דודו דהאן מציג הסאדיזם נגד חסרי ישע במוסד מקי"מ של משרד הרווחה

במעון מקי"ם למפגרים במרכז רמלה (כיום מעון אביב) עברו החוסים חסרי הישע התעללויות קשות ביותר, אונס, מכות, פלפל חריף בפה במשך שעות. משרד הרווחה מודע להתעללויות הקשות במוסדותיו אך מטייח פשעים אלו כדי לא לפגוע חלילה בתעשיית הסחר בילדים במוסדותיו. האזינו לעדותו של דודו דהאן.

תובע את המדינה אחרי שנים במוסד למפגרים: "מנסה לשכוח" , גלי צה"ל , נובמבר 2015


דודו דהאן שהה בילדותו במוסד למפגרים במשך 23 שנה בהיותו נורמלי לגמרי, וספג שם התעללויות רבות. כעת, הוא תובע מהמדינה פיצוי של כ-40 מיליון שקל. האזינו לשיחה איתו בגל"צ



בית המשפט העליון יצטרך להחליט מחר בגורל עתירתו של דודו דהאן שתובע מהמדינה כ-40 מיליון שקל, פיצוי על כך שבמשך 23 שנה הוא שהה במוסד למפגרים בהיותו נורמלי לחלוטין. דודו שהה במוסד "מקי"ם" הזכור לשמצה, שבשנת 1997 נחשף כגיהנום של ממש לחוסים בו.

16 שנה עברו מאז שחרורו של דודו מהמוסד. בראיון ליעל דן היום (ראשון) בגלצ סיפר על חייו כיום: "היום חיי נראים די בסדר. די טובים. יש לי את מקום העבודה שלי, את הדירה שלי".

למרות שמסלול חייו חזר לשגרה, דודו עדיין מתקשה להתנתק מהזכרונות, שתוקפים אותו לעיתים קרובות. "זה הורס אותי מדי יום. כשאני עובד בעבודה אני מנסה לשכוח מזה, אבל כשאני מגיע הביתה זה חוזר חזרה".

דודו תיאר את ההתעללויות הרבות שחווה על ידי אחד מהמדריכים (רפי אהרוני) במוסד כיומיומיות. "זה היה בן אדם סדיסט. אין יום שלא הייתי מקבל מכות, הוא תמיד דאג לזה". כשהגיע לספר למנהלת המוסד על מעשיו של המדריך, תגובתה הייתה בלתי צפויה. "היא אמרה לי: 'שתבוא ברכה על ידיו'".

אחד הארועים הזכורים לו ביותר קרה במהלך ארוחה. "אני לא אשכח את היום הזה. לקחתי את הכפית ועשיתי רעש קטן בצלחת. הוא פשוט אמר לי לקום ושם אותי בפינה. הוא הביא פלפל חריף ומלח ושם לי בתוך הפה - הייתי ככה שעות", סיפר.

"אני רוצה לזעוק לשמים. השאלה למי? אין לי למי לזעוק", נזכר דודו וסיפר על פגישה עם פסיכיאטרית שזיהתה אותו כבריא בנפשו, ולמרות זאת הוא לא שוחרר מהמוסד. "היא הלכה ודיווחה את זה למוסד בו שהיתי. כשהיא דיווחה להם, ההנהלה אמרה לה 'קומי ותקחי את הרגליים. בחנת אותו בצורה שגויה'".

בית המשפט יצטרך להחליט מחר בדבר התלונה. ממשרד הרווחה נמסר: בית המשפט המחוזי דחה לחלוטין את התביעה וקבע כי משרד הרווחה לא התרשל ולא מגיעים לדודו דהאן פיצויים. המשרד ייתן ליווי וסיוע למר דהאן על פי חוק.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים