מחלקת יולדות בית חולים שערי צדק הצמידו מאבטחת ליולדת לחטוף הילוד

יוני 2016 - מחלקת יולדות בית חולים שערי צדק בירושלים, מבצעים כליאה בלתי חוקית של אמא, שזה עתה ילדה את התינוק הראשון שלה, בחוסר סמכות מוחלטת.
אזהרת לידה: מחלקת יולדות בית חולים שערי צדק, כלאו אמא בחדר תחת אבטחה ומונעים ממנה גישה לתינוק שלה ויציאה מהחדר ללא ליווי מאבטחת.




משמחה גדולה לטרגדיה בלתי נתפסת.

העיתונאי מוטי לייבל, מדווח ממחלקת יולדות בית חולים שערי צדק, ירושלים. לפני פחות מ- 24 שעות ילדה האמא ל', בת 36 שנים, את התינוק הראשון שלה, והשמחה גדולה מאוד. לצידה של היולדת הטריה עומדת אמא שלה, סבתא גאה לנכד הראשון שלה מבתה. לצד השמחה הגדולה מעיבה עננה כבדה של לקיחת התינוק מזרועות האם, דווקא על ידי צוות בית החולים, הפועל ללא צו בית משפט וללא תמיכת משרד הרווחה בפעולה אלימה ובלתי מרוסנת.

האם, לקתה בסכיזופרניה בגיל 19 שנים, ובמשך כל השנים, היא מאוזנת באמצעות זריקה אותה היא מקבלת פעם בשבועיים, ומצבה הבריאותי והנפשי יציב ותקין.

האמא שמחה ביותר, כשנודע לה שהיא בהיריון, כשאמא שלה ליוותה אותה לאורך כל בדיקות ההיריון שביצעה, ומשרד הרווחה בירושלים, לאחר שיחה עם עו"ד ורדה שטיינברג, ב"כ האם, הודיעו כי יתמכו בהשארת התינוק בידי האם.

באופן בלתי צפוי, מי שמונע מהאם את השמחה הגדולה לחבק את התינוק הרך שזה עתה נולד הוא הפסיכיאטר ד"ר סול יברוסקי, שאמר לסבתא: "אני עכשיו מאשפז אותה", ונתן הוראה בלתי חוקית, להעביר את היולדת הטריה ממחלקת יולדות ולאשפז אותה במחלקה פסיכיאטרית סגורה. עו"ד ורדה שטיינברג, שאלה את הרופא מדוע נתן הוראה כזו, וזה שיקר ומסר שלא נתן את ההוראה.

האמא נעולה בתוך חדר, הוצמדה לה מאבטחת שלא מאפשרת לאם פרטיות ונכנסת איתה גם לחדר השירותים. בשיחה של הסבתא עם המאבטחת, מסרה זו, כי קיבלה הוראה לא לאפשר לאם לצאת מהחדר. הקשיבו לשיחה המוקלטת.

אחות במחלקת היולדות בשם דבורה בבלי, מסרה לעו"ד ורדה שטיינברג: "אנחנו רוצים לעזור לאמא לעבור את המשבר". עו"ד שטיינברג הודיעה לאחות, שלא מובן לה על איזה "משבר" היא מדברת. האמא שמחה ומאושרת ומדובר ביום חג אדיר לה ולתינוק הרך שנולד. עו"ד שטיינברג מלווה את האמא משעות הבוקר המוקדמות, ועד עכשיו, ודיווחה שהאם מאושרת, אולם על האושר שלה מניבה עננה כבדה של לקיחת התינוק מזרועותיה, וחשש כבד של אשפוז כפוי שלא לצורך.

מחלקת היולדות בבית חולים שערי צדק, מנסים בכוח לערער אמא במצב נפשי טוב ומאוזן, ולמנוע ממנה להיות עם התינוק שזה עתה נולד.

האמא ביקשה לקבל את הזריקה אותה היא מקבלת פעם בשבועיים, והזריקה נמצאת אצלה, אולם בית החולים מסרב לתת לאם את הזריקה, כדי שתקבל התקף פסיכוטי, על מנת להצדיק את לקיחת התינוק ממנה.

הסבתא עומדת כל אותה העת מרגע הלידה, לצידה של בתה, וכאמור, העיתונאי מוטי לייבל, נמצא בשטח והעביר את הסרטון אלינו.

בית החולים שערי צדק, מבצע פגיעה בלתי חוקית בכבוד האם וחירותה, מונע ממנה לצאת מבית החולים עם התינוק שלה. בשיחה שקיימה עו"ד ורדה שטיינברג עם מחלקת הרווחה, נאמר לה שאין כל מניעה שהאם תצא מבית החולים עם התינוק שלה. בית החולים שערי צדק, פועל על דעת עצמם.

לפני דקות ספורות קיבלנו דיווח מהעיתונאי מוטי לייבל, נאמר לו שהוזמנה לו משטרה כדי לפנות אותו מבית החולים, מאחר ולטענתם הוא "התפרץ" לבית החולים.

למעשה, האמא כלואה בחדר במחלקת יולדות בבית חולים שערי צדק, והמאבטחת מונעת מהאם לצאת מהחדר, כל זאת ללא צו בית משפט, ללא הסכמת הרווחה, וללא הסכמת האם. מדובר ברמיסת זכויות אדם גסה והיום המאושר של האם, הפך לחרדה גדולה של לקיחת התינוק מידי האם.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים