נחקרתי ע"י חוקרת מהרווחה

אוקטובר 2009: נערה בת 14 מספרת על החקירות של חוקרי הנוער מהרווחה, מתוך תגובה לכתבה "מחקר: עובדים סוציאלים פגועים יותר נפשית" :

אני שונאת את העובדים הסוציאליים.

שנה שעברה התלוננתי למורה שילדה מבית ספר אחר מאיימת עליי,המורה פנתה לרווחה והם שלחו חוקרת לחקור אותי.למה אותי ולא את הילדה שאיימה עליי?

היא שאלה אותי שאלות על אלימות ואיומים ולא רציתי להיות שטינקרית כי פחדתי שהילדה והחבורה שלה יתנקמו בי מאוחר יותר ולא סיפרתי לה כלום.

בסוף היא שאלה אותי אם אבא מרביץ לי, מה הקשר? היא שאלה שוב ושוב את אותה השאלה ולא וויתרה.

כבר התעייפתי והייתי מאוד רעבה רציתי כבר לצאת מהכיתה,כל הילדים יצאו להפסקה ואני לא. ואם לא אוכל את הסנדביץ בהפסקה המורה לא תתן לי לאכול באמצע השיעור ואני אשאר רעבה עד סוף היום.

היא אמרה לי "תגידי את האמת, נכון שאבא מרביץ לך, אל תפחדי, אם לא תגידי את האמת נאלץ להישאר בחדר עוד הרבה שעות, ברגע שתגידי את האמת אני אשחרר אותך להפסקה"

הייתי בת 13, רעבה, ולא ידעתי שאם אשקר שאבא כן הרביץ לי אעשה נזק לאבא שלי, וגם לא ידעתי שזה עברה פלילית, רציתי רק לצאת מהכיתה לאכול.

החוקרת המרשעת פתחה לאבא שלי תיק במשטרה, אבא שלי שמעולם לא הכה אף אחד מאחיי נכנס ללחץ וכמעט חטף התקפת לב.

אני דווקא רציתי לעזור, אמרתי למורה שתגיד לעובדת סוציאלית ששיקרתי כי הייתי רעבה, ואבא מעולם לא הרביץ לי.

אבל פקידת הסעד המשיכה ולא הרפתה מאבא שלי ושלחה אותו לטיפול גמילה מאלימות אצל פסיכולוג, את אבא שלי זה לא מצחיק כי כבר 2000 ש"ח זה עלה לו.

עכשיו אני והוריי רוצים לתבוע את הרווחה.

צריך לפטר את כולם, רק רע הם עושים.


אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים