ה"טיפולים" המטופשים של עובדי לשכת הרווחה כפר סבא הביאו אלמנה, אמא ל- 8 לנקודת השבר

ה'טיפולים' המטופשים של עובדי לשכת הרווחה כפר סבא הביאו את רחל צופי אם ל- 8 לנקודת השברהכתבה אם ל-8 מכפר סבא שובתת רעב: "מוות או דירה" , בועז ווליניץ, מערכת וואלה! חדשות , ספטמבר 2011

לאחר שחיה במשך שנה בין דירות ואפילו ברכבה, רחל צופי הגיעה לנקודת שבר. כעת היא מתגוררת במאהל המחאה בכפר סבא ושובתת רעב כבר 20 ימים. "אין לי איפה לארח את הילדים שלי"

רחל צופי, בת 44 מכפר סבא ומטופלת לשכת הרווחה כפר סבא, תציין מחר (שלישי) את היום ה-20 לשביתת הרעב שלה, במחאה על יוקר המחייה. צופי מבקשת מעיריית כפר סבא שתמצא לה דירה אותה תוכל לממן, ובה תוכל לארח מדי פעם את שמונת ילדיה.

המשבר בחייה של רחל החל לפני שנתיים וחצי, עת נפרדה מבן זוגה. בחודשים הראשונים לאחר הפרידה נדדה ביחד עם שמונת ילדיה מדירה לדירה, בין בני משפחה וחברים. בעקבות משבר נפשי שהוביל לאשפוזה הזמני בבית החולים הפסיכיאטרי שלוותא ולניתוקה ממעגל העבודה, עברה רחל להתגורר ברכבה לפני שנה וחצי. עם הקמת המאהל בכפר סבא לפני חודשיים, עברה מהרכב אל האוהל. "כשהתגוררתי בתוך רכבי, אף אחד לא התייחס אלי. חשבתי שאם אצטרף אל האנשים במאהל, אולי יהיו לזה תוצאות", היא מספרת. "אני מבקשת פתרון קבע, דיור של קבע. אין לי איפה לארח את הילדים שלי כאשר הם מגיעים לבקר אותי", סיפרה צופי.

"איך אפשר לפרנס משפחה מ-2,300 שקל?"

בתחילת חודש ספטמבר פתחה רחל בשביתת הרעב. היא מלווה באופן קבוע על ידי עובד סוציאלי משלוותא, ונציגי אגף הרווחה בעירייה. לפני שלושה ימים קרסה כתוצאה מתשישות והובהלה לבית חולים מאיר בכפר סבא, שם ניתן לה עירויי נוזלים, אולם עוד באותו היום היא חזרה למאהל והמשיכה בשביתה. "אני מרגישה שאני נהפכת לסמרטוט. אני לא יכולה להרים דברים ורוב הזמן אני עייפה ורוצה לישון", מספרת רחל, "אבל אני אמשיך ואעמוד על זכותי לשבות".
שר הרווחה משה כחלון - מדיניות דורסנית נגד אלמנות ויתומים
משה כחלון - מדיניות דורסנית נגד אלמנות ויתומים

"לא אכניס אוכל לפה עד שיימצא לי פתרון. בשבילי זה או מוות או דירה. עם כל זה שיש לי שמונה ילדים, אני מנהלת מלחמה מול כל אלה שאמרו לי שאי אפשר לעזור לי. אני מבקשת להעביר מסר לכל אלה שנמצאים במצבי, מצב של עוני. אני מכניסה 2,300 שקלים מדי חודש מקצבת נכות של ביטוח לאומי. איך אני יכולה לפרנס ילדים בסכום כזה?", הסבירה צופי והוסיפה כי "אני מבקשת מהעירייה – תמצאו לי בית ראוי, שבו אוכל לארח את ילדי. בית שאוכל לשלם עליו. אני אוכיח לכם שאני שווה, שהילדים שלי יוכלו להתגאות בי".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה כי "ליבנו עם צופי ואנו עושים כל מאמץ כדי לעזור לה. עם זאת, נושא קבלת דיור מצוי בסמכות משרד הבינוי והשיכון בלבד. במהלך השביתה נפגשה השובתת עם עובדת סוציאלית המטפלת בצופי באופן קבוע וכן גורמים מהעירייה במטרה לסייע. ידוע לנו כי היא קיבלה דירה לשימוש המשפחה, וכן אושרה לה השתתפות גבוהה לשכר דירה מטעם משרד השיכון בסיוע של העירייה. מטעם צנעת הפרט לא ניתן להעביר אינפורמציה נוספת. אנו נמשיך לטפל בצופי ונמשיך לנסות לסייע ככל הניתן".

"לתת" נותנים כתף למחאה

בתוך כך, נציגי גרעין המייסדים במאבק נגד יוקר המחייה נפגשו בסוף שבוע שעבר עם נציגי ארגון "לתת", במטרה לפרוס תשתית לוגיסטית ארצית חדשה עבור יושבי המאהלים לקראת תקופת החגים. בתום הפגישה נקבע כי נציגי המאהלים יעבירו רשימות חוסרים מייצגת מכל מאהל ומאהל לנציג הארגון, במטרה להפנות אספקה מסודרת של ציוד מחייה בסיסי ומזון, עוד לפני תקופת החגים.

צירי האספקה של המאהלים ברחבי הארץ נשחקו באופן רציף בשבועות האחרונים, בתהליך שהחל ברגע שבו הסתיימה עצרת המיליון בכיכר המדינה בתל אביב. התנתקותה של אגודת הסטודנטים הארצית מהתמיכה במאהלים, הפילוגים הפנימיים בהנהגת המאבק ועזיבתם של אלפים מהיושבים באופן ספונטני, פגעו אנושות באספקת התרומות הכספיות, כמו גם באספקת האוכל וציוד המחייה הבסיסי.

מנכ"ל ארגון "לתת", ערן וינטרוב, אמר כי ארגונו פתח בהיערכות נוספת לאספקה לאנשי המאהלים לקראת החגים. "אנחנו נפתח בהיערכות אינטנסיבית, בין השאר מפני שאנחנו מבינים שלא שר הרווחה ולא ועדת טרכנטברג יטפלו באנשים במאהלים שסובלים מחוסר ביטחון תזונתי. ביום ראשון הקרוב יחל מבצע איסוף המזון הארצי של הארגון שיימשך 10 ימים. בכוונתנו לתרום ארוחות ולתמוך במאהלים בצורה מתוגברת מפני שעל הממשלה לא נוכל לסמוך בעניין הזה".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים