תביעה נגד שר הרווחה משה כחלון בגין עינויים ממוסדים ופשעים כנגד האנושות

תביעה נגד שר הרווחה משה כחלון בגין עינויים ממוסדים ופשעים כנגד האנושותהכתבה אב אמריקאי תובע את כחלון ונאמן: "עינו אותי" גלעד גרוסמן, מערכת וואלה! חדשות , באוקטבר 2011

גרושתו הישראלית של התובע שוהה בישראל יחד עם שלושת ילדיהם המשותפים. התביעה הוגשה נגד משרד המשפטים ומשרד הרווחה שלדברי התובע מפרידים בינו לבין ילדיו באמצעות "חומת ברזל"

תביעה בגובה 20 מיליון דולרים הוגשה בשבוע שעבר על ידי אזרח אמריקאי כנגד שר המשפטים, יעקב נאמן ושר הרווחה, משה כחלון, כמו גם נגד שתי עובדות סוציאליות, עובדת משרד הרווחה ופסיכיאטר ציבורי. התובע, תושב ארצות הברית אשר היה נשוי בעברו לאזרחית ישראל ולהם שלושה ילדים משותפים, טוען כי התנהלות שירותי הרווחה ובתי המשפט הישראלים מהווים "עינויים ממוסדים ופשעים כנגד האנושות".

לטענת התובע, לאחר גירושיהם חטפה אשתו לשעבר את ילדיהם לישראל וסירבה להעניק לו את זכויותיו כאב, אך כאשר פנה לשירותי הרווחה הישראליים, נתקל בחומת ברזל. לדבריו, אשתו לשעבר עודדה על ידי הרשויות להתלונן על התנהגות אלימה,לכאורה, מצדו, אשר הובילה למעצרו באופן חוזר ונשנה ללא סיבה, והוטלו עליו תשלומי מזונות "לא מוסריים". התובע הגדיר את התנהלות בתי המשפט לענייני משפחה ואת התנהלותן של פקידות הסעד כלפיו כ"מסע צלב" והתעללות ממוקדת, הפוגעת בו ובילדיו. את האצבע המאשימה מפנה התובע כלפי שני השרים, אשר לטענתו עומדים בראש מערכות המפלות גברים גרושים כמדיניות, ומובילות לנתק בין אבות לבין ילדיהם.

התביעה הינה רק יריית הפתיחה בקמפיין שמאחוריו עומד הארגון "הקואליציה למען הילדים והמשפחה" הפועל, כהגדרתו, "למען זכותם של ילדים להיות בקשר עם אבותיהם, לשוויון הורי ולשוויון מגדרי". הארגון מתכנן להגיש בקרוב שורה ארוכה של תביעות נוספות כנגד האפליה השיטתית, לטענת חבריו, של גברים בהליכי גירושין בישראל.

"פגיעה קשה בזכויות האזרח"

ראשי הארגון בוחרים להתמקד בשופטת בית המשפט העליון עדנה ארבל, אשר לטענתם "הפכה את מדינת ישראל למקום מקלט לנשים חוטפות", לאחר שיצרה תקדים בחודש מאי האחרון, בו פסקה כי האם יכולה להשאיר את הילדים בישראל רחוק מאביהם האמריקאי, בניגוד להחלטת בית המשפט המחוזי ולאמנת האג לילדים חטופים. עוד טוענים ראשי הארגון כי הנחייתה של ארבל בעת שהייתה פרקליטת המדינה, לפיה יש לנקוט בגישה זהירה בעת העמדה לדין של קורבנות תקיפה מינית ואלימות שחזרו בהם מעדותם, מעודדת נשים להגיש תלונות שווא כנגד גברים.

לדברי גיא שמיר, דובר הקואליציה למען הילדים והמשפחה, "לא מדובר בגימיק תקשורתי". לדבריו, המדיניות המפלה שנוקטים בתי המשפט וגורמי הרווחה בישראל ביחס לזכויות הוריות של גברים גרושים מהווה פגיעה קשה בזכויות האזרח, והפנייה לבתי המשפט האמריקאיים נולדה עקב ייאוש מהמערכות בישראל. הוא הוסיף כי "הכפר הגלובלי מאפשר לנו לפנות גם לגורמים מחוץ למדינה ויבהיר שיש גם פיקוח נוסף, שאי אפשר להפלות יותר".

אב אמריקאי תובע את כחלון ונאמן: "עינו אותי" גלעד גרוסמן, מערכת וואלה! חדשות , באוקטבר 2011
אב אמריקאי תובע את כחלון ונאמן: "עינו אותי" גלעד גרוסמן, מערכת וואלה! חדשות , באוקטבר 2011


קישורים:

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תזמינו אבות גרושים/פרודים להצטרף להגשת התביעות. ז הדרך!!

אנונימי אמר/ה...

האם יש מימון להגשת התביעות? רבים מהקורבנות הגברים נותרים ללא אמצעי קיום, זה חלק מהשיטה להותיר את הגבר חשוף ללא הגנה לציפורניים של הנשים בגיבוי בתי המשפט והרשויות

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים