בית אבות נוף שלומי - התעללות והזנחה קשים בזוג קשישים

ynet - ינואר 2013 - חשד לרשלנות בבית אבות: קשישה מתה מחבלה, בעלה אושפז עם חום נמוך
לחדשות 2 נודע כי המשטרה פתחה בחקירת נסיבות מותה של חוסה במוסד סיעודי בצפון, שאושפזה בעקבות פגיעה קטלנית בגופה. בעלה, בשנות ה-80 לחייו, הובהל לפני כמה ימים לטיפול נמרץ כשהוא סובל מהיפותרמיה ומצבו מוגדר קשה. בבית החולים קראו "לברר מה בדיוק קרה בבית האבות"

| יוסי מזרחי ופוראת נסאר | חדשות 2 | פורסם 14/01/13


האם רשלנות פושעת של אנשי צוות במוסד סיעודי גרמה למותה של חוסה ולנזק חמור לבריאותו של בעלה?
לחדשות 2 נודע כי המשטרה פתחה בחקירת ההתנהלות בבית האבות "נוף שלומי" שבצפון, אחרי ששני דיירים בשנות ה-80 לחייהם הובהלו לטיפול כשהם סובלים מהיפותרמיה (חום גוף נמוך). לרופאים בבית החולים בנהריה לא נותר אלא לקבוע את מותה של האישה, שבעלה עודו מאושפז שם במצב קשה.

הקשישה הועברה לבית החולים לפני כ-10 ימים, בעקבות חבלה שהתגלתה בגופה. אנשי הצוות הרפואי, שהבחינו בחומרת הנזק שנגרם לה, דיווחו על כך למשטרה - שם התעורר החשד שבהנהלת בית האבות היו מודעים לדברים - אך למרות זאת, לא מיהרו לדווח על כך לבית החולים.

במקביל להתקדמות חקירת המשטרה והעברת גופת המנוחה לבדיקה חיצונית, פונה אתמול בעלה לבית החולים שבנהריה - כשהוא סובל מהיפותרמיה (חום גוף נמוך) ומצבו מוגדר קשה. עם הגעתו למיון הובהל האיש למחלקה לטיפול נמרץ.

"לא ברור איך ייתכן שקשיש, המטופל בבית אבות סיעודי שאמור להיות נתון להשגחה למשך 24 שעות ביממה, סובל מתת-חום עד כדי כך שהוא נאלץ להתפנות לטיפול נמרץ", אמר גורם במשטרה.

הגיע לבית החולים עם 33 מעלות חום גוף

הד"ר אריה אייזנמן, מנהל המיון הפנימי במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, הסביר אחר הצהריים: "ישנם שני גורמים להופעת היפותרמיה בקרב קשישים. הראשון הוא מפגעים סביבתיים כמו מזג האוויר, ואילו השני הוא מצב בריאותו של הקשיש. אם אכן הוא סובל ממחלה כרונית קשה, דוגמת סוכרת או מחלת לב-ריאה, כבר לא ניתן למנוע זאת - אבל את הפגיעה מהגורמים הסביבתיים בהחלט ניתן היה לחסוך ממנו".

באשר למטופל אמר הד"ר אייזנמן: "הוא הגיע אלינו עם לחץ דם נמוך, דופק נמוך וחום של 33 מעלות. אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מה קרה בבית האבות, אבל יש מקום לברר מה בדיוק קרה שם".

יעל הרשטיק, מנכ"לית רשת בתי האבות "נוף", מסרה בתגובה על הידיעה: "אנחנו עובדים בשקיפות ומשתפים פעולה עם המשטרה. אני סומכת על הצוות שלי. הם מוסרים לרשויות את כל המידע שהתבקשו. מעבר לכך, אין לי יכולת להוסיף דבר".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים