקום, לאחר שנפל קורבן לאלימות מצד חבריו לספסל הלימודים. הנער המתין לשעת כושר ונמלט מהפנימייה אל תחנת המשטרה 

מדריך בפנימייה בדרום נאשם שהתעלל באחד החניכים



התנהגותו של מדריך בפנימיית נוער טיפולית "קמר" של משרד הרווחה, הובילה אותו היום (א') אל דוכן הנאשמים של בית משפט השלום בבאר שבע. המדריך, תושב כסייפה בן 37, הבחין בחבורת נערים מתקוטטים בפנימייה, הוא הגיע במהירות לזירת ההתקוטטות ותוך כדי ניסיון להפריד בין הניצים - ספג סטירה מאחד מהם. בתגובה, החזיר מכה לפניו ואחר כך המשיך להכות אותו, בהיותם בחדר סגור.

על פי כתב האישום, הוא היכה אותו באגרופיו תחילה, קרע את חולצתו ומנע ממנו לצאת לשתות מים על פי בקשת הנער שהחל לבכות. בשלב מסוים הצליח התלמיד בן ה-13 עשרה להימלט לחדרו. המדריך מצא אותו שם יושב על אחת המיטות. הוא נטל מטאטא והחל להכות אותו עם המקל.

הנער המוכה הצליח שוב להימלט והתלונן על מעשי המדריך במשטרה. המדריך נעצר לחקירה, בה קשר את עצמו לטענת המשטרה לחשדות נגדו. לצד כתב האישום, המכיל סעיפים בדבר הפעלת אלימות כלפי חסר ישע שהיה תחת אחריותו, ביקשה פרקליטות המחוז הדרומי לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בתום חקירה מקצועית ולאחר ביסוס התשתית הראייתית הוגש על ידי פרקליטות דרום נגד המדריך כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.
מפקד תחנת עיירות, סנ"צ יניב רחמים, ציין כ :
"מדובר בתקיפה חמורה של קטין חסר ישע על ידי מבוגר שבעצם היה אחראי לשלומו ולביטחונו ואין מקומו של החשוד במערכת החינוך בכלל ובפנימיות האמורות להוות מסגרת מגנה בפרט וכי החקירה נמשכה עד למיצוי הדין עם המדריך המכה".
על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, המדריך היכה את הילד באמצעות המקל בגבו. כתוצאה מהמכות שספג החניך הוא סבל מפציעות רבות בהם גם שטפי דם רבים שעורפו, צווארו, בכתף, בצוואר ובחזה.

שר הרווחה מאיר כהן - מתק שפתיים אבל הילדים מופקרים במוסדות משרד הרווחה
 
שר הרווחה מאיר כהן ביקר בעבר בפנימיית קמר לקייה 
פנימיית קמר שייכת למשרד הרווחה, מאיר כהן שר הרווחה ביקר בפנימיה זו, פגש נערים ונערות בסיכון ואף הכין עימם ארוחת ערב.

ניתן להבחין בצביעותו של מאיר כהן, סועד ומחייך עם הנערים אך מטייח את זכויותיהם הבסיסיות המוקנות להן מאמנת זכויות הילד ואינו טורח לחוקק חקיקה בנושא זכויות ילדי במסגרות חוץ ביתיות.


הודעת הטיוח של הדוברת משרד הרווחה רוני מלכאי על ביקור שר הרווחה מאיר כהן בפנימיית "קמר" לקייה - אפריל 2013

הודעת דובר משרד הרווחה על ביקור שר הרווחה מאיר כהן בפנימיית "קמר" לקייה - אפריל 2013
הודעת דובר משרד הרווחה על ביקור שר הרווחה מאיר כהן בפנימיית "קמר" לקייה - אפריל 2013

קישורים:

משרד הרווחה מחריב חיי הילדים בפנימיות ומתנער מאחריות - הכתבה פנייה למבקר: מי אחראי לשלומם של ילדי הפנימיות? , יובל גורן | 18/3/2013 - לאחר שמדריך הורשע באונס נער בפנימייה, ניסתה המועצה לשלום הילד לברר איזה גוף ממשלתי אחראי על תפעול המוסד ועל שלום הילדים בו - אך ללא הצלחה משרד הרווחה: "הנושא באחריות משרד החינוך" משרד החינוך: "זו אחריותו של משרד הרווחה"...

מדריך הפנימיה החריב את עולמו של בן ה- 13 - מרץ 2013 - הצביעות והאכזריות של רשויות הרווחה ובתי משפט לנוער התולשים בכפייה בדלתיים סגורות, ללא ראיות, ילדים מבתיהם למוסדות כליאה מופרטים, שם הם מופקרים להזנחה התעללות ואונס במשך שנים ואין מושיע...


תחלואי הסחר בילדים ברשויות הרווחה ובתי משפט לנוער - מווסתים ילדים בין פנימיות משיקולים זרים - יוני 2012 - משרד הרווחה מווסת ילדים בין פנימיות משיקולים זרים, פוגע בהם ומרחיק אותם מהוריהם. מדובר בילדה אשר הוצאה בכפייה מידי אמה מאחר ופקידת סעד לחוק הנוער סברה שהאמא אינה מסוגל לגדלה. הילדה הועברה לפנימיה באזור מגורי האם. "מחול השדים" של פקידת הסעד ושופטי הנוער ממשיך והם רוצים להעבירה לפנימיה מרוחקת

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים