המאמצים תובעים את משרד הרווחה - ניצל מצוקתם שהמתינו 7 שנים לאימוץ כדי לכפות עליהם אימוץ המנוגד לרצונם האמיתי

תובעים פיצויים על אימוץ ילדה לא בריאה , יצחק דנון , news1 , פברואר 2014

טוענים משרד הרווחה הבטיח להם ילד\ה בריא\ה ובתום תקופת המתנה בת 7 שנים קיבלו לחזקתם ילדה לא בריאה
▪ ▪ ▪
בני זוג המתגוררים במושב בשרון הגישו תביעת פיצויים נגד משרד הרווחה בטענה להפרת הבטחה לאימוץ ילד\ה בריא\ה. לטענתם, בשום שלב לא הודיעו להם כי לילדה המאומצת בעיות רפואיות משמעותיות. בנוסף נאמר בתביעה כי עובדי המשרד ניצלו את מצוקתם התובעים שהמתינו 7 שנים לאימוץ, כדי לכפות עליהם אימוץ המנוגד לרצונם האמיתי.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי במשך כל תהליך האימוץ חזרו התובעים והדגישו כי הם לא מוכנים לאמץ ילד עם בעיות רפואיות. לטענתם הם קיבלו מהנתבע חומר רפואי דל ותמונות שלא העידו על כל בעיה רפואית של הילדה המאומצת שקיבלו לחזקתם בתום תקופת המתנה של 7 שנים.


לדברי התובעים, רופא משרד הרווחה סירב לבקשת רופא הילדים לערוך לילדה המאומצת בדיקת V.S תגלי-מוח של היקף הראש, ובמצב זה פנה נציג המשרד בהצעה לתובעים לבצע את האימוץ, ואם ככל שיימצא כי יש בעיה רפואית לילדה הם יהיו רשאים להחזירה למשרד הרווחה.

התובעים סירבו להצעה זו ולדבריהם במצב שנוצר הועמדה בפניהם הברירה: או לאמץ את המאומצת "במצבה" מבלי שתהיה להם האפשרות לבצע את הבדיקות המומלצות על-ידי הרופא, או שלא לאמץ את הילדה בכלל.

במצב הנתון לאחר המתנה של 7 שנים מלאות של ייסורים ואכזבות ולאחר שהילדה כבר הייתה בזרועותיה של האישה היא לא יכלה לסרב לאימוץ ונתנה את הסכמתה. גם בשלב הזה, נאמר בתביעה סירב משרד הרווחה לקיים כל בדיקה והעמיד את בני הזוג בפני מצב מוגמר.

בתביעה נאמר כי אם וככל שהיה מידע או חשש כי לילדה המאומצת בעיות רפואיות כלשהן, הרי מידע זה הוסתר מפני התובעים ולא הובא לידיעתם. לדברי התובעים ככל שהילדה גדלה כך נתגלו יותר ויותר בעיות רפואיות אצלה בעיקר בעיות של התנהגות והסתגלות.

לתובעים הסתבר כי הקטינה סובלת מהפרעות קשב וריכוז,ליקוי למידה רבגונית ופגיעה ביכולת התפקוד היומיומי בכל המישורים. בהגיעה לגיל 14 (כיום היא בת 16) נמצא כי היא אינה יכולה להתמודד עם משימות ההתבגרות התואמות את גילה, והתנהגותה ילדותית אפילו ילדותית מאוד.

לדברי התובעים באמצעות עו"ד דרור תגר הם ניסו להתמודד עם הקשיים יוצאי הדופן בגידולה של הילדה מאומצת דבר שגרם להם לעוגמת נפש מרובה והוצאות במימון הטיפולים הרבים. הקושי הרב בגידולה של המאומצת אשר עברה בשנה החולפת לפנימייה פתוחה יצר קשיים מרובים וסחט נפשית את ההורים המאמצים.

לטענת התובעים משרד הרווחה באמצעות עובדיו הטעה והוליך אותם שולל, לא הזהיר אותם כלל באשר למצבה של המאומצת, וניצל את מצוקתם בכדי לכפות עליהם אימוץ המנוגד לרצונם האמתי.

בתביעה נאמר כי הנזק של התובעים הוא ההפרש בין עלויות גידול ילד בריא (בממוצע) ללא סיבוכים רפואיים יוצאי דופן, לבין עלויות גידולה של הילדה המאומצת ועוגמת הנפש הרבה שנגרמה לה כתוצאה ממחדלו של משרד הרווחה.

בית המשפט מתבקש לפסוק לתובעים פיצויים בגין נזקיהם המיוחדים והכללים הבאים לידי ביטוי בעיקר בהפסדי השתכרות של התובעת לעבר ולעתיד עד היום והנובעים מהאילוץ שנכפה עליה לעזוב את מקום עבודתה בחברת ביטוח על-מנת להשגיח על הילדה מאומצת. בנוסף מתבקש בית המשפט לפסוק להורים המאמצים פיצויים בגין ההוצאות הרפואיות והטיפולים הפרה-רפואיים והפסיכולוגיים של הילדה, ובגין כאב וסבל.

קישורים:

השוק השחור של האימוצים בחו"ל - מאי 2007 - בשנת 2007, כעשור לאחר חקיקתו של אותו חוק פיקוח, פורסם תחקיר ידיעות אחרונות אשר חשף את ההפקרות בשוק האימוץ למרות אותו חוק שנועד לפקח. אז, בשנת 2007, עלה 20 אלף דולר לאמץ ילד בחו"ל, והתחקיר חשף כי חלק ניכר מן הכסף הזה הולך ל: מתנות למתווכים בחו"ל, "תרומות" לבתי יתומים כגון בשמים יקרים למנהלות בתי היתומים, שוחד לשופטים מעבר לים, עמותות שבחסות המדינה מלמדות "לשמן" מערכות בחו"ל, ופקידי מדינה שיודעים ולא מונעים עושק של הורים חשוכי ילדים.
פנו לאימוץ – וקיבלו ילד חולה - מאי 2010 - מה קורה להורים שניסו עשרות טיפולי הפריה ונכשלו? רבים מהם פונים לעמותות העוסקות באימוץ תינוקות מחוץ-לארץ. תחקיר "אולפן שישי" חושף הערב התנהלות בעייתית של העמותות הפועלות באימוץ בין-ארצי, התנהלות שמובילה להבאת ילד עם פיגור, איידס או שיתוק. האם אותן עמותות מחפשות לעזור להורים או רק דואגות לרווחים? שימו לב איך שאורנה הירשפלד, פקידת סעד ראשית לחוק אימוץ ומנהלת השירות למען הילד, מתנועעת בחוסר נינוחות על הכסא...
משרד רווחה מועצה אזורית גלבוע מנהל מצוד לחטיפת תינוק מאמו - פברואר 2014 - דרכי רמיה משרד הרווחה מועצה אזורית גלבוע לחטיפת מהוריהם תינוקות מיד לאחר היוולדם. מדובר באמא א' שמשרד הרווחה תלש ממנה שלשה תינוקות בבית החולים מיד לאחר שילדה אותם לסחר באימוץ. האמא שנכנסה שוב להריון הבינה כי כך יעשו פקידי הרווחה שוב לכן ילדה את התינוק הרביעי במקום מסתור. משטרת ישראל ומשרד הרווחה מועצה אזורית גלבוע פתחו במצוד אחר האם, בעוד שלציבור אינם מספרים הכל אלא אומרים כי מדובר באשה "נעדרת"...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים