התעללות קשה בחוסה במעון "רמת חיפה" של משרד הרווחה

ישי שנרב מ"נכון להבוקר" גלי צה"ל מראיין את אמו של החוסה הנמצא בבית חולים במצב אנוש לאחר שנחנק והוכה על ידי מדריך במעון "רמת חיפה" של משרד הרווחה ועמותת רמות. - 24.07.2019.

"המטפל במעון חנק אותי": חוסה מאושפז במצב אנוש
אפרים בן ברוך, בן 29 שהתגורר בשנים האחרונות במעון בחיפה לבעלי מוגבלויות שכליות, פונה לבי"ח לאחר שבמעון טענו כי נפל. הוא סיפר כי המדריך חנק אותו והיכה אותו בראשו. לאחר מכן איבד את הכרתו, והוא מאושפז במצב קשה מאוד בבי"ח בני ציון. המטפל החשוד, תושב טמרה, נעצר
אחיה ראב"ד , 23.07.19 , ynet



נחנק והוכה - במקום שהיה אמור לשמור עליו: אפרים בן ברוך, בן 29 שבשנים האחרונות התגורר במעון "רמת חיפה" לבעלי מוגבלויות שכליות והתפתחותיות קשות, פונה לבית החולים ביום שישי האחרון, לאחר שבמעון טענו כי נפל. הוא סיפר כי המדריך חנק אותו, והיכה אותו בראשו. כעת הוא מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים בני ציון בחיפה, וקיימת סכנה לחייו.

האירוע היה ביום שישי לפני 11 יום ונחשף לראשונה ברדיו "קול רגע". החוסה פונה לבית החולים לאחר שבמעון טענו שהוא נפל. הוא היה בהכרה, דיבר בקול חלש וסיפר שהמדריך חנק אותו עד שלא יכול היה לנשום. לדבריו, המדריך גם היכה אותו בראשו. בשעות שלאחר מכן איבד החוסה את הכרתו ומאז הוא מאושפז במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ בבני ציון ונשקפת סכנה לחייו.

אתמול נעצר החשוד, תושב טמרה בן 20. הוא הובא היום בפני שופט ומעצרו הוארך עד יום ראשון. למרות חומרים ויזואליים שהועברו למשטרה ממצלמות האבטחה של המעון, האירוע עצמו לא תועד, שכן הוא ככל הנראה התרחש בתוך חדר - שם לא מותקנות מצלמות בשל פרטיות החוסים.

בני המשפחה סיפרו כי כבר לפני שנתיים התלונן החוסה על אלימות שחווה באותו מעון, רמת חיפה. גם אז הוגשה תלונה במשטרה. במשטרה אמרו כי האירוע הקודם, ב-2017, נחקר וחומרי חקירה הועברו לפרקליטות.

על האירוע הנוכחי אמרו במשטרה כי מדובר באירוע חמור שנחקר ברגישות וביסודיות. הם ציינו כי התלונה הוגשה לתחנת מגדל העמק ב-15 ביולי, שלושה ימים לאחר התקיפה, אך בני המשפחה סיפרו כי כבר באותו יום פנו למשטרה. בכל מקרה, במשטרה אמרו כי יומיים אחרי הגשת התלונה היא הועברה לתחנת חיפה. בזמן שחלף מאז הוצאו צווים לתפיסת ראיות, ביניהן מצלמות האבטחה. החוקרים צפו בעשרות שעות של צילומים וגבו עדויות, בין השאר מאנשי הצוות הרפואי בבית החולים ומאנשי המעון, ולאחר ביסוס החשדות נעצר החשוד.

דודתו של החוסה, יפית אוחנה מטבריה, אמרה: "הלקוח הוא שאסור להשאיר לא מבוגרים ולא ילדים במעון, אלא אם כן יש במעון מצלמות שמחוברות לבית 24 שעות ביממה. לצערנו אי אפשר לתת אמון באף אחד. אנחנו לא יודעים מה יעלה בגורלו של האחיין שלו. אנחנו מקווים לטוב, אבל הרופאים לא אופטימיים".

עו"ד ראניה סרוג'י, המייצגת את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה כי מדובר בצעיר נעדר עבר פלילי: "האירוע היה לפני זמן רב יחסית. במסגרת האירוע החשוד פעל בהתאם לנהלים, ואף לאחר מכן דיווח לממונים". לדבריה, "סברתי שמדובר ברף ראיות נמוך ביותר, והגשתי ערר על הארכת המעצר".

מהנהלת רמת חיפה נמסר: "רמת חיפה רואה בחומרה שאין גדולה ממנה מקרים מסוג זה, ומיד עם היוודע הפרטים פנתה מיוזמתה למשטרה ולפיקוח משרד הרווחה ונקטה בפעולות מידיות בקרב צוות העובדים. העובד המדובר עבד במעון פחות מחודשיים, ועם היוודע המקרה הוא הושעה באופן מידי, ופוטר לאחר שימוע.

"הנהלת המוסד משתפת פעולה עם המשטרה ועם משרד הרווחה באופן מלא, מעמידה לרשותם את כלל החומרים שבידיה, ומתפללת יחד עם משפחתו להחלמתו של אפרים בן ברוך".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים