היועמ"ש בודק תלונה נגד השופטת עפרה סלומון צ'רניאק בחשד לסחיטה ואיומים


הכתבה היועמ"ש בודק תלונה נגד השופטת צ'רניאק בחשד לסחיטה ואיומים , יואב יצחק , news1, מרץ 2011

על-פי החשד, איימה השופט צ'רניאק על חתנה לבל יגיש הליך משפטי נגד בתה; וכשהגיש - דרשה ממנו לבטלו כמו-כן לחצה על המשטרה להעמידו לדין היועמ"ש בודק חשד לפיו פעלה השופטת בדרך של שיבוש הליכי משפט, סחיטה באיומים ותקיפה

.

.
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בודק תלונה שהוגשה נגד שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עפרה סלומון-צ'רניאק, בחשד שביצעה שורה של עבירות פליליות בעניין הנוגע לבתה ולחתנה.

על-אף שהראיות החמורות הוגשו ליועמ"ש לפני חודשים רבים, ולמרות שמדובר בשופטת בכירה שבידה הכוח להכריע מדי יום גורלות של נתבעים/נאשמים, נמנע היועמ"ש ממיצוי הדין עם צ'רניאק באופן מהיר.

על-פי החשד, איימה השופטת צ'רניאק על חתנה לבל יגיש הליך משפטי נגד בתה. על-פי התלונה, לאחר שפתח בהליך משפטי בביתה דין הרבני, פעלה השופטת בדרך של שיבוש הליכי משפט, סחיטה באיומים ותקיפה. השופטת צ'רניאק מכחישה את כל החשדות נגדה. המידע בפרשה (למעט שמה של השופטת) נחשף בערוץ 1 על-ידי העיתונאי דודי ניסים.

הפרשה החלה לפני כשנתיים. חתנה החל בהליכים אך נתקל בהתנגדות קשה מצד השופטת. זו זעמה על עצם הגשת ההליכים נגד בתה ודרשה מחתנה למחוק את התביעה. לדברי החתן-התובע, השופטת איימה עליו שאם לא יעלים את התביעה מהעולם, היא תראה את התביעה לכל בני משפחתו. השופטת ניצלה את מעמדה כדי להלך אימים על חתנה.

לדברי התובע, מאוחר יותר הוא מצא עצמו מוזמן לחקירה במשטרת ישראל, ושם הוטחו בו האשמות שלא היו ולא נבראו. בסופה של החקירה שאל החוקר את החתן: "כיצד הסתבכת עם בת של שופטת בית משפט מחוזי".

המהלך הזה של התלונה למשטרה, אומר החתן, פתח לדבריו את הפתח לרעייתו לשעבר לגשת לבית המשפט לענייני משפחה ולקבל סעד משפטי במסגרת זו. בהמשך, אמר, הוגש נגדי כתב אישום בגין עבירות של אלימות במשפחה, לכאורה. מאוחר יותר, אומר החתן, ולאחר שהושג הסדר פירוד בין בני הזוג, שקלה התביעה לחזור בה מכתב האישום, אך השופטת צ'רניאק פנתה בשיחת טלפון את ראש מדור התביעות, עו"ד מירית בן מיור, נזפה בה במשך כעשרים דקות ובסופה של אותה שיחה נאלצה בן מיור להודיע לבית המשפט שאין למחוק את כתב האישום אלא לקבוע מועד להוכחות.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים