אין כסף, ושלושה חניכי אקים תושבי מועצה אזורית חבל מודיעין נשארים בבית

עלות ההסעה של שלושה תושבי המועצה האזורית חבל מודיעין לסניף אקים במודיעין מסתכמת בכמה אלפי שקלים בלבד, בשנה אך לסניף נגמר הכסף לכך והמועצה לא עוזרת במימון. תגובת המועצה: "אנחנו מצפים כי מי שמבטיח הסעות, לא יחזור בו מהבטחתו"

הכתבה אין כסף, ושלושה חניכי אקים נשארים בבית , לימור גריזים-מגן , פורסם: 18.04.10 , mynet

שכחו אותם בבית: שלושה בעלי פיגור שכלי המתגוררים במועצה אזורית חבל מודיעין ייפרדו בקרוב מחבריהם בסניף אקים במודיעין. הם לא יוכלו להשתתף יותר בפעילות השבועית שמעניק הסניף בגלל שאין כסף להסיע אותם.

עד היום, ובמהלך השנה האחרונה, מימן "אקים מודיעין" את הסעת המוגבלים מבתיהם שבאזור אל פעילות הסניף במודיעין. מדי שבוע עברה הסעה בבתיהם

של השלושה, לקחה אותם למודיעין ואספה אותם שעה וחצי לאחר מכן, עם תום הפעילות שמעבירים מתנדבי "החבר'ה הטובים". אבל עכשיו הכסף נגמר, ואין מי שייקח אותם לפעילות השבועית. מעכשיו הם ישארו בבית.

"הבת שלי תישאר בבית, וזה לא טוב לה וגם לא טוב לנו. היא כועסת ומתוסכלת", אומר אביה של בת 43 הסובלת מפיגור שכלי ובעלת מאה אחוז נכות. "עד היום צריך לטפל בה כמו בילד, לפעמים כמעט כמו בתינוק".

יו"ר אקים מודיעין, שחר מי-און: "מדובר בבעלי פיגור שכלי בגילאי 30 עד 50 שמגיעים אחת לשבוע לפעילות חברתית בשעות אחר הצהריים", אומר מי-און, "הכסף נגמר. אנחנו ארגון קטן שחי רק מתרומות ואין לנו דרך להשיג תקציבים נוספים. פנינו למועצת חבל מודיעין, שבעלי הפיגור מתגוררים בתחומה, אך קיבלנו רק אמפתיה. הם סירבו לעזור".

במועצת חבל מודיעין מתגוררים כמה עשרות בעלי פיגור שכלי, בגילאים שונים. המועצה מספקת להם מרכז תעסוקה יומי (המכונה "מעש") ופועל בשוהם, ולשם כך מפעילה גם מערך הסעות מסודר שעולה כמה עשרות אלפי שקלים בחודש. לדברי מי-און, כאשר נפגשו אנשי אקים מודיעין עם מנהלי המועצה, זכו לאמפתיה רבה ורצון לעזור, אך בסופו של דבר דחו אותם. "הסבירו לנו שאין תקציב למימון הסעה בעבורם לפעילות אחר הצהריים במודיעין, וזאת למרות שהם לא מקבלים כל פעילות אחרת בסביבת המגורים שלהם", מספר מי-און.

בערב פסח קיבלה אורית אליאור, רכזת בני הנוער המתנדבים של "החבר'ה הטובים", אשר טיפלה גם במגעים עם אנשי חבל מודיעין, מכתב מבכירה במועצה. "תשובת המועצה שלילית", כתבה לה הבכירה. המימון להסעות לא יתקבל.

"מדובר בסכום נמוך למדי, פחות מ־1,500 שקל בחודש עבור ההסעות האלה", מסבירה אליאור. "החבר'ה מגיעים אלינו כבר כמעט שנה ונוצרו בינינו יחסים מאוד יפים. הם אוהבים אותנו ואנחנו אותם. עצוב לנו ומכעיס שהחבר'ה מחבל מודיעין לא מצטרפים לפעילות רק כי אין אף אחד שיממן להם את ההסעות".

ממועצת חבל מודיעין נמסר בתגובה: "חשוב לזכור כי מי שהזמין את השלושה לקחת חלק בפעילות במודיעין, הבטיח להם הסעות לפעילות. אנחנו מצפים כי מי שמזמין אנשים מרשות אחרת ומבטיח להם הסעות, לא יחזור בו מהבטחתו אחרי זמן קצר ויצפה שאחר יקיים את הבטחתו".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים