ארגון הג'וינט מאדריכלי מדיניות משרד הרווחה בוחש במשכורות עתק למנהלים ו"הענקת תמריצים" לפקידי ממשל ושופטים במזרח אירופה

אוגוסט 2010 - מדיניות משרד הרווחה ל"טיפול" ב- 350,000 "ילדים בסיכון" (1 לכל 6) לטענתם, היא נגזרת בין השאר של ארגון הג'וינט. מדיניות הוצאת ילדים מבתיהם, רדיפת קשישים מתוך "דאגה לבטחונם", משכורות עתק, כנסי התרמה נוצצים עם משכורות עתק למארגנים ולמתווכים.
ג'וינט ישראל מצהיר על עצמו כגוף יוזם, מתכנן ומפתח תכניות, במטרה לחזק את מערך השירותים החברתיים בישראל. הג'וינט עובד בשותפות עם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, עמותות וארגונים ללא כוונת רווח והמגזר העסקי.

פקידת סעד לוקחת בכפייה ילדה מהוריה - אילוסטרציה
פקידת סעד לוקחת בכפייה ילדה מהוריה - אילוסטרציה

ואולם מתברר כי ארגון הפילנטרופיה אינו נקי כפיים, בעל שיקולים זרים משלו, ומושחת עד העצם. החל ממשכורות עתק למנהלים ועד שוחד שופטים ובעלי תפקידים בממשל (מזרח אירופה).

הכתבה הראש היהודי ממציא לנו פטנטים , קלמן ליבסקינד , מעריב סופשבוע , 20.08.2010

מאחורי הפעילות הפילנטרופית של הג'וינט היהודי מסתתרות כמה נורמות בעייתיות. בכירים שמסכמים על העברת שוחד לשופט. תרבות "הענקת תמריצים" לבעלי תפקידי מפתח במזרח אירופה כדי לקבל פרויקטים. משכורות עתק לבכירים. הג'וינט: "אנו משקיעים משאבים רבים על מנת לעמוד בכל החוקים והכללים הרלוונטים.

בג'וינט, מהחשובים שבארגונים היהודיים בעולם, לא רגילים לככב בתקשורת בסיפורים בעלי הקשרים שליליים. בארגון רגילים ואוהבים יותר, מטבע הדברים, להציג בגאווה את הפרוייקטים החברתיים ולספר על הסיוע ליהודים באזורים נידחים ועל העזרה לעולים חדשים. דווקא על הרקע הזה היה משהו חריג בהודעה שנאלץ לפני כמה חודשים מנכ"ל הארגון בארצות הברית, סטיב שוואגר, על בדיקה פנימית שחשפה מה שכינה, בלשונו הזהירה, "פעילות שלא תואמת את הסטנדרטים שהג'וינט מצפה מעובדיו". האמת, בלשון ברורה מעט יותר הייתה שמדובר בפרשת שוחד חמורה. לא שוחד לפקיד במשרד ממשלתי, אלא שוחד לשופט, מאחורי היוזמה לשלם אותו עמדו בכירים במחלקת חבר העמים של הארגון.

... כך מנתוני השכר לשנת 2008, השנה המדווחת האחרונה, עולה כי אלן גיל, מנהל אגף קשרי חוץ בארגון, משתכר 113 אלף שקל בחודש. פרופ. ג'ק חביב מנכ"ל מכון ברוקדייל - המכון למחקר יישומי של הג'וינט - משתכר כ- 80 אלף שקל בחודש. יוסי תמיר, לשעבר מנכ"ל הביטוח הלאומי והיום מנהל העמותה של הג'וינט שעוסקת בעידוד התעסוקה - משתכר כ- 60 אלף שקלים בחודש. סמנכ"ל הארגון, חיים פקטור, מקבל 58 אלף שקל, שכרו של אשר אוסטרין, מנהל מחלקת חבר העמים, עומד על 55 אלף שקלים. רמי סולימני, מנהל העמותה לפיתוח שירותים לנוער בסיכון, מקבל 50 אלף שקל ומנכ"ל הג'וינט בישראל, ארנון מנטבר, 51 אלף שקל בחודש....

לכתבה המלאה הקלק על התמונות
ג'וינט - שחיתות ופילנטרופיהג'וינט - שחיתות ופילנטרופיהתויות: ג'ק חביב, יוסי תמיר, ארנון מנטבר, יאיר שילה, יורי גרינשפון

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים