לשכת הרווחה ירושלים תלשה תינוקת מאמה שלא לצורך ונקנסה ב- 10,000 שקלים

מאי 2016 - התיק נסגר - הילדה לא הוחזרה , איתמר לוין , news1

ענ"א-04-16 - 39572 פלונית ואח' נ' פקיד סעד לחוק הנוער אזור מערב ירושלים
 
ביקורת חריפה של ביהמ"ש המחוזי בירושלים על התנהלות המדינה (לשכת הרווחה ירושלים) בפרשת האב שתכנן למכור את בתו התינוקת: למרות שהתיק נגד האם נסגר, הותיר פקיד הסעד את הילדה בידי משפחה אומנת

המדינה סגרה תיק חקירה נגד אם, אך ממשיכה למנוע ממנה לגדל את בתה התינוקת - אומר (יום ג', 17.5.16) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, בהחלטה חריפה נגד התנהלותן של רשויות הרווחה.

מדובר בתינוקת שאביה הציע למכור אותה ונדון לשישה חודשי עבודות שירות, אותם יתחיל לרצות בחודש יולי. כאשר התגלתה הפרשה, בדצמבר שעבר, הוציא פקיד הסעד בירושלים את הילדה מבית הוריה והעביר אותה למשפחת אומנת, שכן האם נחשדה שהיא ידעה על כוונותיו של האב.

ואולם, מאז כבר הסתיים משפטו של האב, והתיק נגד האם נסגר - כנראה מהעדר ראיות. למרות זאת, נותרה הילדה בידי המשפחה האומנת, על האב נאסר לחלוטין לפגוש אותה, ואילו האם רואה אותה רואה אותה פעם בשבוע למשך שעה.

דרורי אומר, כי עמדתה של המדינה בלתי סבירה. רשויות הרווחה אינן יכולות להטיל על האב עונש שלא נגזר עליו בידי בית המשפט ולהרחיק אותו מבתו, הוא אומר. עוד מותח דרורי ביקורת על עמדת נציגות היועץ המשפטי בדיון שהתקיים לפניו: הן טענו שיש ראיות לכך שהאם ידעה על כוונתו של האב - אך כזכור היה זה היועץ המשפטי שסגר את התיק נגדה. זרוע אחרת של היועץ אינה יכולה להשתמש באותם נתונים כדי למנוע מהאם לגדל את בתה, אומר דרורי.

"כל מה שעומד מאחורי ההליכים הוא רצון להמשיך בהליך, שתחילתו מוצדקת עקב מידע ראשוני שהגיע, אך כאשר הובררו העובדות, היו רשויות הרווחה צריכות מעצמן להבין שאין כל הצדקה להמשיך בדרך של בקשה להכריז על הילדה כילדה נזקקת, ולהחזיר הילדה לבית הוריה מיידית", סבור דרורי.

דרורי הורה להחזיר מיד את הילדה להוריה, אך עיכב את ביצוע ההחלטה ביממה כדי לאפשר למדינה לערער לבית המשפט העליון ולבקש ממנו צו עיכוב ביצוע. באופן יוצא דופן, חויבה המדינה בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל למרות שההורים יוצגו בידי עו"ד אתי גוהר מהסיוע המשפטי. את פקיד הסעד ייצגו עוה"ד נטע הופמן-חדד ומרים בראון.


גסטאפו הרווחה טבריה - סוחרים בתינוק לאימוץ בדרכי רמיה






מאי 2016 - התיק נסגר - הילדה לא הוחזרה , איתמר לוין , news1

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים