ראש השנה תשע"ב - לשכת הרווחה כפר סבא הפקירה נכה חסר בית למותו

ראש השנה תשע"ב - כפר סבא - לשכת הרווחה כפר סבא הפקירה נכה חסר בית למותו
הכתבה : חסר בית נמצא ללא רוח חיים במאהל המחאה כפר סבא- בועז ווליניץ, ספטמבר 2011 , וואלה חדשות.
דייר רחוב שהתגורר במאהל המחאה בכפר סבא נמצא ללא רוח חיים בשטח המאהל. תושבי המאהל: "טיפלנו במנוח במשך חודשיים. המוות שלו הוא תעודת עניות לשירותי הרווחה" .
ראש השנה תשע'ב - לשכת הרווחה כפר סבא הפקירה חסר בית למותו
ראש השנה תשע'ב - לשכת הרווחה כפר סבא הפקירה חסר בית למותו

.
דייר רחוב נמצא היום (חמישי) ללא רוח חיים בשטח מאהל המחאה בכפר סבא. האיש, בשנות ה-50 לחייו, היה מוכר על ידי יושבי המאהל וכן על ידי גורמים בעירייה. לדברי פעילים במקום, אתמול ביקש מהם האיש שמיכה וכרית לשינה ובבוקר, כאשר באו לדרוש בשלומו, מצאו אותו ללא רוח חיים. צוותים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום קבעו את מותו.

פעילי המחאה סיפרו לוואלה! חדשות כי הם מכירים את האיש כיוון שנכח במתחם המאהל כבר מהיום הראשון שהוקם, וציינו כי הוא סובל מבעיות בריאותיות. בן מרגולין, אחד ממקימי המאהל, אמר כי "אנשי המאהל טיפלו במנוח במשך חודשיים, הם אימצו אותו. מדובר באדם שיצא מחיק משפחתו בעקבות סכסוך, שאחריו נפל לטיפה המרה".

מרגולין סיפר עוד כי "בלילות הקרים דאגנו לכסות אותו בשמיכות ולהאכיל אותו. המוות של הבחור הוא תעודת עניות לשירותי הרווחה". לדבריו, אנשי המאהל התריעו מספר פעמים על מצבו החמור של חסר הבית. "לפני שבוע וחצי הוא התמוטט ופונה לבית החולים במצב לא קל", כהגדרתו של מרגולין, "ולמחרת בבוקר אמבולנס הוריד אותו במאהל כאילו לא קרא דבר. איש לא הגיע כדי לבדוק את מצבו".

הבוקר אחד מאנשי המאהל זיהה את האיש מול בניין העירייה. "איש מאנשי העירייה לא ניגש למקום. רק לאחר מספר פעמים שפנו לעירייה ניגש מישהו והזעיק את שירותי הרפואה", סיפר מרגולין. לדבריו, מוקדם יותר היום ראו אותו הפעילים במאהל "כשהוא חי ונושם."

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה כי "עיריית כפר סבא מביעה צער על המקרה. מדובר באדם נכה תושב פתח תקוה אשר סבל ככל הנראה מבעיות בריאות קשות ונמצא ללא רוח חיים בגן ציבורי ברחוב ויצמן. דיווח ראשוני התקבל במוקד העירוני בשעה 4 אחר הצהריים, בעקבותיו הוזעק מיידית סייר למקום האירוע והוא הזעיק אמבולנס". על פניית אנשי המאהל לשירותי הרווחה, נמסר כי "אכן לפני כשבוע התקשר איש מהמאהל למחלקת הרווחה ודיווח כי האיש סובל מבעיית התמכרות ואלכוהול. מיד עם פנייתו המחלקה להתמכרויות ניסתה לאתרו ללא הצלחה. סוכם עם אנשי המאהל כי במידה וישוב האיש למאהל הם ייצרו איתנו קשר אולם עד לאירוע המצער לא נוצר קשר".

חסר בית נמצא ללא רוח חיים סמוך למאהל בכפר סבא , בועז ווליניץ , 29.09.2011
חסר בית נמצא ללא רוח חיים סמוך למאהל בכפר סבא , בועז ווליניץ , 29.09.2011



קישורים:

2 תגובות:

רשלנות בלידה אמר/ה...

אוי, מסכן. זה נורא ואיום. ממש מקומם איך הבירוקרטיה הממשלתית פשוט דורסת חיים של אנשים שלא התמזל מזלם בחיים אלו.

אנונימי אמר/ה...

מסכימה עם כל מילה ,השליחות של העבודה הסוציאלית לא תמיד עונה לצרכים של האדם הזקוק לעזרה ,ולכן זו תעודת עניות לרווחה הסוציאלית,יש עובדות סוציאליות,שעושות את התפקיד להתפתחותו בלבד,ויש מאידך במטרה לעזור נטו עזרה לזולת כמו שהם מחוייבות לתפקיד

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים