המראת חירום - סיפורה של נערה מצטיינת, בת לאם חד הורית בכרמיאל, שנרדפה ע"י הרווחה ואושפזה בכפייה במחלקה פסיכיאטרית, עד שנאלצה לברוח מהארץ

המראת חירום - סיפורה של נערה בת לאם חד הורית בכרמיאל, שנרדפה ע"י רשויות הרווחה בכרמיאל ואושפזה בכפייה במחלקה פסיכיאטרית, עד שנאלצה לברוח מהארץ, כדי להגן על עצמה מבאר השחת של רשויות הרווחה והפסיכיאטריה במדינת ישראל.

שולה מנחם - מנהלת מינהל הרווחה כרמיאל
שולה מנחם - מנהלת מינהל הרווחה כרמיאל


החרם - אלה הופכת לשעיר לעזאזל ע"י חבריה בכיתה

אלה מספרת: "הייתי נחשבת די לחנונית כזאת, ילדה שלומדת יותר מידי ... הם לא הצליחו להבין שאני מצליחה גם ללמוד, וגם שיש לי חיי חברה".
אלה הייתה תלמידה מצטיינת, ציוניה בכל מקצועות הלימוד היו בד"כ בין 90 ל- 100. במחצית שנה קיבלה תעודת הוקרה מבית הספר, על הצטיינותה בלימודים.
התלמידים משכבת הלימוד שלה החרימו אותה, אך היא התיידדה עם ילדים משכבות אחרות.

המלכודת - אלה מופנת ללשכת הרווחה בכרמיאל לקבלת עזרה, אך ה"עזרה" הזאת מתבררת כמלכודת.
אלה מספרת: "לבתי הספר בכרמיאל יש קשר נורא חזק עם הרווחה, הייתה תקופה שהייתה סדנא עם מרצה אחת, הרצאה בחינת על סמכות הורית, והיו הורים שהשתתפו בזה. הם סיפרו על זה שהילד התחצף אליהם, על זה שהילד חזר מאוחר הביתה, על דברים שקורים לכולם ... המידע מועבר ליועצת ומשם לרווחה, ילד שמתחצף להורים שלו בגלל מרדנות של נוער, היו בגלל זה שקיבלו עובדת סוציאלית שרדפה אחריהם. .. מדובר בבית ספר אורט הורוביץ, אך זה לא רק בהורוביץ, זה כך בכל כרמיאל.
היו לי שיחות שבועיות עם העובדת הסוציאלית שרית פישל עבאדי, מאוד שמחתי עליה, .. אנשים שמיואשים אומרים 'בא לי למות' זה לא בגלל שהם מתכוונים לעשות לעצמם משהו או שהם פסיכופטיים, זה משפט שלפעמים סתם זורקים (סלנג, הבעת ייאוש מנושא מסויים), זה כבר נהיה חלק מהסלנג, עוד לפני שאמרתי את זה בפגישה הראשונה עם שרית, היא אמרה שהם רוצים לעשות לי בדיקה פסיכיאטרית, עוד לפני שאמרתי משהו שעורר אותם, ואמא שלי לא רצתה, ....

בדיקה שנמשכה 2 דקות אצל הפסיכיאטר ויקטור חזנוב -"אבחון" לקוני וקטלני
"אחר כך החליטו לשלוח אותי לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי (איציק מעוז פקיד הסעד בלשכת הרווחה בכרמיאל החליט לשלוח את אלה לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי) ...
אני ידעתי שאין לי שום דבר אז מה איכפת לי לעבור בדיקה פסיכיאטרית, אמא שלי לא הסכימה ... אך איציק מעוז הוציא צו כלשהו הייתי חייבת להיבדק. ..."
הפסיכיאטר ויקטור חזנוב קבע תוך 2 דקות את האבחנה הפסיכיאטרית שלו על סמך התרשמות, וחוות דעת של עובדים סוציאליים.
"הלכתי אליו והתחלתי לדבר, חשבתי שהוא יגלה הבנה, חשבתי שהוא מדבר, ... אבל גם כשדיברתי הוא הסתכל לצדדים, משועמם לא מקשיב, לא הצלחתי אפילו להיכנס לפרטים, ואז הוא אמר: 'טוב טוב, בסדר, תקראי לאמא שלך', הוא אמר לאמא שלי, 'תקשיבי, הבת שלך חולה, מה שקורה לה בשכבה, זה לא אמיתי, היא מדמיינת את זה, אני רושם לה עכשיו כדור, ואני רוצה שתאשפזי אותה, הוא כתב איזשהו דוח לאיציק מעוז, שאני מסוכנת לעצמי, שאני מסוכנת לציבור, השכבה לא קשורה לזה בכלל, תנסה לשכנע את האמא לאשפז את הנערה', הוא לא הקשיב בכלל לסיפור, הוא קיבל את חוות הדעת מהעובדים הסוציאליים.
.
לאחר התיוג הפסיכיאטר רואה בדמיונו סמפטומים של התיוג שכתב
להלן מילים מדוח ה"בדיקה" בת 2 דקות של הפסיכיאטר ד"ר ויקטור חזנוב: "התרשמתי מנערה ... אשר מראה מצב פסיכותי חריף, ... עם מחשבות שווא של יחס ורדיפה ... סיכון עצמי ולזולתה ... ללא טיפול מצבה עלול להידרדר .. "
הפסיכיאטר ויקטור חזנוב גם כתב: "הילדה עוד לא בת 15, לכן היא לא צריכה להביע הסכמתה", הנערה אמרה לו "תקשיב, אתה מנסה לעשות ממני חולת נפש", הפסיכיאטר ד"ר ויקטור חזנוב ענה "תרגעי, תרגעי ... " כנראה ראה בדמיונו נערה במאניה.
.
העובדת הסוציאלית שרית פישל עבאדי הונתה את הנערה
הנערה מספרת: "אותו יום אחרי הצהריים נפגשתי עם העובדת הסוציאלית (שרית פישל עבאדי), היא אמרה, 'תקשיבי, יש פה מחלקה מאוד מיוחדת לילדים, בדיוק במצב שלך, שמציקים להם בשכבה, זו מחלקה נהדרת (המחלקה הפסיכיאטרית "הדרכת הילד" בנהריה), בנו שם גן משחקים לילדים, והם יעזרו לך שם, כמה ימים ידברו איתך ... והם יעזרו לך להוציא הכל מהלב ... מקסימום תהיי שם שבוע שבועיים ותחזרי הביתה, מה כבר יכול לקרות". כמה זמן היית שם" "שלשה חודשים, היא אמרה מחלקה נהדרת, אנשים נפלאים, אנשים שעוזרים, אנשים נשמה .. " , היא אמרה לך שמדובר ביחידה פסיכיאטרית? "לא, היא אמרה שזה לא מקום פסיכיאטרי"
.
השקרים הבדיות והעלילות של פקיד הסעד יצחק (איציק) מעוז במינהל שרותי הרווחה בכרמיאל
הילדה מספרת: "מה שלא ידעתי, זה שאיציק מעוז דיבר עם אמא שלי בזמן שדיברתי עם שרית (העו"סית), הוא אמר לה: 'בבית הספר ראו את הבת שלך, באחד מהגגות של הבית ספר, כולם ראו אותה, עוד שניה אחת, קופצת ממקום גבוה', אמא שלי נתנה יותר מידי ביטחון ברווחה, היא שאלה: 'מה המצב שלה עד כדי כך גרוע', איציק מעוז ענה: 'כן, המצב שלה עד כדי כך גרוע, אני לוקח אותה עכשיו בלי לשאול אותך', הוא גם אמר שאני מרביצה לילדים, פשוט מזעזע הדבר הזה, אמא שלי מאוד האמינה לו, היא הלכה איתי ל'הדרכת הילד' (מחלקה פסיכיאטרית בבית חולים נהריה), לקחו אותי לשם באמבולנס פרטי"
.
--------------------------------

קישורים:

    2 תגובות:

    אנונימי אמר/ה...

    כרמיאל אינה שונה בהרבה מערים אחרות, שגם בהן יש הזנחה כזו.

    אנונימי אמר/ה...

    עדות מצמררת וקורעת לב.
    כולי תקווה שהנערה החזקה הזאת תמשיך את חייה בדרך מועצמת
    ובריאה ושהאחראיים לכל העוולות ייתנו את הדין.

    משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

    משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים