מאיר ניצן ראש העיר לוד לנזקקים בחג הפסח: "אין תרומות - אין חלוקת מזון"

מאיר ניצן - עיריית לוד - אין תרומות, אין מזון לנזקקים
מאיר ניצן - ראש העיר לוד
הכתבה אם חד הורית לארבעה ילדים עם מקרר ריק בחג , מריה זערור , mynet , אפריל 2012

תושבת לוד רוצה לעבור את כל ימי חג הפסח, ולא רק את ליל הסדר, בכבוד, אבל כאם חד הורית לארבעה, בעלת חובות גדולים וקושי בעברית, היא לא מצליחה לקנות מזון. "למה בלשכת הרווחה לא עוזרים לי?", היא שואלת. עיריית לוד: "נשמור על קשר עם האישה ונסייע לה ככל הניתן"

אין לי אוכל בשביל הילדים שלי: בזמן שתושבי לוד היו עסוקים בקניות לפסח ישבה אישה אחת בביתה, עצובה ומתוסכלת. היא חשבה על ילדיה הקטנים ועל כך שאינה מסוגלת לספק להם את החוויה של עריכת סדר פסח כהלכתו, משום שאין לה כסף לקנות בו אוכל.
האישה היא אם לארבעה ילדים, שלושה מהם נמצאים בדרך כלל במסגרת פנימיתית. כעת, לקראת החג, כולם נמצאים בבית, אך תחושת החוסר רק הולכת ומחריפה.

"החג כאן, אבל אין לי אוכל לתת לילדים, למרות שאני עובדת. צברתי חובות רבים ואני לא מצליחה לקנות מזון". האם עלתה ארצה לפני למעלה מעשור, והיא אינה יודעת עברית כהלכה. לכן היא גם לא מצליחה להשמיע את קולה כנדרש במשרדי הרשויות השונים.

לפני מספר שנים הוא התגרשה מבעלה, וחולשתה, בעקבות כך, רק גברה. היא הייתה אישה מוכה ואת רוב שנותיהם הראשונות של ילדיה היא העבירה בין מקלטים לנשים מוכות, עד שהחליטה שהיא לא רוצה לגור עוד במחסות אלה.

מדוע התנגדת להישאר במקלט?

"כי צברתי חובות רבים ורציתי כבר להתחיל להחזיר אותם - ללכת לעבוד ולנסות לבנות חיים אחרים".

ביקשת עזרה ממחלקת הרווחה (לוד)?

"כן, אבל הם אמרו לי שזה שהילדים שלי נשלחו לפנימיות זו העזרה הכי גדולה. אמרו לי להסתדר לבד. ביקשתי שלא ישלחו אותם, כי ככה הם יכלו לעזור לי בכלכלת הבית, אבל הם לא הקשיבו לי. הבטיחו לי שישלחו אוכל, אבל לא שלחו".

אילו חובות יש לך?

"גם חובות של הארנונה וגם של שכר הדירה. הגעתי לחובות של 90 אלף שקל. אני לא מבינה למה אין תקציב במחלקת הרווחה עבורי. מצאתי תנור לחורף בחוץ ולקחתי אותו הביתה, ביקשתי שמישהו יעזור לי עם טלוויזיה כדי שכשהילדים יגיעו הם יוכלו לצפות, אבל לא קיבלתי. בסופו של דבר אחת השכנות סייעה לי.

"ברווחה אומרים לי שאעבוד ואעזור לעצמי, אבל איך אפשר להתחיל עם חובות כאלה? אני מנסה להיות חזקה בגלל הילדים שלי, אבל אני מאד כועסת, הרי בשביל מה יש לי תיק ברווחה אם לא ממש עוזרים לי?".

תגובת עיריית לוד: "מדובר במשפחה מוכרת ברווחה. בניסיון להקל על האישה היא הופנתה מספר פעמים לחנות הציוד 'יד-ביד' בעיר, עבור ריהוט, לרבות מיטה שביקשה, וכן לבתי תמחוי עבור מזון.

"לגבי חג הפסח, חשוב להדגיש כי סיוע של אגף הרווחה לוד במזון מותנה בגיוס תרומות של חבילות מזון על ידי ארגונים קהילתיים או פרטיים למיניהם. היות ובשנתיים האחרונות לא היו תרומות כאלה, לא התאפשר לסייע למשפחה. עם זאת, גורמי הרווחה נכונים לשמור על קשר עם האישה ולסייע לה ככל הניתן, באמצעות מגוון השירותים הקיימים ובכפוף למגבלות חוקי משרד הרווחה".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים