שופט משפחה יעקב כהן: יחצנות לבתי משפט - החלטה בענייני נערה שאינה רוצה לפגוש באמה

"וַיְגַנֵּב אַבְשָׁלוֹם אֶת לֵב אַנְשֵׁי יִשְׂרָאֵל" (שמואל ב' טו, ו), שעשה עצמו כאילו רוצה לדאוג לזכויותיהם, ובפועל התכוון לדאוג לעצמו בלבד.

נובמבר 2013 - תמ"ש 23693-07-1 - מדובר בזוג הורים גרושים אשר ילדיהם הקטנים בני 11 ו- 7 במשמורת האם, והבת הבכורה (15) במשמורת האב. לטענת האם, הגב' ***, סדרי הראיה אינם מתקיימים עקב הסתה אגרסיבית ובלתי פוסקת של הקטינה כנגד האם ע"י אביה.

 שופט לענייני משפחה יעקב כהן - אמנת זכויות הילד - הזכות לנערה לא להיפגש עם אמה?
 
השופט יעקב כהן שוחח עם הנערה ארוכות והתרשם כי "הינה נערה מוכשרת, ורבלית, בעלת פתיחות ויכולת ליצירת קשרי שיחה מידיים וטובים" וקבע כי מדובר בנערה בעלת כושר הבחנה ושיפוט ובעלת התפתחות שכלית בשלה ובוגרת וקבע כי נוכח גילה של הנערה המצויה על סף גיל בגרות, יש ליתן משקל מכריע לרצונה שלא לפגוש באמה וכי אין כל ערך למפגשים שיקוימו בכפיה תחת איום בהטלת סנקציות על אביה. כל זאת בכפוף לקיום המפגשים אצל המתאמת ההורית, כפי שהוסכם ע"י הוריה של הנערה ומתוך תקווה כי יעלה בידי המומחית לסייע לנערה לפרוץ את החומה שבנתה בליבה, המונעת ממנה את קבלת חומה ואהבתה של אמה.

כנימוק להחלטתו השתמש השופט בסעיף 12 לאמנת זכויות הילד עליו חתומה מדינת ישראל הקובע כי "מדינות חברות יבטיחו לילד המסוגל לחוות דעה משלו את הזכות להביע דעה כזו בחופשיות בכל עניין הנוגע לו, תוך מתן משקל ראוי לדעותיו, בהתאם לגילו ולמידת בגרותו של הילד".

השופט יעקב כהן קבע כי הוא משעה את הסדרי הראיה של הילדה ואמה בכפוף לשיתוף פעולה של הנערה ושל האב עם מומחית (מתאמת הורית).

השופט יעקב כהן לא הציג תסקיר פקידת סעד או חוות דעת מומחים נוספים, ולא נימק.

יש להצר על העובדה מדוע בחר השופט יעקב כהן לחשוף החלטה מעין זו ובאופן חלקי. כן לדוגמא איננו יודעים על הרקע של יחסי האמה והילדה ומדוע הילדה הפסיקה לראות את אמה, מי המליץ ומי החליט. השופט יעקב כהן אינו מציג תסקיר סעד ולו רק ללמוד על מדיניות משרד הרווחה במקרים מעין אלו, וחוות דעם המומחים השונים.

אולם יש להצר במיוחד על החלטתו החריגה של השופט יעקב כהן לפרסם החלטה זאת כיכול המציגה אוזן קשבת וכיבוד זכויות האזרח בעוד מאות ואלפים החלטות אחרות מתקבלות בבתי משפט אלו בדלתיים סגורות ללא ראיות ואינן מפורסמות, בענייני אימוץ, הוצאת קשישים וילדים בכפייה מביתם ועוד. מדוע יעקב כהן אינו מפרסם את שאר החלטותיו בענייני אימוץ, אפוטרופסות, הוצאת ילדים וקשישים מביתם?

יצוין השופט שמואל בוקובסקי עמיתו של יעקב כהן בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון אשר נהג פעמים רבות בחוסר דעת, רשעות, וגאוותנות בדלתיים הסגורות של אותו אולם בו יושב יעקב כהן.

קישורים:

סגן נשיא בית משפט לענייני משפחה שופט שמואל בוקובסקי: הליך מופקר ואלים במינוי אופוטרופוס לאישה - מדובר ב”ביקור בית” שערכו פקידת הסעד שירה שביט אורגד ועובדת סוציאלית נעמי הלימי לחסויה כבת 60, במסגרת הליך מינוי אפוטרופוס לחסויה, כחודש לאחר שהשופט שמואל בוקובסקי מינה מינוי זמני אפוטרופוסים לחסויה, מבלי ששמע את דעתה, אם היא מסוגלת להבין בדבר, וניתן לברר דעתה. המינוי בוצע ללא תצהיר של פקידת סעד. בבקשת המינוי היה רשום כי אחד מבניה מתנגד למינוי. יש לציין כי אפילו לא נכלל סל טיפול לאישה שחירותה ורכושה נשללו ממנה. בוקובסקי הוציא צו השולל את חירותה ורכושה של האישה. כתוצאה מהצו של בוקובסקי חייה של האשה נהרסו, תוך חודש הפכה להיות שבר כלי, ירדה במשקל 10 ק"ג תוך חודש עיניה בלטו והיו מפוחדות...

תביעה נגד שופט לענייני משפחה שמואל בוקובסקי בגין הפרת החוק ביודעין ובזדון ועולה לכדי רשלנות קיצונית מאוד ובאופן בוטה - בוקובסקי התחמק בבקשת חסינות - דצמבר 2004 - מדובר בתביעה נגד סגן נשיא בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון, השופט שמואל בוקובסקי. בגין מה שטוען התובע למחדל המבקשים אשר גרמו לו נזק כספי - תביעה נגד השופט שמואל בוקובסקי על הפרת החוק ביודעין ובזדון ועולה לכדי רשלנות קיצונית מאוד ובאופן בוטה ...

שמואל בוקובסקי - מינוי אפוטרופוס חיצוני מופרט לאישה בגוף וברכוש תוך הורדת רמת חייה ופגיעה ביכולותיה הקוגנטיביות - ינואר 2007 - בג"צ 10404/06 - שופט בית משפט לענייני משפחה בראשון לציון, שמואל בוקובסקי נשוי לפקידת סעד לחוק הנוער מיכל מילשטיין בוקובסקי ואשר שימש כ- 11 שנה במחלקה המשפטית במשרד הרווחה, הוא אחד מאדריכלי מדיניות משרד הרווחה המאופיינת בתרבות שקר, סחר בילדים וקשישים, עבודה פרועה ללא סדרי דין, ללא ראיות מאחורי דלתיים סגורות בבתי משפט, תוך פגיעה חמורה בגופם ונפשם של פרטים ומשפחות...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים