העובד הזר הסיעודי "המסור" התעלל באב הקשיש באופן קבוע

אוקטובר 2012 - המצלמות חשפו: המטפל מתעלל באב הקשיש
מקרה התעללות נוסף של מטפל סיעודי במטופל שלו. ילדיו של קשיש בן 85 ממרכז הארץ נתנו את מבטחם בעובד ההודי שחי עם אביהם. המצלמות שהתקינו בבית היו מבחינתם ליתר ביטחון – ורק במקרה התגלתה ההתעללות הקשה
גיא פלג | חדשות 2 |



כשילדיו של א', בן 85 ממרכז הארץ, צפו במצלמות שהתקינו הם נחרדו. מלדה, העובד הזר המסור שטיפל באביהם תועד מתעלל. לא פעם, לא פעמיים, אלא באופן קבוע כמעט יום-יומי.

את המצלמות הם התקינו רק ליתר ביטחון. כל כך היו בטוחים במטפל ההודי, שכמעט לא צפו. ג', בתו של הקשיש, סיפרה "רצינו להיות שקטים, אמרנו 'אבא עכשיו בגיל סיעודי, נהיה רגועים, נשים מצלמות כמו שכולם עושים'. להיות, אתה יודע, לישון בשקט. מה יש לנו, רק אבא אחד. שמנו מצלמות, חשבנו שהכל בסדר כי הוא שידר שהוא נראה בחור נחמד".

גם כשהקשיש התלונן הם היו משוכנעים כי אביהם מבולבל. "היה לנו קשה גם להאמין כי כל הזמן אבא היה קצת מבולבל", סיפר ג'. "כשבאנו הוא היה אומר: הוא מרביץ לי. אם רק היינו נכנסים הביתה, 'תיקחו אותי'. אני אומרת לו: אבא, תראה, מה רע לך? תראה איזה כיף, תראה את הבחור איזה נחמד הוא. עכשיו כשהבחור הולך למטבח, משום מקום הוא אומר לי: הוא פתח לי את הראש. הייתי מסתכלת על הראש שלו, ואני אומרת לו: אני לא רואה כלום. 'הוא שבר לי את הידיים, הוא גרר אותי במקלחת כל הזמן'. הוא היה אומר לי את כל הדברים האלה, אנחנו פשוט, היה קשה לנו להאמין, לא היית רואה את הדברים האלה".

ההלם היה גדול. לא מדובר בעובד שתנאיו היו גרועים, להיפך. לפי ג', "הייתי מפנקת אותו, כל הזמן מביאה לו אוכל, עוגות ומתנות. אמרנו איזה כיף, מלדה אתה פה, אנחנו רגועים, כל פעם היינו מגיעים הבית נראה טוב נקי, עם ריח אוכל".

לפני 10 ימים הוא נעצר ובשבוע שעבר הוגש נגדו כתב אישום חמור המייחס לו התעללות בחסר ישע. א', מתארים בני המשפחה, הפך מפוחד ומדוכא, ממעט לצאת מהמיטה - מפחד מזרים.

קישורים:
 
עובדי סיעוד זרים מתעללים בקשישים - תיעוד: מטפלת התעללה בקשישה בת 85 ללא רחמים - מול המצלמה, וללא כל בושה, תועדה מטפלת מתעללת בקשישה בת 85 מחדרה אותה סעדה. ככל הנראה, נמשכה ההתעללות כבר שנתיים, כאשר רק ביומיים האחרונים הציבו בני משפחתה של הקשישה את המצלמות שתיעדו את המעשים הקשים, ביניהם בעיטות ומכות בכל חלקי הגוף - יוסי מזרחי | חדשות 2 | פורסם 10/09/10...

לשכת הרווחה בת ים - הזנחה פושעת קשישים וניצולי שואה - חדשות 2 - אוגוסט 2011 - הקשישים עדיין מתגוררים בתת תנאים - חיים ריבלין, חדשות 2 - מחדלי רשויות הרווחה בת ים - לפני חודש הוצגו בערוץ 2 תמונות קשות של קשישים מהם ניצולי שואה, המתגוררים בתנאים בלתי נסבלים בבניין דירות אחד בבת ים. אחרי השידור הודיעה העירייה שתפעל מיידית בעניין, אך חודש אחרי בשטח לא נעשה דבר. וזאת למרות שבקרבת מקום ישנו בניין לדיור ציבורי ובו דירות שעומדות ריקות כבר שנתיים...

פלייליסט - מדיניות רוווחה דורסנית ומתעללת בקשישים - פברואר 2012 - פלייליסט - יחסם של רשויות הרווחה אל הקשיש הוא התעלמות, התנערות, בירוקרטיה אכזרית, עושק, גזל, והתעמרות, תאגידים שונים במשק ומטפלים מזלזלים ומתעללים בהם ברוח מדיניות רשויות הרווחה. רשויות הרווחה מוציאים בכפיה קשישים מביתם למוסדות סיעודיים שם מסממים אותם בסמים פסיכיאטריים. הקשישים מאבדים יכולות קוגנטיביות דיבור הליכה, בעוד ניתן להחזיקם בקהילה עם עובד זר בחצי עלות...

שר הרווחה משה כחלון משליך אזרחים לעת זיקנה - סיפורה של רעיה שפילמן ניצולת שואה - מדיניות משרד הרווחה בראשות השר משה כחלון מוזילה חיי אזרחים ומשליכה אותם לעת זיקנה - הכתבה למה משרד הרווחה דורש להעביר ניצולת שואה בת 90 מבית האבות?  , שמעון איפרגן  , מקו , יולי 2012  - רעיה שפילמן, קיבלה מתנת יומולדת משמחת מהמדינה לגיל 90 - משרד הרווחה מסרב להמשיך את מימונה בבית אבות ודורש את העברתה למוסד סיעודי לאלתר, בטענה שמצבה הרפואי אינו מאפשר השארתה בבית האבות. בנה: לא חל שינוי במצבה הרפואי...
 
התעללות בקשישים בבית אבות - תחקיר תכנית שתולים - אפריל 2010 - אחד האירועים הטראומטיים בחייו של אדם הוא הרגע בו נגזר עליו לעזוב את ביתו, ולעבור להתגורר בבית אבות. אלא שלא תמיד המציאות שממתינה לו שם מסבירה פנים. גילי השתול יצא לחקור מה באמת קורה מאחורי קירות בתי האבות בארץ. הוא גילה תופעות מחרידות של התעללות בקשישים אבל גם שלכל אחד מאתנו יש פוטנציאל להיות אכזר...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים