הרחקת ילדים מהבית ע"י פקידי הרווחה משיקולים זרים - פירוק משפחה

בתאריך 24.08.2005 פרסם דוד רגב בעיתון "ידיעות אחרונות" על ילד חריג בן 14 שהתעלל באחיו. פקידי הרווחה הרחיקו את האחים מהבית במקום את האח. להלן הכתבה המלאה:
.
מה עשו במשרד הרווחה כאשר ב' נער בן 14 התעלל בששת אחיו ואחיותיו, הכה ואף תקף אותם מינית? הגלו את האחים בבית במקום לשכן את האח הסורר במוסד סגור.
.
במועצה לשלום הילד הצטברו לגבי ב' הסובל מבעיות נפשיות רבות. מהעדויות עולה, כי הוא נוהג להכות את ששת אחיו ואחיותיו, ובאחרונה אף תקף מינית את אחותו ואחות נוספת שנחלצה לעזרתה. שירותי הרווחה בעיר מגוריו של ב' ניסו למצוא לו פתרון, ומשלא הצליחו לשכנו במעון טיפולי, הוחלט לחלופין להגלות את שתי האחיות שהותקפו ולשקול להרחיק גם את שאר האחים מהבית.
.
מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן שיגר אתמול מכתב זועם לאחראי על המעונות במשרד הרווחה שבו הלין על טיפול הרשויות במקרה, "כמה יעלה למדינה להוציא מביתם ששה ילדים שלא חטאו משום שמסיבות תקציביות אין כסף לתת מענה לנער בעייתי", כתב.
ממשרד הרווחה נמסר כי במעונות שיכולים לאכלס נער כמו ב' קיים מחסור במקומות, וכי הפתרון יהיה בהרחבת המעונות או בהקמת מעון נוסף, אלא שהבעיה היא מחסור בתקציב.

נקודות:
  • משרד הרווחה בהיותו בעל משאבים עצומים מעדיף לטפל בנוער טוב, מאשר עם נוער בעייתי, כך יוקצה לו יותר תקציב, ומצידו תידרש פחות השקעה.
  • התנהלות פקידי הרווחה בפרשה גרמה לכך כי אחיו של הנער ומשפחתו סבלו כפליים, אחת מהנער, שנית מפקידי הרווחה אשר הרחיקו את האחים מהבית ובכך הכניסו אותם לקבוצת סיכון קשה.
  • פקידי הרווחה מתרצים את הוצאת הילדים מהבית, בהעדר שירותים קהילתיים הזולים יותר ופחות טראומתיים למשפחה.
  • בית המפט אינו מוזכר כלל בידיעה למרות היותו הגורם המוציא את תווי הוצאת הילדים מהבית. הסיבה לכך היא היות בית המשפט "חותמת גומי" של הרווחה.

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים