מדיניות משרד הרווחה - מה שאינו סחיר מושלך: ילדה אוטיסטית בת 3 נכלאה בדרך לגירוש

דרמה בנתב"ג: אוטיסטית בת 3 נכלאה בדרך לגירוש , יוסי אלי | 5/3/2013  , מעריב

בת 3, אוטיסטית, שנולדה בארץ לזוג מסתננים מחוף השנהב, כלואה כבר יומיים במתקן הכליאה בנתב"ג. בא כוחה של המשפחה: "המשך החזקתה במעצר עלול לגרום לה נזקים נפשיים והתפתחותיים חמורים"

אווה-נורה היא פעוטה בת שלוש שהרופאים מגדירים אותה כמי שנמצאת "על הספקטרום האוטיסטי". זה לא מנע את רשויות ההגירה במשרד הפנים מלכלוא אותה לפני יומיים במתקן הכליאה של נתב"ג, לפני שתגורש מישראל לחוף השנהב. 
 
מתקן הכליאה בנתב"ג. אביה: "אני מתחנן שישחררו אותה" צילום: יובל גורן
מתקן הכליאה בנתב"ג. אביה: "אני מתחנן שישחררו אותה" צילום: יובל גורן
 
"המשך החזקתה של הפעוטה הזאת במעצר במצבה הבריאותי הנוכחי לא רק שאינו מידתי, אלא גם עלול לגרום לה נזקים נפשיים והתפתחותיים חמורים", כתב בא כוחה של משפחתה של אווה, עו"ד זרי חזן, בבקשה דחופה ששלח לדיינת בית הדין למשמורת של מתקן הכליאה גבעון. הסיפור הגיע גם לאוזניו של ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ואף הוא נחלץ לעזרת המשפחה.

הוריה של אווה הסתננו לישראל בשנת 2008 עם שני ילדיהם הגדולים. אווה כבר נולדה בארץ ואף שולבה במסגרת חינוכית המתאימה לה. לפני מספר ימים עצרו אנשי רשויות ההגירה את בני המשפחה לקראת גירושם מישראל.

בחקירתה סיפרה אם המשפחה כי ברחה מחוף השנהב וביקשה להיקלט בישראל כפליטה, אך בקשותיה נתקלו בסירוב פעם אחר פעם. "אני לא ישן בלילות מרוב בכי בגלל הדאגה למשפחה שלי, ובמיוחד לאווה שאני מתחנן שישחררו אותה", אמר אתמול (ב') אביה של הפעוטה למעריב.

"הטענות בדבר מצבה של הקטינה הועלו בעת המעצר בלבד, ומעולם לא הוגשה בקשה הקשורה לבעיות רפואיות או אחרות. אם יוגשו מסמכים מספקים המעידים על מצבה, הם ייבדקו כמקובל".

פשעי משרד הרווחה - מה שאינו סחיר מושלך: ילדה אוטיסטית בת 3 נכלאה בדרך לגירוש
פשעי משרד הרווחה - מה שאינו סחיר מושלך: ילדה אוטיסטית בת 3 נכלאה בדרך לגירוש

קישורים:

עתירה נגד משרד הרווחה סחר בילדים - קרע ילדים ממשפחות פליטים לפנימיות, ואיחד אותם לצורכי גירוש בניגוד לצו בית משפט - יוני 2012 - משרד הרווחה דורס את כל העקרונות המקודשים" שמוכר לציבור כדי לסחור בילדים. תחילה הוציא בכפייה ילדים פליטים מהוריהם בצו בית משפט לנוער מאחר ופקידת סעד סברה כי הם בסיכון. בשלב הבא גרש אותם עם הוריהם מהארץ בניגוד לחוק, צווים שיפוטיים, ואמנות בינלאומיות. ...

משרד הרווחה מפקיר ילדים פליטים לעיסוק בזנות בלב תל אביב - יוני 2012 - המאמר גברים בשחור , 7 ימים , ידיעות אחרונות , אלון הדר , 29.06.2012 - מאות גברים ישראלים כבר גילו את אחד הסודות הכי שמורים של תל אביב: באזור קטן בדרום העיר ניתן לקיים מגע מיני מזדמן עם פליטים מאריתריאה ומסודן. רבים מהם קטינים. חלק מהפליטים יעשו זאת תמורת 15 שקל או מנת פלאפל. אחרים מסרבים לקחת כסף ומסבירים: "אנחנו לא זונות, זה המקום היחידי בעולם שבו אנחנו יכולים להרגיש חופשיים". כתב "7 ימים" בילה חודש במתחם צ'לנוב, ומביא תיעוד נדיר של המקום שבו כל הגבולות מיטשטשים...

מדינה ללא חוק זכויות הילד - משרד הרווחה מפקיר ילדים פליטים - ילדים של אף אחד - פשעי משרד הרווחה - מדינת ישראל חתמה על האמנה לזכויות הילד לפני כ- 20 שנה אולם לא חוקק חוק המסדיר זכויות ילדים. בפועל מערכת הרווחה קורעת ילדים ממשפחותיהם כראות עיניה ומציבה אותם בפנימיות, משפחות אומנה, ואימוצים תוך שימוש במניפולציות מכוערות. ילדי ומשפחות ישראל אינם סובלים יחידים ממחדלי משרד הרווחה אלא גם ילדים פליטים. - הכתבה ילדים של אף אחד , ליאת שלזינגר , nrg , יולי 2010 - ילדים מאפריקה שוהים בכלא למרות שאינם צפויים לגירוש. המדינה מסרה אותם לשב"ס במקום למשרד הרווחה. "לא קולטים עולים בכלא"...

מדיניות משרד הרווחה לילדים פליטים - כליאתם במתקני שב"ס בניגוד לאמנת האג והנחיות היועץ המשפטי לממשלה - הכתבה השב"ס כולא נערים אפריקאים בניגוד להנחיית היועמ"ש , טלילה נשר , הארץ , ספטמבר 2011 - למרות ההנחיה לא לכלוא נערים יותר מחודשיים, השב"ס מחזיק עשרות ילדים חודשים ארוכים; 1 מ-9 ניסה להתאבד - אחד מכל תשעה נערים אפריקאים שנכלאו בישראל במתקן לקטינים ניסה להתאבד. כך עולה ממידע שהגיע ל"הארץ". 179 אפריקאים שהסתננו לישראל מוחזקים במתקן, המכונה מרכז תמיכה לנוער זר בלתי מלווה (מת"ן), אך למעשה מדובר במתקן סגור שמופעל על ידי שירות בתי הסוהר. 19 מתוך 179 הנערים ניסו לשים קץ לחייהם, אולם כל הניסיונות סוכלו הודות לערנות של אנשי הצוות...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים