העובדות הסוציאליות תלשו הרך הנולד מאמו והביאו למעצרה

עובדת סוציאלית לחוק הנוער בפעולה - אילוסטרציהדרכי רמיה משרד הרווחה לחטיפת תינוקות ממשפחות קשות יום. העובדות הסוציאליות לאחר שהרעילו באוזני השופט וקיבלו צו שיפוטי לתלישת תינוק מאמו מיד בלידתו, התגרו באמא והסבתא,  תלשו התינוק והביאו למעצרן והרחקתן של האמא והסבתא מהרך הנולד.
 
יולדת ואמה נעצרו בבי"ח בחשד לאיום על עובדת סוציאלית , אבי כהן , ישראל היום , אפריל 2014

על פי החשד, במהלך דין ודברים עם היולדת ואמה, איימו השתיים על העובדות הסוציאליות שיפגעו בהן


שעות ספורות לאחר הלידה: יולדת ואמה נעצרו ביום חמישי האחרון בבית חולים באזור השפלה בחשד שאיימו על העובדת הסוציאלית, שהגיעה לקחת את הרך הנולד בצו הגנה.

על פי החשד, במהלך דין ודברים עם היולדת ואמה, איימו השתיים על העובדות הסוציאליות שיפגעו בהן. העובדות הזעיקו את השוטרים ואלה עיכבו לחקירה את היולדת ואמה, ובסיומה החליטו לשחרר למעצר בית את היולדת הצעירה ואילו את אמה עצרו להמשך חקירה והביאו אותה להארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. 
פרקליטתה של האם, עו"ד נעמי כהן, טענה בבית המשפט כי לא היתה סיבה לעצור את האם להמשך חקירה בעוד את הבת שיחררו למעצר בית. "מדובר בטרגדיה משפחתית שבה מצויות אם ובתה כאשר רשויות הרווחה הגיעו עם צו לבית החולים כדי להוציא את הילוד ממשמורתה. מדובר באירוע רגשי וקשה, ודברי האיומים לכאורה נאמרו ממצוקה רגעית רגשית. לא הצלחתי להבין מדוע נעשתה כאן הבחנה בין השתיים, ולכן גם את האם אין הכרח לעצור".

השופט איל באומגרט קיבל את דברי עו"ד כהן וכתב בהחלטתו כי "נוכח טענת האפליה שנמצאה מוצדקת, אני מורה על שחרור החשודה למעצר בית". השופט באומגרט גם אסר על האם ליצור קשר עם צוות בית החולים והעובדות הסוציאליות המטפלות בעניינו של הרך הנולד.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים