אלין אלול נחקרה בעבר על דיווחי שכר כוזבים

מ"מ מנכ"ל משרד הרווחה נחקרה בעבר על דיווחי שכר כוזבים , מיקי פלד ,  19.12.16  , כלכליסט

נציבות שירות המדינה הורתה אשתקד למנכ"ל משרד הרווחה אז לנזוף באלין אלול, שכיהנה כראש המטה שלו, בשל חשד כי דיווחה על כוננויות כשהיתה בחו"ל. משרד הרווחה: "קשקוש מקושקש" 
 
 אלין אלול נחקרה בעבר על דיווחי שכר כוזבים
 
כשבוע לאחר שאלין אלול נכנסה לתפקיד מ"מ מנכ"ל משרד הרווחה מתברר כי נחקרה לפני כשנה בעקבות חשדות של נציבות שירות המדינה שביצעה דיווחי שכר כוזבים. בנובמבר אשתקד דרשה הנציבות מהמנכ"ל לשעבר אליעזר יבלון, שנפטר לאחרונה, לפתוח בהליך נזיפה באלול, שכיהנה כראש המטה שלו באותה התקופה.

אגף המשמעת של הנציבות הגדיר את החשדות כחמורים וטען כי "היה מקום למצות את הדין לגביהם". עם זאת, בשל הזמן שעבר והמחסור בעדות של מומחה מחשבים שיוודא שהדיווחים במערכת אכן התבצעו ממחשבה האישי של אלול, החליטו בנציבות להסתפק בנזיפה בלבד. אלול צפויה להתמנות בהמשך למנכ"לית קבועה של המשרד.

חקירת הנציבות החלה בעקבות בקשה של מנכ"ל משרד הרווחה דאז יוסי סילמן, שאותו תבעה אלול בדיבה בתיק שנסגר לבסוף. זאת לאחר שנודע לסילמן כי בספטמבר 2013, כשאלול היתה חוקרת ילדים במשרד, היא הגיעה באיחור לחדר המיון של בית החולים וולפסון, ובשל כך מנעה חקירת נער שהתלונן על אלימות.

הנציבות לא פסקה אם אלול אכן איחרה, בעיקר בשל מחלוקת בעדויות, אבל החקירה הובילה לממצאי דיווחי השכר הכוזבים. "חומר החקירה מעלה כי בשנים 2010–2014 העובדת (אלול — מ"פ) דיווחה על 11 ימי כוננות במהלך סופי שבוע שבהם שהתה בחו"ל", כותבת סגנית הממונה על המשמעת בנציבות עו"ד אילה הוניגמן.

בנוסף, מהחקירה עולה כי בין מרץ 2012 ליוני 2014 דיווחה אלול שבע פעמים על יציאה לשטח — שהשכר בגינה גבוה יותר — אף שבפועל שהתה במשרד. בנציבות החליטו להסתפק בנזיפה בלבד.

לאחר שיבלון נפטר במפתיע, שר העבודה והרווחה חיים כץ הודיע כי אלול תכהן כממלאת מקום מנכ"ל המשרד. המינוי של אלול גרם לסערה במשרד, שגם כך היחסים בין בכיריו לבין לשכות השר והמנכ"ל עכורים.

ממשרד הרווחה נמסר כי מדובר ב"קשקוש מקושקש".


מ"מ מנכ"ל משרד הרווחה נחקרה בעבר על דיווחי שכר כוזבים , מיקי פלד ,  19.12.16  , כלכליסט

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים