האם שרצחה את בנה בהשפעת סמים פסיכיאטריים והאב: רשויות הרווחה אחראיות למעשה

האם שרצחה את בנה בהשפעת סמים פסיכיאטריים והאב: רשויות הרווחה אחראיות למעשה
אולגה בוריטוב - רצח תחת השפעת רשויות הרווחה וסמים פסיכיאטריים

רגע לפני שימלאו ארבע שנים למותו של בנה, מבקשת אולגה בוריסוב, שהורשעה בהריגתו, שיותר לה להגיע לקברו בפעם הראשונה. במכתב מרגש ששלחה לראש הממשלה בנימין נתניהו בכתב ידה היא מתחננת: "תנו לי את האפשרות להתאחד שוב עם בני".

באוגוסט 2008 הגיעה בוריסוב עם בנה היחיד בן הארבע, אלון יהודה, לחוף הים בבת ים ונכנסה עמו למים. הילד לא יצא מהמים בחיים. כשנה לאחר מכן, במסגרת הסדר טיעון, הורשעה בוריסוב בהריגת בנה, לאחר שהטביעה אותו, ונדונה לשמונה שנות מאסר בפועל.

בוריסוב הודתה בחקירתה במשטרה כי הטביעה את הילד משום שהיווה נטל וביקשה בהמשך לשים קץ לחייה. מאז שנכנסה לכלא הנשים נווה תרצה לא הותר לה להגיע לקבר בנה. היא ביקשה לעלות אל הקבר בקיבוץ גבעת ברנר מיד לאחר הלוויה, אך בקשתה נדחתה.

אתמול הגישה בוריסוב עתירה לבית המשפט העליון באמצעות עו"ד שני אילוז כדי לנסות להפוך את ההחלטה. אילן יהודה, בן זוגה לשעבר ואבי הילד אלון, מצטרף גם הוא לבקשתה. "תנו לה לעלות לקבר של הבן שלנו", הוא מבקש. "זה המינימום שאפשר לתת לה. למנוע זאת ממנה זה פשוט התעללות".

יהודה מספר כי אף שלפני כחודש התגרש מבוריסוב, הוא אינו מאשים אותה במות בנם. לדבריו, רשויות הרווחה ובריאות הנפש שבמסגרתן בוריסוב הייתה מאושפזת הן האחראיות למעשה.

"כל מה שקרה לאולגה זה מחלת נפש", הוא אומר. "הבנתי מזמן שזה לא היה באשמתה. צריך לתת לה לעלות לקבר. כל הגורמים הפסיכיאטריים אמרו שזה יכול לעזור לה בהליך השיקום. צריך לתת לה להיפרד ממנו, להבין את המצב הנפשי שלה ולנסות לעזור לה להשתקם. למנוע זאת ממנה יגרום בדיוק לדבר ההפוך".

"אמשיך לסבול כל חיי"

במקביל לעתירה כתבה בוריסוב מכתב לנתניהו וביקשה שיסייע לה לקבל את האישור להגיע לקבר בנה. במכתב היא מתארת גם את היום שבו נכנסה לים עם בנה ומספרת כי פחדה לאבד את הילד לרשויות הרווחה משום שהייתה עולה חדשה ושרויה בדיכאון.

"מאוד אהבתי את בני", היא כותבת, "ורציתי לבנות לו עתיד מושלם כמו כל אמא, אך הפרידו בינינו ולא נתנו לי להגשים את החלום. הפחד הזה היה יותר גרוע מפחד של מוות. באותו לילה ישנתי מעט והחלטתי בבוקר שאני לא חוזרת עם אלון הביתה יותר. כתבתי לאילן שאני מתנצלת ושאני אוהבת את הבן שלי ורוצה להיות איתו. נסעתי לתל אביב, לקניון עזריאלי, וקניתי לו כל היום כל מיני דברים. לאחר מכן נסעתי לחוף בבת ים. בשעה אחת וחצי נכנסתי לים. הגלים היו מאוד גבוהים. אני לא זוכרת איך יצאתי מהים, הייתי במצב לא טוב. האנשים שהיו בסביבה התקשרו למשטרה, הגיעו אמבולנס וניידות וגם את אלון הוציאו מהים..."

בוריסוב מפרטת עוד במכתבה על ניסיונותיה להשתקם בכלא ועל רצונה לחזור ללימודים במסגרת בית הסוהר ומסיימת בבקשתה לעזרה. "אני פונה ללבך שתצליח לעשות צדק בעניין שלי. אני מביעה חרטה כל יום מחדש על המעשה שלי, אבל אני מרגישה ששופטים אותי כל יום מחדש. כבוד ראש הממשלה, סבלתי כל חיי ואני אמשיך לסבול כל חיי, אך יש בלבי בקשה יחידה והיא לצאת לקבר בני. תנו לי את האפשרות להתאחד שוב עם בני".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים