לשכת הרווחה פתח תקווה - בין פרזיטיות לחוסר דעת - מפקירים חוסים להזנחה והתעללות - בית אבות נאות השרון

פרשיית ההתעללות החמורה במוסד משרדי הרווחה והבריאות "נווה יעקב" בפתח תקווה כלל מסכת הזנחה והתעללות קשה בחוסים, תלונות שלא קיבלו מענה. קרובי החוסים סיפורו כי החל מהרגע שבו הוכנסו יקיריהם למוסד היו מופיעים אצליהם חבלות, שריטות, פגיעות, 'פנסים' בעיניים. היו מרביצים להם, היו מקרים של הטרדה מינית. כשפנו הקרובים לרשויות הרווחה היו מקבלים תשובות: 'הוא מדמיין', 'הוא דופק את הראש בקיר'". הפרשה הובילה לסגירתו של המוסד "נווה יעקב" בנובמבר 2012.

מתברר כי רשויות הרווחה בעיר פתח תקווה מתייחסים בפרזיטיות וחוסר דעת להתעללות החמורה בחוסים במוסדות בעירם.

מדובר בתרבות תאוותנית, חסרת מוסר של מוסדות הבריאות והרווחה לעשיית כסף קל על גבם של חוסים.

פברואר 2013 - פליט אריתראי בן 24 הועסק בבית אבות נאות השרון בעיר פתח תקווה לרחוץ קשישה. ברשלנותו השאיר אותה באמבטיה עם מים כמעט רותחים, ולאחר מכן שם אותה במיטתה. הקשישה מתה כעבור מספר ימים בשל הכוויות הקשות.

התאוותנות של המוסדות וחוסר הדעת והפרזיטיות של רשויות הרווחה והבריאות מאפשרים שפליט יפגע בכבודה של אישה בכך שירחץ אותה כשהיא עירומה בטרם יפקיר אותה למוות ביסורים.

הכתבה הקשישה שמתה באמבטיה: "בית האבות נאות השרון ניסה להשתיק" , שבתי בנדט, מערכת וואלה , פברואר 2013
עורכת דינו של האריתראי החשוד שהשאיר קשישה באמבטיה רותחת – דבר שהביא למותה – טוענת: "הוא לא יודע עברית ולא עבר הכשרה מתאימה". בית האבות: "היא נבדקה וקיבלה טיפול"

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך אתמול (חמישי) בארבעה ימים את מעצרו של העובד הזר בן ה-24 החשוד בגרימת מותה ברשלנות של הקשישה בה טיפל בבית אבות בפתח תקווה. המשטרה ממשיכה לחקור את האירוע, וכן נחקרת התנהלותו של המוסד. מנגד טוענת עורכת דינו של החשוד, אורית חיון, כי "המשטרה נטפלת לחלשים" וכי האחראים למקרה הם מנהלי בית האבות.

רשלנות פושעת נגד קשישה - בית אבות נאות השרון פתח תקווה


סגן-ניצב סיגל בר צבי, מפקדת תחנת פתח תקווה, סיפרה אתמול על האירוע: "לפני כשבועיים הגיעה אלינו תלונה מבני משפחה על כך שחוסה בבית אבות נפצעה באורח די קשה, ככל הנראה כי רחצו אותה במים חמים מדי. סמוך להגשת התלונה זימנו את כל המעורבים וחקרנו אותם. למרבה הצער, האירוע הידרדר והאישה נפטרה. בעקבות ההתפתחות המצערת, סעיף החשד שונה לגרימת מוות ברשלנות". לדברי בר צבי, "מדובר בנושא מאוד רגיש וטעון. יש הרבה גורמים שקשורים לאירוע הזה. בסופו של דבר עצרנו רק אדם אחד, אך החקירה מאוד מורכבת, והיא תימשך". גורם משטרתי ציין כי גם התנהלות המוסד במקרה נבדקת, וכי למשטרה עדיין לא ברור אם המוות נגרם בעקבות כווייה מכיוון שגופת הקשישה לא נבדקה טרם קבורתה.

לדברי גורם בבית האבות, החשוד האריתראי התחיל לעבוד שם כחודשיים לפני המקרה, ונחשב לעובד טוב. "הוא נקלט אצלנו בבית האבות ועבר הכשרה של עשרה ימים כמקובל", אמר הגורם, "הוא עבד שלושה שבועות עד שהמקרה המצער קרה. גם לנו אין מושג מה בדיוק קרה שם. העובד נעלם מיד לאחריו, ואפילו המשכורת שלו עדיין אצלי. הוא לא חזר לקחת אותה".

באשר לקשישה אמר הגורם מבית האבות: "מדובר באישה בת 86 ששהתה במקום כמטופלת סיעודית במשך שנה וחצי, והיא ומשפחתה היו מרוצים מהמקום". לדבריו, מדובר במקרה חריג ביותר, והלקחים יילמדו. "לא היה מקרה אחד של כוויה ב-15 שנה שאני עובד פה", הסביר. "אנחנו כל הזמן עושים רענון לעובדים ומדגישים את ההנחיות של העבודה עם הקשישים. בנוסף, אנו בקשר עם מעבדה כדי ליצור מתקן שלא יאפשר למים לצאת בטמפרטורה של למעלה מ-40 מעלות, כדי למנוע מצב כזה".

"נאמר לו שזה לא נורא"

לדברי עורכת הדין חיון, לחשוד לא היה אישור עבודה, והכשרתו הייתה קצרה ביותר. "מדובר בנתין זר מאריתראה ללא אישור עבודה. לדבריו, הוא עבר הכשרה של שלושה ימים בלבד, והוא לא דובר את השפה לחלוטין. מרשי טוען שהנהלת המוסד הכניסה אותו לעבודה למרות שהוא לא דובר עברית. הכשרתו הייתה קצרה, ונאמר לו שזה לא נורא. המשימה שהטילו עליו הייתה לקלח, ובשעה שהוא קילח את הקשישה, הוא לא ידע אפילו להבדיל בין המים החמים לקרים. הוא נתן לקשישה את השפופרת של המקלחת והלך לברר, וכשחזר ראה שהיא נכוותה". לדבריה, הנהלת בית האבות ניסתה להשתיק את העניין, ורק בעקבות תלונת בעלה של הקשישה החלה חקירה.

היא הוסיפה כי "החשוד עצור ללא הצדקה פשוט מפני שקל יותר למשטרה לנצח את החלשים ואת חסרי האונים. מדובר במוסד סיעודי שהפר את החוק, לא דיווח על האירוע, העסיק עובד ללא הכשרה, ללא יכולת לתקשר עם הקשישים וללא אישור עבודה בישראל. זו הפקרות שבמקום לעצור את מנהל המוסד ומנהל כוח האדם ולסגור את המוסד, המשטרה נלחמת בפליט שלא ידע להבחין בין מים חמים לקרים כי לא הוכשר לכך".

עוד אמרה עורכת הדין של החשוד כי "זו שערורייה שהמשטרה לא חוקרת את הנושא ומבקשת מעצר חוזר על מישהו שכבר עצרו ושחררו אותו. מה הוא יכול להשפיע על החקירה? אין פה נתיחת גופה, ולא ניתן יהיה להוכיח שאותה קשישה לא סבלה מהרבה מאוד בעיות אחרות. הקשר הסיבתי יצטרך להיות מוכח פה מעבר לתעודת פטירה. בטוח שהחשוד לא יכול להשפיע על הקשר הסיבתי, שזה בעצם השינוי שבגינו היום מתבקש המעצר שלו". מחר יוגש לבית המשפט המחוזי ערר על מעצרו של החשוד.

עורכת הדין קרן נהרי המייצגת את בית האבות אמרה "כי העובד עבר הכשרה של עשרה ימים על ידי דובר ערבית, שזו שפתו". באשר לעניין הדיווח אמרה נהרי כי "רופא בדק את הקשישה, ועל פי שיקול דעתו היא נשארה במקום לאחר קבלת טיפול. למחרת בבוקר, כאשר מצבה הורע, הרופא החליט לפנות אותה לבית חולים באופן מיידי".

3 תגובות:

הילה אמר/ה...

בנוסף בבית אבות סיעודי גריאטרי נאות
השרון פת מתחת לחדרי הסעודיים
יש תעלת ניקוז של המכבסה שבה נודפים
אדי כביסה וריחות עזים של חומרי כביסה
לעיתים גם עישון וריח נועז כמו בלג בעומר ,החולים סובלים אך לא יכולים לדבר,,תעלת הניקוז נמצאת בדיוק מתחת לחדרי הסיעודיים
יש לקחת מפגע זה בחשבון
הסיעודיים סובלים אך לא יכולים לדבר
המפגע בשעות הלילה המאוחרות לרוב אך גם ביום וזה יום יומי
יש לטפל בנידון,

אנונימי אמר/ה...

הכתוב נכון,,,מה גם ששמונה פחי זבל ענקיים ממוקמים מתחת לחלונות הסיעודיים
מסריח ומלוכלך פחי זבל צריכים להיות ממוקמים לא חיצוניים מתחת לחלונות זקנים חולים
אלא במבנה פנימי,רחוק מחולים זקנים

מפגע תברואתי לחולים הקשישים זבובים ויתושים

בנוסף מידי פעם,,, מרתכים ברזלים מתחת לחלונות הסיעודיים רעש נורא מ7 בבקר
ממש רעש כמו מסגריה

מסכנים הסיעודיים,,,

אילן אמר/ה...

אוי כמה שזה נכון ,,קראתי את הנכתב ,,נאות השרון לתשושים וסיעודיים
ממש לא כדאי להכניס לשם אף אחד,,,לא מתחשבים בחולים ואכן פחי זבל הענקיים הרבה מאד
ממוקמים מתחת לחלונות הקשישים מלא זוהמה

ורעש מחריש אזנים מעבודות מסגריה ממש ממש מתחת לחלונות הסיעודיים
מי שחושב להכניס בן משפחה שיחשוב פעמיים

היכן משרד הרוחה?? מחלקת הבריאות??

ממש חרפה

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים