שר הרווחה חיים כץ - עלה תאנה למוצרי מותרות ללא מכרז לפקידים המושחתים במשרדו

תעלומת הטאבלט החדש של שר הרווחה , 09.11.2015 , טלי חרותי-סובר , TheMarker

לוועדה לפטור ממכרזים הגיעה בקשה לקניית אייפד ב-3,000 שקל עבור שר הרווחה חיים כץ, כיוון ש"המדינה מספקת טאבלטים מסורבלים ולא ידידותיים" בעלי מערכת הפעלה אנדורואיד ■ הבקשה אושרה, אך השר טוען כי מעולם לא ביקש 

ועדה פטור ממכרז מאשרת לחיים כץ אייפד שלא ביקש
ועדה פטור ממכרז מאשרת לחיים כץ אייפד שלא ביקש

לפני פחות משבוע, ב-4 לנובמבר, התכנסה ועדת פטור ממכרזים באגף החשב הכללי באוצר כדי לדון, בין היתר, בבקשה שהגיעה ממשרד הרווחה ואושרה על ידי ועדת המכרזים: רכישת טאבלט מדגם אייפד עבור שר הרווחה חייים כץ. היקף העסקה: 3,000 שקל.

למה נושא כזה בכלל מגיע לוועדה? "לדברי המשרד", כך כתוב בפרוטוקול ההחלטה, "הטאבלטים הנמצאים במכרז החשב הכללי ונקנים עבור משרדי הממשלה אינם מתאימים לצרכי עבודתו של השר מאחר והינם מסורבלים ופחות ידידותיים לאופי עבודתו". הסבר נוסף טמון במערכת ההפעלה של הטאבלטים האחרים, הזולים יותר, אשר "פועלים במערכת הפעלה אנדרואיד אשר אינה תואמת את צרכי עבודת השר".

במילים אחרות – בממשלה ישנם טאבלטים שנרכשים עבור העובדים ובהם גם בעבור השרים, אבל שר הרווחה מבקש להשתמש בטאבלט מסוג אחר, יקר יותר. מהבקשה עולה גם כי חיים כץ אינו חובב אנדרואיד אלא חייב דווקא אייפד. הוועדה, כך קובע הפרוטוקול, החליטה לאשר את הבקשה, "בכפוף להוראות הדין ולהוראות החשבת הכללית".

עכשיו מגיעה התעלומה – פנייה של מערכת TheMarker למשרד הרווחה בשאילתא שתהתה מדוע חייב השר טאבלט יקר, מדוע אינו קונה אותו מכיסו על אף שהוא מרוויח כ-40 אלף שקל בחודש, משלים מכיסו את הסכום שנותנת המדינה או אולי משתמש בתקציב הקשר עם הציבור, שהפך למקור להוצאות בסגנון הזה – העלה תשובה תמוהה: השר מעולם לא ביקש את האייפד.

חזרה אל הבקשה שהונחה על שולחן ועדת הפטור ממכרז באוצר מעלה קשר ברור למשרד הרווחה. שורת נושא הדיון מתייחסת למשרד הרווחה, נשוא הבקשה הוא "שר הרווחה והשירותים החברתיים" ובסעיף הערות ונימוקים נכתב כי מדובר ב"בקשת המשרד". דוברות משרד הרווחה ממשיכה לטעון כי השר מעולם לא ביקש את האייפד היקר. באוצר, מצד שני, אומרים כי אם המשרד לא היה מבקש עבור השר - לא היה נערך דיון ראשון בוועדת המכרזים ודיון שני בועדת הפטור ממכרזים בדבר העניין. כלומר, איש לא היה מבזבז את זמנו לולא היה מגיש המשרד בקשה לאייפד חדש עבור השר. בלשכת שר הרווחה מחפשים עדיין את האיש או האישה העלומים, שהגישו בקשה לאייפד חדש בשם השר - המכחיש מצידו כי ביקש זאת. הפטור עם זאת, כבר אושר.


תעלומת הטאבלט החדש של שר הרווחה , 09.11.2015 , טלי חרותי-סובר , TheMarker

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים