יוספה אקלר - מנהלת פנימיית נווה לנדי: אלימות נגד הורים וילדים

27 באוקטובר 2015 - פוסט פייסבוק של עו"ד יעל תותחני
 
 יוספה אקלר - מנהלת פנימיית נווה לנדי - אלימות נגד הורים וילדים
 
אני מזועזעת.
סילקו אותי בכח ומנעו מהלקוח שלי - ילד בן 12, להגן על עצמו!
הגעתי לפנימיית נווה לנדי. זו פנימייה שנועדה לטפל בילדים שאושפזו בעבר, עקב בעיות נפשיות קשות.
יאיר, ילד מקסים בן 12, נמצא כאן.
אין לו בעיות נפשיות.
הוא מעולם לא אושפז.
הוא פשוט "זכה" לעבור למשמורת של הרווחה.
למה? לא ברור.
ההורים שלו והוא מבקשים שהוא יעבור לפנימייה "נורמלית", כזאת שמתאימה לו וקרובה לבית.
אבל הרווחה? הם קובעים הכל לבד.
הם ישימו אותו בפנימייה סגורה, מרחק עשרות ק"מ מהמשפחה שלו.
אז הגענו לישיבה שתואמה עם הפנימייה. הם אמורים להסביר לנו, מהן דרכי הטיפול והחינוך של הפנימייה.
זה משהו סודי? לא נראה לי...
אבל המנהלת כל כך נבהלה מכך שאני עורכת דין, שהיא הזדעקה ואמרה שהיא רוצה עורך דין שייצג אותה.
בשביל מה את צריכה עורך דין?!
לא ידוע.
אחת מעובדות הרווחה פנתה לאמו של יאיר ואמרה לה:
"את באמת מקשיבה לעצות של עורכת הדין?"
אני מזועזעת!
ואז? אז הם סילקו אותי בכח מהמקום!
כאן, בחצר של הפנימייה, פגשתי ילד אחר.
הוא סיפר לי סיפורים דומים לסיפורים של יאיר.
הוא סיפר לי בנוסף, על הפעם הזאת שהמדריך היכה אותו ועל כך שכבר זמן רב לא מאפשרים לו להתקשר הביתה.
אני לא יודעת מה באמת קורה כאן.
אבל זה מריח לא טוב.


27 באוקטובר 2015 - פוסט פייסבוק של עו"ד יעל תותחני על פנימיית נווב לנדי

פלייליסט - פנימיות משרד הרווחה 

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים