בין נפוטיזם מלוכלך לניגוד עניינים חמור - מיה אלתרמן פרי בת ראש איגוד העו"ס איציק פרי מונתה ליועמ"ש בהסתדרות

אפריל 2011 - היועץ המשפטי בגוף ציבורי לרבות ההסתדרות נחשב לאחד מ"שומרי הסף", שתפקידם לדאוג לכך שהדברים יתנהלו לפי כללי מינהל תקין, לצדם של הגזבר (או החשב) ומבקר הפנים. איגוד העובדים הסוציאלים הוא גוף השייך להסתדרות. איציק פרי הנו יושב ראש איגוד העובדים הסוציאליים בעוד בתו מיה אלתרמן פרי משמשת יועצת משפטית של ההסתדרות , דהיינו "שומרת הסף" של אביה איציק.
 
בין נפוטיזם מלוכלך לניגוד עניינים חמור - מיה אלתרמן-פרי בת ראש איגוד העו'ס איציק פרי מונתה ליועמ"ש בהסתדרות
בין נפוטיזם מלוכלך לניגוד עניינים חמור
 
הכתבה בת ראש איגוד העו"ס מונתה ליועמ"ש בהסתדרות , תני גולדשטיין , ynet , אפריל 2011

עו"ד מיה אלתרמן-פרי, בתו של איציק פרי האחראי בהסתדרות על העו"סים, תמונה ליועצת משפטית בארגון, לאחר שכיהנה כסגנית היועץ. העו"סים זועמים: "פרי מכר אותנו בזול - לא מגיע לו ולבתו פרס כזה". ההסתדרות: "ככל שיעלה נושא המעלה חשש לניגוד עניינים - היא לא תטפל בו"

מינוי של יועצת משפטית חדשה באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות מעורר הדים. מינוייה של עו"ד מיה אלתרמן-פרי הצליח לעורר את חמתם של עובדים סוציאליים, כיוון שאלתרמן-פרי היא בתו של איציק פרי, יו"ר איגודהעובדים הסוציאליים האחראי מטעם ההסתדרות על ענייניהם, והיה מעורב בחתימת ההסכם השנוי במחלוקת שסיים את שביתתם.

"פרי מכר את העובדים הסוציאליים בזול - ולא מגיע לו ולבתו פרס כזה", אמרה ל-ynet עובדת סוציאלית. התנועה לאיכות השלטון ביקשה מיו"ר ההסתדרות עופר עיני והיועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין לבדוק מחדש את המינוי בשל ניגוד האינטרסים לכאורה.

אלתרמן-פרי החליפה בשבוע שעבר בתפקיד את עו"ד שי תקן, ששימש בו מאז שנת 2006 ופורש לעסקים פרטיים. היא שימשה כסגניתו של תקן. איציק פרי ומיה אלתרמן-פרי סירבו להתראיין לידיעה.

מההסתדרות נמסר בתגובה: "עו"ד מיה פרי-אלתרמן הינה מעורכי הדין המובילים בתחום יחסי עבודה הקיבוציים ובעלת ניסיון רב שנים בתחום. כישוריה וניסיונה מוכחים ואין חולק עליהן ועל כישוריה למלא את התפקיד בהצלחה.

"עו"ד פרי-אלתרמן מלווה את תחום יחסי העבודה הקיבוציים שנים רבות והייתה מעורבת ברפורמות הגדולות במשק.

"בתפקידה האחרון עו"ד פרי-אלתרמן כיהנה כסגנית ליועץ המשפטי הפורש עו"ד שי תקן, והיה זה טבעי כי עם פרישתו תמלא את תפקידו.

"בכל מקרה היותה בתו של יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים אינה מהווה ניגוד עניינים, מאחר ושניהם נמצאים באותו צד ואינם באינטרסים מנוגדים. בכל מקרה עו"ד פרי-אלתרמן לא טיפלה עד כה בעניינים הקשורים לאיגוד, וככל שיעלה נושא המעלה חשש לניגוד עניינים לא תטפל בו".
 
בת ראש איגוד העו"ס מונתה ליועמ"ש בהסתדרות , תני גולדשטיין , ynet , אפריל 2011
בת ראש איגוד העו"ס מונתה ליועמ"ש בהסתדרות , תני גולדשטיין , ynet , אפריל 2011

קישורים:
  • איציק פרי - יו"ר איגוד העו"ס - עדות עילגת ומזלזלת בבית משפט - 30 אפריל 2012 - איציק פרי יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים הופיע להעיד בבית משפט שלום בתביעה ת"א 24514-10-09 שהוא מנהל כיו"ר האיגוד נגד נפגעים מרשויות הרווחה משום שלטענתו העובדים הסוציאליים חשים פגועים מהביקורת המופנת אליהם...
  •  איגוד העובדים הסוציאלים ועדת אתיקה או ועדת טיוח - ועדת האתיקה של איגוד העובדים הסוציאליים מבררת תלונות על התנהגות לא אתית של עובדים סוציאליים. בראש הועדה יושב עו"ס : נחום מיכאלי ט.ל: 050-5391132 - הוועדה עובדת בחוסר שקיפות ופרסום מזערי אודות התלונות והבירורים. מידי שנה מוגשות תלונות בודדות כ-5 , ורובן נדחות ע"י הועדה. יש לזכור כי הועדה השייכת לאיגוד היא גוף השייך להסתדרות העובדים החדשה...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים