התעללות בחוסים במוסד בני ציון של משרד הרווחה בראש העין

האזינו: כך ענה ראש מנהל מוגבלויות גדעון שלום לאם שדיווחה על אלימות כלפי בנה במעון

"מה את רוצה ממני?" אמר גדעון שלום בזלזול לאם מודאגת לדייר מ"בני ציון", וזו לא הפעם הראשונה. חשיפה של אתר "שומרים" , מערכת שווים , 05/02/2022



 פרשיית ההתעללות במעון "בני ציון" בראש העין: בסוף השבוע פרסמנו כאן ב"שווים" עדויות של הורים שהתלוננו בשנתיים האחרונות בפני הנהלת המקום כי מצאו על ילדיהם סימני אלימות קשים, אולם לדבריהם ההנהלה לא עשתה עם זה דבר. עתה מפרסם אתר "שומרים" הקלטה המלמדת שהאטימות לא הייתה רק מנת חלקם של מנהלי "בני ציון", אלא גם של גורמים בכירים בהרבה במשרד הרווחה.
מדובר בשיחת טלפון מתחילת 2021. אמא לבן עם מוגבלות קשה, דייר במעון, התקשרה לגדעון שלום, סמנכ"ל במשרד הרווחה וראש מינהל מוגבלויות, וסיפרה לו כי גילתה עליו סימני חבלות, וכי הוא נמצא בפחד נוראי לחזור למקום. שלום, האיש שמתוקף תפקידו ממונה על כל המעונות הכפופים למשרד הרווחה, אינו מביע עניין בדבריה, מפגין קוצר רוח ושואל פעם אחר פעם: "מה את רוצה ממני?"
בשיחה היא טוענת כי בנה הגיע ל"בני ציון" לאחר ששהה בשני מוסדות אחרים, שגם בהם חווה אלימות. האם: "עכשיו הוא תשעה חודשים ב'בני ציון', הוא מוכה, הוא בחרדות, הוא בטראומה ובפחד נוראי. הילד שלי בתסכול, בגלל הקורונה לא הוצאתי אותו הביתה. כשהתחלתי להביא אותו (הביתה) גיליתי סימני חבלות…"
שלום: "מה את רוצה? גברת, תקשיבי לי. אם הבן שלך סובל, תלכי למשטרה. תתלונני במשטרה והיא תחקור".
האם: "אם אתה אחראי על כל המעונות, אתה צריך לשלוח עובדים סוציאליים שיבואו לטובת החוסה… אני פונה לרווחה כל פעם ואין מענה".
שלום: "את מוכנה להגיד לי מה את רוצה ממני, שאולי נוכל לדבר? מה את רוצה ממני?"
האם: "אני רוצה שתפעל נגד האלימות".
שלום: "אז תגישי תלונה במשטרה".
האם: "זה לא עוזר, סוגרים את התיקים".
שלום: "תקשיבי גברתי. אני לא יודע מה את רוצה ממני. יש דרך להתלונן".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים