משרד החינוך ועיריית ערד התרשלו ויפצו ילדים עולי אתיופיה שהשפילו

עריכת הפוסט נעשתה בסיוע באדיבות הרהורים על משפחה וילדים הכתבה המדינה השפילה ותשלם פיצויים , תמר טרבלסי חדד, ירון ששון , ודני אדינו אבבה , ידיעות אחרונות , 15.03.2010
בית המשפט חייב לפצות ילדים ממוצא אתיופי שסולקו מגן בערד ללא הצדקה. מצד אחד המדינה מעודדת קליטת עליה, מצד שני היא יורקת בפרצופם של העולים. בית המשפט חייב אתמול לשלם פיצויים לחמישה ילדים שעלו מאתיופיה וסולקו ללא הצדקה מגן הילדים שלהם. 
 
 
הפרשה התרחשה בערד כאשר הוריהם של 5 ילדים עולי אתיופיה רשמו אותם לגנים דתיים. כחודש וחצי לאחר מכן נאמר להורים כי ילדיהם ייאלצו לעזוב בנימוק ש"יש יותר מידי ילדים אתיופים בגן".
 
 
הילדים נשארו בבית תקופה ארוכה משום שלא נמצא להם גן חלופי. באמצעות עו"ד יסמין קשת מעמותת "טבקה - משפט וצדק ליוצאי אתיופיה", הגישו ההורים תביעה נגד עיריית ערד ונגד משרד החינוך בנימוק שילדיהם סולקו מהגן אל ורק בגלל צבע עורם. הם ביקשו מבית המשפט שיורה לשבץ את ילדיהם בגנים דתיים. בכתב הגנה הודתה עיריית ערד בהתרשלות, אך טענה להתרשלות גם מצד משרד החינוך. העירייה הכחישה כי פעלה ממניעים גזעניים וטענה כי רצתה לאזן בין אינטרסים של אוכלוסיות שונות בחינוך הממלכתי דתי בעיר. משרד החינוך האשים את העירייה והתנער מאחריות לפרשה. בית משפט השלום בבאר שבע קבע אתמול כי כל אחד מחמשת הילדים שסולקו יקבל פיצוי כספי של כ- 60 אלף שקל בגין עבירה על חוק איסור אפליה. נקבע כי שני שלישים ישולמו ע"י עיריית ערד ואילו משרד החינוך ישלם את השליש הנותר. "הילדים ניזוקו הן בשל הפגיעה הרגשית והן בשל הקושי בלימודיהם עקה הפגיעה, קושי אשר יידרש זמן רב להתגבר עליו", פסק השופט גד גדעון. עם זאת קבע כי לא נמצא זדון בהתנהגות העירייה ומשרד החינוך. אחד ההורים אמר אתמול: "לא האמנתי שבית המשפט יפסוק לטובתנו". הוא הוסיף: "הכאב וההשפלה לא עוזבים אותנו". 
 
המדינה השפילה ותשלם פיצוייםקישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים